Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AC of DC

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:43
Ik heb hier een regelbare adapter liggen...en daar heb ik 7.5v DC van nodig...het is een AC DC adapter. Kun je instellen dus...er staat geen DC of AC..maar er staat: + -
- +

Welke is nou DC :S

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:44

MrDry

Desperados!

AC/DC betekdn dat ie van wisselstroom (AC) gelijkstroom (DC) maakt

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

en als er + en - bij staat is het gelijkspanning

Verwijderd

Ik denk dat je dat het beste kunt achterhalen door aan 1 van de 2 poorten een wisselspanning te zetten met een veilige (lees: lage) spanning. Meet met een multimeter de andere poort met de instelling op dc en kijk of de adapter de spanning heeft omgezet, of dat deze niets doorgeeft.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59

Exigence

dnkroz

Waarschijnlijk is het een gewone AC/DC convertor waarvan je de polariteit van de stekker kunt omwisselen.

• T i M
Wat is - + en wat is + -. Dat wil ik ff weten :)

Verwijderd

er staat vast + - op EN twee keer ~

op deze twee laatste sluit je de wisselspanning aan, dan krijg je op de + en op de - de gelijkspanning

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59

Exigence

dnkroz

T i M schreef op 01 juli 2004 @ 20:01:
Wat is - + en wat is + -. Dat wil ik ff weten :)
Zoals ik al zei:
Exigence schreef op 01 juli 2004 @ 19:55:
Waarschijnlijk is het een gewone AC/DC convertor waarvan je de polariteit van de stekker kunt omwisselen.
Waarschijnlijk kun je met dat schakelaartje de van de + een - maken en andersom :)

• T i M
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 20:01:
er staat vast + - op EN twee keer ~

op deze twee laatste sluit je de wisselspanning aan, dan krijg je op de + en op de - de gelijkspanning
Uhm nee...er is een klein schakelaartje voor + - en - +. En er is een schakelaartje voor het voltage...maar + - en - + weet ik niet welke daar DC van is...;)

• MrDry

MrDry

Desperados!

Zit er zo'n stekkertje aan met 2 pinnetjes?

Dan staat er op het draad en op de stekker vast wel een aanduiding wat plus en min is als je hem aansluit....

dat bedoel je toch?

• T i M
MrDry schreef op 01 juli 2004 @ 20:05:
Zit er zo'n stekkertje aan met 2 pinnetjes?

Dan staat er op het draad en op de stekker vast wel een aanduiding wat plus en min is als je hem aansluit....

dat bedoel je toch?
Nee...eigenlijk niet...ik wil weten of + - DC is of dat - + DC is

• douweh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10-2024
beiden zijn DC...

hij maakt waarschijnlijk van je net(wisselspanning) een DC

dat schakelaartje is alleen bedoelt om de aan te geven welk deel van de uitgaande stekker + is en welk deel -

Verwijderd

Zowel +- als -+ zijn DC. Leer nou eens lezen man.

Waarom zijn ze beiden DC? Omdat bij DC EEN pool ALTIJD positief is (+) en EEN pool ALTIJD negatief (-) is. Bij AC wisselen ze altijd af ..

• T i M
dit is zo'n beetje de adapter...

http://www.xs4all.nl/~trulli/acdc.JPG

• MrDry

MrDry

Desperados!

DC is gelijkstroom

Dus + - of - + is alletwee gelijkstroom, dus DC.

Wat wil je er op aansluiten en wat voor adapter heb je? Een losse trafo of zo'n zwart kassie met een stekker eraan?

Edit:

Met die schakelaar pool je de spanning om. Als er zo'n rond stekkertje aan zit voor in een discman oid dan is de ene keer de binnenring + en de andere keer de buitenring.....

[ Voor 34% gewijzigd door MrDry op 01-07-2004 20:12 ]

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Exigence heeft nu al 2x uitgelegd wat t ding precies doet, en dan vraag jij t nog een keer :D
Daar komt bij, jij wil weten of - + of dat + - DC is, okniks zei meteen al dat zodra er + en - op staat, de spanning altijd DC is. AC heeft namelijk geen vaste + en - pool :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• T i M
MrDry schreef op 01 juli 2004 @ 20:10:
DC is gelijkstroom

Dus + - of - + is alletwee gelijkstroom, dus DC.

Wat wil je er op aansluiten en wat voor adapter heb je? Een losse trafo of zo'n zwart kassie met een stekker eraan?

Edit:

Met die schakelaar pool je de spanning om. Als er zo'n rond stekkertje aan zit voor in een discman oid dan is de ene keer de binnenring + en de andere keer de buitenring.....
ik wil er een acces point op aansluiten...en het is zon klein zwart kassie met een aantal stekkers eraan...maar die stekkers haal ik eraf en maak ik de aansluiting voor de acces point aan:)

• MrDry

MrDry

Desperados!

T i M schreef op 01 juli 2004 @ 20:14:
[...]

ik wil er een acces point op aansluiten...en het is zon klein zwart kassie met een aantal stekkers eraan...maar die stekkers haal ik eraf en maak ik de aansluiting voor de acces point aan:)
Waarom eraf? Zit er geen stekker aan die past dan?

Ennu...voordat je deze aansluit kijk je wel ff naar de spanning. Als jouw adapter 9 volt levert en je AP kan er maar 6 hebben is ie dood!

Verwijderd

De adapter wordt gevoed met AC (~ alternating current / wisselstroom), maakt daar een lagere spanning van en gelijkricht deze (+/- DC, Direct Current / gelijkstroom). De schakelaar dient ervoor om de polariteit van de stekker om te draaien.
Google: AC DC gelijkstroom wisselstroom

Kortom, alle goede antwoorden zijn al gegeven en dit gaat zelfs een handleiding te boven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.