Windows 2000 & UDMA wil niet?

Pagina: 1
Acties:

• arievh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-01 17:36
Ik draai met Windows 2000 met de nieuwste windows updates enz.
Moederbord MSI 648 MAX
ik heb 2 harddisks op de het primaire kanaal
en op de secundaire 1 DVD writer en 1 CD rom speler
Nu wil mijn opstart harddisk (Maxtor 80GB ATA133) NIET op UDMA, hij gaat vanzelf op PIO mode 4.
De 2e harddisk , ook een Maxtor 80 GB, staat wel op UDMA.
Zoals jullie begrijpen, draait me systeem opeens langzaam als ik iets open of zo.
Hoe krijg ik m in godsnaam weer op UDMA?
Ik heb ook de IDE drivers van het moederbord. Dus daar ligt het ook niet aan.

PS: De search functie van GOT werkt niet bij mij :? 8)7 |:(

EDIT: Rebooten nix helpt enzo. PC ff 5 minuten uit gehad. Nu staat ALLES op UDMA (ook me cd rom speler die helemaal geen UDMA ondersteunt) Echter me harddisks staan nu op UDMA 5 IPV 6 , maar ja altijd beter dan PIO 4 :D
Het blijft raar....

[ Voor 23% gewijzigd door arievh op 01-07-2004 21:11 . Reden: Toevoeging ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien geen UDMA kabel :?
2de harddisk die raar doet :? (Wat is je 2de HD voor schijf?)

Ey!! Macarena \o/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" voor alle mogelijke tips en oplossingen :)

En wat betreft de Search: deze doet het prima, alleen moet je alle keywords voorlopig in lowercase invoeren. Deze bug wordt nog wel gefixt. Zie ook de sticky van Lieve Adjes en React Bugs en Featurerequests :)

• arievh
RaZ schreef op 01 juli 2004 @ 20:22:
Misschien geen UDMA kabel :?
2de harddisk die raar doet :? (Wat is je 2de HD voor schijf?)
2e harddisk doet het prima die zit dus op het zelfde kanaal en gaat wel gewoon op UDMA, en dat zou niet zonder een UDMA kabel kunnen;)
Watt:| lees ff goed me post ;)

• arievh
BalusC schreef op 01 juli 2004 @ 20:32:
Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" voor alle mogelijke tips en oplossingen :)

En wat betreft de Search: deze doet het prima, alleen moet je alle keywords voorlopig in lowercase invoeren. Deze bug wordt nog wel gefixt. Zie ook de sticky van Lieve Adjes en React Bugs en Featurerequests :)
Alles deed het prima, maar opeens zomaar uit het NIETS verandert me UDMA in PIO 4

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Her-installeer je IDE drivers eens een keer, helpt soms ook :)

--

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

arievh schreef op 01 juli 2004 @ 20:37:
Alles deed het prima, maar opeens zomaar uit het NIETS verandert me UDMA in PIO 4
Kan gebeuren. Daar kan ik ook niks aan doen 8)7

Maargoed, nogmaals, kijk dus eens in de FAQ van dit subforum onder de genoemde hoofdstuk voor alle tips en suggesties die ik je maar kan geven :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 01-07-2004 20:43 ]

• arievh
_PoTaToX_ schreef op 01 juli 2004 @ 20:41:
Heb ik ook al gedaan....
Ik denk dat me IDE controler gewoon brak is of zo.
Ik zal eens proberen om de harddisks om te draaien en dan kijken of het nog zo is...

• BlaTieBla
  • Laatst online: 13-03 11:56

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

_PoTaToX_ schreef op 01 juli 2004 @ 20:41:
Verherinstalleren van de drivers wil vaak wel helpen. Ook het 'weggooien' van je controlers in je hardware overzicht kan wonderen verrichten.

Overigens heb ik een soortgelijk probleem gehad, maar dan met een 48* brander van Plextor. Systeem was niet vooruit te branden ( :) ) op UDMA -> crashen. Alleen op PIO Mode werkte het systeem. Nadeel is dan weer dat bij het branden het hele systeem niet meer vooruit te branden was.
Ik had toen alles geprobeerd; op andere controller(s), andere kabels, nieuwe drivers, firmaware, bios geflashed etc. niets hielp. Uiteindelijk ook nog eens mijn MB opgeblazen ( :'( ).
Toen was de maat bij mij vol. Meteen een nieuwe brander (en MB) aangeschaft en het probleem was verholpen. Later die brander nog eens in een andere PC gehangen.... zelfde probleem. Gevolg: brander kreeg enkeltje het raam uit.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• arievh
BlaTieBla schreef op 01 juli 2004 @ 20:47:
[...]

Verherinstalleren van de drivers wil vaak wel helpen. Ook het 'weggooien' van je controlers in je hardware overzicht kan wonderen verrichten.

Overigens heb ik een soortgelijk probleem gehad, maar dan met een 48* brander van Plextor. Systeem was niet vooruit te branden ( :) ) op UDMA -> crashen. Alleen op PIO Mode werkte het systeem. Nadeel is dan weer dat bij het branden het hele systeem niet meer vooruit te branden was.
Ik had toen alles geprobeerd; op andere controller(s), andere kabels, nieuwe drivers, firmaware, bios geflashed etc. niets hielp. Uiteindelijk ook nog eens mijn MB opgeblazen ( :'( ).
Toen was de maat bij mij vol. Meteen een nieuwe brander (en MB) aangeschaft en het probleem was verholpen. Later die brander nog eens in een andere PC gehangen.... zelfde probleem. Gevolg: brander kreeg enkeltje het raam uit.
Het zit zo.. Het helpt ook wel dat herinstalleren, maar naar nog een keer rebooten, staat hij weer op PIO mode 4.. Beetje omslachtig om elke keer de drivers opnieuw te installeren :| In windows XP heb ik er trouwens GEEN last van..
Maar XP vind ik gewoon een bagger OS en heb liever win2k _/-\o_ . Maar met dit probleem is het ook niet zo lekker 8)7

• BlaTieBla
  • Laatst online: 13-03 11:56

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

arievh schreef op 01 juli 2004 @ 20:53:
[...]

Het zit zo.. Het helpt ook wel dat herinstalleren, maar naar nog een keer rebooten, staat hij weer op PIO mode 4.. Beetje omslachtig om elke keer de drivers opnieuw te installeren :| In windows XP heb ik er trouwens GEEN last van..
Maar XP vind ik gewoon een bagger OS en heb liever win2k _/-\o_ . Maar met dit probleem is het ook niet zo lekker 8)7
Werkt het goed in een andere W2000 machine? Kan nml nog steeds zo zijn dat het apparaat niet helemaal lekker is. Dat XP er beter mee overweg kan dan 2000

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1