Toon posts:

[XP] wat heeft partitie met account te maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,
Me vader heeft iets heel raars in z'n kop gekregen. Het zit zo:
Ik had net dvd software geinstald om dvd'tje mee te kijken.
Ik had dat gedaan op account genaamd Geoffrey (me vaders naam) en ook op een partitie van de harde schijf, ook genaamd Geoffrey. Nu als ik op de account Jeroen ga (die van mij) dan zijn er een aantal probleempjes om een dvd af te spelen met diezelfde software.
Nu heb ik ongeveer hetzelfde probleem met NFS Underground: als je hem op die account installeert kan je het spel ook alleen maar op die account spelen.
Nu denk ik dat dat hetzelfde is als bij die dvd software.
Nu komt me vader: Jah omdat je het op account Geoffrey installeert en op de partititie Geoffrey dan kan je hem alleen op die account gebruiken.
Bullshit vind ik want er zijn genoeg programma's die je wel op alle accounts kan openen. Dus hij redeneerd dat een gebruikersaccount van windows xp ook vastgekoppelt zit aan een partitie. Maar wat is dat voor bullshit? Is toch helemaal niet waar? Of heb ik het nu zelf fout?

Verwijderd

Wat je vader zegt klopt idd niet. Nooit van gehoord dat windows een account koppelt aan een partitie met dezelfde naam? Maar zelf heb ik het probleem niet omdat ik geen account heb met de naam ut2004stuff, games and apps, en warez :P

Verwijderd

Topicstarter
hehe thnx heb ik bewijs dat het niet waar is

Verwijderd

Topicstarter
maar meer bewijs is altijd beter :P

Verwijderd

ik denk niet dat je vader bewijs aanneemt van een internetforum gepost door een 12 jarig ettertje :P

• Pommi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Deels klopt het wel misschien.

Heb hier ook een PC staan met 6 accounts en 3 partities. 2 partities zijn gekloppeld (of mag ik dat zo niet zeggen) aan 2 accounts. Dit is gedaan door de schijven/mappen te beveiligen met een wachtwoord (rechten). En 1 partitie is algemeen voor iedereen bereikbaar.

Wanneer hier een een programma geinstalleerd moet worden, doe ik dat bij de admin, op de gedeelde schijf. Dan heb ik geen problemen. Wordt er een programma geinstalleerd via een account met beperkte rechten, op een schijf/map die beveiligd is met een wachtwoord, dan komen er wel problemen.

[edit]
Maar dit kan niet: "Dat Windows een account koppelt aan een partitie met dezelfde naam"

[ Voor 8% gewijzigd door Pommi op 01-07-2004 20:23 . Reden: toevoeging ]

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Kan wel een rechtenprobleem zijn natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 20:21:
ik denk niet dat je vader bewijs aanneemt van een internetforum gepost door een 12 jarig ettertje :P
13 :( :P

Verwijderd

Topicstarter
Pommi schreef op 01 juli 2004 @ 20:22:
Deels klopt het wel misschien.

Heb hier ook een PC staan met 6 accounts en 3 partities. 2 partities zijn gekloppeld (of mag ik dat zo niet zeggen) aan 2 accounts. Dit is gedaan door de schijven/mappen te beveiligen met een wachtwoord (rechten). En 1 partitie is algemeen voor iedereen bereikbaar.

Wanneer hier een een programma geinstalleerd moet worden, doe ik dat bij de admin, op de gedeelde schijf. Dan heb ik geen problemen. Wordt er een programma geinstalleerd via een account met beperkte rechten, op een schijf/map die beveiligd is met een wachtwoord, dan komen er wel problemen.

[edit]
Maar dit kan niet: "Dat Windows een account koppelt aan een partitie met dezelfde naam"
nee mijn account heeft evenveel rechten als die van me vader dus denk niet dat et daaraan ligt
edit: Allebei volledige rechten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar wat wel kan: dat het gewoon aan de software ligt.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:47
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 20:34:
maar wat wel kan: dat het gewoon aan de software ligt.
Wat ook kan is gewoon de edit-knop gebruiken ipv iedere keer een nieuwe post te plaatsen ... 8)7

-

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
sommige soft waar installeerd standaard voor alle users, spellen meestal voor de gebruiker waarmee je het op dat moment installeerd sommige aps kun je kiezen :
Just me
Everyone

Verwijderd

Topicstarter
Juicy schreef op 01 juli 2004 @ 20:39:
[...]

Wat ook kan is gewoon de edit-knop gebruiken ipv iedere keer een nieuwe post te plaatsen ... 8)7
jep dat zal ik dan maar toch voortaan doen ;)
Pagina: 1