Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 22:40

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Wanneer ik op mijn racefietsje aan het rijden ben, wordt ik regelmatig gebeld.
Iedere keer moeten stoppen vind ik heel vervelend.
(kan hem helaas niet uitzetten want moet wel bereikbaar zijn voor het werk)

Nu had ik bedacht om een bluetooth headset te kopen, zodat ik kan fietsen en lullen tegelijk. Mijn voorkeur gaat uit naar een Bluetrek G2.

Ik vraag me alleen af hoe het met de geluidskwaliteit van de microfoon is gesteld. En dan met name de invloed van de buitenwind. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

Je moet een microfoon hebben met zo'n hoesje er om heen weet je wel... zo'n bescherm kapje, werkt goed tegen de wind.

Normaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.crestav.com/images/products/microphones/jvc-mic.jpg

Met anti-wind bolletje:
Afbeeldingslocatie: http://www.rtv80.nl/fotos/sinterklaas2002%5CJolanda&Ron&Piet.jpg

Sorry dat het niet zo duidelijk is, maar ik hoop dat je het snapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:47

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

bij mijn logitech bluetooth oortje zitten idd van die kussentjes voor over de mic heen te doen. ik gebruik hem zelf alleen in de auto en daar heb ik het niet nodig dus ik heb er verder geen ervaring mee.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

Hoe "hoesjes" kun je zo kopen bij de betere audio/electrozaak. Bij Conrad hebben ze zelfs een pagina vol, alle gangbare formaten. Ik heb er wel ervarig mee, ik heb ooit eens een goedkope Nokia headset in mijn helm gebouwd. Daar heb ik over de mic ook een kussentje gedaan, tegen de wind (die naar binnen komt via de ventilatie gaten bij de mond) en tegen het geluid van de motor. Werkt prima, en de geluidskwaliteit gaat er erg op vooruit. In princiepe is dus iedere headset goed, tenzij ze een overdeven zwakke of juist overdreven sterke microfoon hebben. Dit kun je het beste zelf testen in de winkel, als dat mag (lijkt me wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:06
zo'n hoesje heet een plopper.

Waar je ook naar kan kijken zijn van die headsets waarvan de ingang van de microfoon richting je mond gaat. Het wind komt er dan niet in en is hij dus minder geveoelig voor geluid van buitenaf. Het zijn echter wel de langere headsets, omdat de korte niet eens tot je mond reiken.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 22:40

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Zo te horen is de wind duidelijk van invloed op de geluidskwaliteit van de microfoon.

Aangezien de meeste bluetooth headsets geen lange microfoonboom hebben en de vorm ook niet echt geschikt is voor schuimrubberen omhulsels (of ploppers) lijkt het me geen goede investering. Ik wil de headset namelijk alleen op de fiets gebruiken, in de auto heb ik al een carkit.

Voor de duidelijkheid en omdat hij zo mooi is een plaatje van de Bluetrek G2.

Afbeeldingslocatie: http://www.bluetrek.com/image/BlueTrekG2_b.gif

[ Voor 5% gewijzigd door Yabadab op 01-07-2004 21:09 ]

Pagina: 1