A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.
p.s. linkje is dood
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Linkje werkt gewoon alleen staat er een punt teveel.IorGie schreef op 01 juli 2004 @ 19:41:
Als het een 7200 rpm schijf is hij veel aanstaat zou ik voor aluminium gaan of eentje met cooler.
p.s. linkje is dood
http://flection.trustwebshop.com/?artnr=13954
Let er dus wel op dat hier helemaal geen 3.5" disken in passen maar enkel Laptop (2.5") disken en die draaien meestal @ 4200rpm (enkele @ 5400rpm).Externe harddisk case voor compacte 2.5" harde schijf
[ Voor 3% gewijzigd door DJ Adidas op 01-07-2004 19:47 ]
B. Gates said: "640 should be enough for everyone." I think he meant 640 PB ;-)

Die zien er veel mooier/strakker uit als de conceptronic, maar dat is misschien heel persoonlijk
[ Voor 49% gewijzigd door FuzzyFocus op 02-02-2005 15:44 ]
de slede is van metaal
de behuizing van aluminium die zit er goed strak omheen zodat er een goed contact is.
en de kapjes (die zwarte) die zijn wel van plastic maar dat maakt niks uit.
de conceptronic heeft ook een aan/uit knop aan de voorkant waar ook een led in zit. (dat witte vierkantje aan de voorkant. de aansluiting aan de binnenzijde is met een 80 aderige ide connector + stukje kabel. en de voeding voor de hd gaat gewoon met een molex.
en de voeding aan de buitenzijde is er in de vorm van een kleine adapter. dus geen los ding die in de weg zit.
met andere woorden die conceptronic is ook een goede keus in de zelfde prijsklasse
die mapower is al gauw een stuk duurder (kvind hem eigenlijk ook nog lelijk maja da boeit nie)
Ik dacht dat de voeding via USB gaat bij deze uitvoering. Of zit die apapter geintegreerd in de behuizing? Ik volg het niet helemaal.spacejam schreef op 02 juli 2004 @ 10:19:
.........de voeding voor de hd gaat gewoon met een molex.
en de voeding aan de buitenzijde is er in de vorm van een kleine adapter. dus geen los ding die in de weg zit.)
En hoe zit het met installatie? Wordt zo een apparaat net als een USB-flash stick gewoon door windows (XP) herkend of moet je het apart installeren?
[ Voor 16% gewijzigd door koekeeghan op 07-07-2004 23:39 ]
En hoe zit het met vervoer. Een HD is erg gevoelig en kan niet tegen stoten enzo. Ik wil het eigenlijk hoofdzakelijk gebruiken om data naar anderen te nemen. Dan wordt ie vervoerd. Loop ik dan niet een grote kans dat het in no-time naar de klote is ?
Waar je alleen voor moet zorgen is dat je hdd uit is, als hij ronddraaid en je gaat er dan mee lopen zwaaien of iets in die richting dan is dat idd niet zogoed voor je data
Info:
Shock
* Operating 65 G, 2 ms (read); 20 G, 2 ms (write)
* Non-operating 250 G, 2 ms
Wat je op een f16 haalt in een vertikale duik is, eeum.. zo rond de 11g, alleen dan veel langere dan 2ms
[ Voor 27% gewijzigd door Icey op 07-07-2004 23:58 ]
ik bedoel dat de aansluiting intern in het kastje.
van print naar hd. dat gaat met een molex en een 80 aderige ide connector
Verwijderd
Plug & Play (is wel het minste wat ie moet kunnen).
Mooi design (persoonlijk natuurlijk).
Werkt met Windows drivers en de apart bijgeleverde driver.
Aluminium behuizing waardoor warmte redelijk goed afgevoerd wordt.
En wat ik nog het mooiste vind: hij werkt als een tierelier met de standaard iomega dos drivers voor USB2 van Ghost 2003.
Ik heb het al getest en heb probleemloos (en snel) een image getrokken en teruggezet vanaf de externe harddisk.
Minpunt: standaard geen koeling aanwezig. Wel mogelijkheid om een kleine fan achterin de behuizing te plaatsen
Er zit nu een WD800JB met 8 mb cache, 7200 toeren in.
Draait nu een paar uurtjes en de buitenkant van de case wordt een beetje lauw.
Ik zal hem zo eens open maken en voelen hoe de schijf zelf aanvoelt.
Edit:\ Case opengemaakt en de schijf voelt na een paar uur draaien best warm aan. Niet dat je er een eitje op kunt koken of zo, maar best warm.
Achterin de case kan een kleine fan (ca. 2 cm) die er standaard niet bij zit.
Ik vraag me af waar je zulke kleine fans kunt kopen en of dat wel resultaat heeft.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 21:41 ]
Helaas staat ie in de pricewatch alleen bij 4launch en heb ik geen keus in leverancier. Maar de prijs is wel te doen.
Verwijderd
Zelf zocht ik naar een oplossing voor mijn oudere schijven nog te kunnen gebruiken. Hiervoor stak ik via een removable rack in de PC de schijven. Nadeel is altijd rebooten. Dus zocht ik wat verder.
Vereisten waren:
Moet makkelijk schijven kunnen wisselen
Interne voeding
en vooral stevig zijn
Ben ondertussen op deze uitgekomen:
Via HD-tune krijg ik met de Maxtor 80Gb een snelheid van +/- 25 en een seagate 40 +/- 20. Beide zijn dus zeker snel genoeg waarvoor ze moeten dienen
Verwijderd
De mijne komt rechtstreeks van de invoerder. Ik kan wel uitzoeken waar hij in België te verkrijgen is.
Typenummer is Map-H51x. Wordt ook verspreid door E-quip. De richtprijs in dollar is wel 68$. Ik ben er goedkoper aangeraakt, tot nu toe nog geen problemen, daarjuist via ghost een backup gemaakt aan ongeveer 620 Mb/min. dus even snel als IDE intern (op een seagate HD)
Verwijderd
en ja, als ik ooit eens veel te veel tijd heb zal ik er een aluminium rackje van insteken (of verven
Zelf vindt ik het wel een bezwaar dat ie zo groot is. De Conceptronic is kleiner en voor mij moet het ook mobiel zijn.
Verwijderd
1 Nadeeltje al gevonden, de ventilator maakt vaak in het begin nogal veel lawaai, gaat wel weg na een tijdje. Maar het is wel een beetje zonde. Zal maandag de leverancier wat lastig vallen. Een mens moet iets doen
Ik ging een paar dagen geleden shoppen in Rotterdam en zag toevallig dit dingetje staan in de vitrine bij Completer (www.completer.nl)
Opsturen doen ze ook, maar ik ben de prijs toch even vergeten te checken. Was te druk bezig met een pc uitzoeken voor een neefje.
Ik kan het ook niet vinden op de site maar een belletje is misschien handiger.
Suc6 met het vinden van je "juiste" usb-harddisk.
Kun je me vertellen waar je de Mapower 3.5" behuizing hebt gekocht?Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 21:00:
Ik heb pas de Mapower voor 3,5" hdd's en ben er super tevreden over.
[...]
[ Voor 36% gewijzigd door FuzzyFocus op 19-07-2004 23:09 ]
Verwijderd
http://silverapp1.mycom.n...uctID=65138&productType=1
Misschien hebben jullie er iets aan.
Verwijderd
Het is een pot nat met dit ding zegVerwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 00:43:
Tsja, ik heb zo mijn bronnen.![]()
De mijne komt rechtstreeks van de invoerder. Ik kan wel uitzoeken waar hij in België te verkrijgen is.
Typenummer is Map-H51x. Wordt ook verspreid door E-quip. De richtprijs in dollar is wel 68$. Ik ben er goedkoper aangeraakt, tot nu toe nog geen problemen, daarjuist via ghost een backup gemaakt aan ongeveer 620 Mb/min. dus even snel als IDE intern (op een seagate HD)
Mapower
Q-Tec
Review
52 euro bij www.comptechworld.nl en www.perfect-systems.nl
Ik denk dat ik hem wel ga kopen, maar deze is ook wel erg mooi
Verwijderd
Die behuizing gebruik al een tijdje en werkt erg goed.Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 17:07:
Het is een late reactie maar ik heb net een externe behuizing gekocht bij mycom.
http://silverapp1.mycom.n...uctID=65138&productType=1
Misschien hebben jullie er iets aan.
http://www.eynstein.nl/Groep1-27.html
Van ~21-45 euro van 2.5-5.25"
Ik heb zelf de:
3,5 inch externe fire wire en USB 2.0 hdd behuizing (26093).
Externe IEEE1394 en USB 2.0 3,5 inch harddisk behuizing ME720F
Zo'n removable bay setje past niet maar als je 'm een paar cm laat uitsteken werkt het ook best ...
-------
Verwijderd
Alles werkt hoorVerwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 08:41:
Als je er dan over slaapt, kijk dan eens de laatste link na (hij werk niet)
Dat ding bij eynstein.nl is ook wel interessant (USB & firewire). Hier een review. Firewire lijkt significant sneller, maar Nonkel haalt al 25m/s met een snelle schijf op usb2.0 en hij ziet er imho een beetje crappy uit..

vs

Hmm
Verwijderd
als bewijs van de snelheid
seagate barracuda 40Gb

maxtor 80Gb 6Y080L0

Verwijderd

- Brushed Aluminium
- 198 x 125 x 33 mm
- power supply externally
Helaas kan ik hem niet in nederland vinden
Verwijderd
In de beschrijving staat dat USB2.0 wel tot 480Mbps kan verwerken.
[480Mbps is dacht ik hetzelfde als 48megabyte toch].
Dus als ik iets wat 4.8GB groot is wil overzetten dan kan ik daar ongeveer 100sec over doen = ongeveer anderhalve minuut [toch]
Wel, als ik 4.3 GB ga overzetten dan is hij klaar na ongeveer 5 minuten.
Hoe kan het dan dat ik er 5 min. over doe.
Wat is de snelheidsoverdracht ervaring van jullie en als je wel sneller bent als ik hoe komt dit dan of waar gaat het dan fout bij mij.
heb in de PC een 160GB samsung zitten en in de Mycom behuizing zit een 120GB maxtor.
Moederbord is een Abit NF7-S met de laatse biosupdate [was iets met USB2.0 update ofzo].
In de bios is de USB2.0 ook enabled.
Elke USBpoort is toch gelijk [ga ik wel vanuit]
Niet dat er eentje op 1.1 zit en de andere op 2.0
Verwijderd
Eerst en vooral kan een hd niet rapper dan 133 (vandaar ATA 133), deze hoeveelheid data zal je nooit vrijwel nooit halen (om niet te zeggen nooit), daarbij is stap van USB naar IDE ook oorzaak voor nog wat vertraging.
Kijk maar eens als je via netwerk een bestand kopieert, ondanks het feit dat het wss 100mb/s is zal je vrijwel nooit boven 80% komen. Kijk maar eens mijn resultaten van HD-tune. Dezelfde HD kan via normale IDE rapper werken. Cijfertjes zijn altijd waardeloos als het over snelheden gaat. Maar 480 Mb/s verkoopt gewoon beter dan 400Mb/s
edit: beginnende computerles
b is BIT
B is Byte (dus 8bit)
wou het verder uitrekenen maar ik werd er ook gek van
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 17:22 ]
[rml][ Mini review] USB Externe behuizing voor IDE HDD[/rml]/
Verwijderd
Ik ga dat ding dus maandag maar terug brengen naar Mycom,omdat ik die snelheid toch niet kan halen.En 4.5Gb in 5/6 min vind ik toch echt te traag.
En daar ging het juist wel om bij mij snelheid.
Ik moet wekelijks minimaal 120 GB overzetten en als ik dat op die manier moet doen dan kan ik de pc dus een dag lang niet gebruiken en dat kan niet he.
Bedankt voor alle info.
Verwijderd
Ik heb geen idee hoe je dat aan 60MB/s zou krijgen. Onder ideale omstanigheden werkt bijvoorbeeld ghost (van HD naar HD) aan ongeveer 1Gb per minuut, dus ongeveer 2u in theorie. In de praktijk 2.5 à 3u. Ik heb geen idee wat voor data je moet kopiëren, maar elke week 120Gb is best wel veel. Maar een dag is 24u, dan blijven er nog 21 over.Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 19:07:
Oke mensen ik ben/wordt weer een stuk wijzer.
Ik ga dat ding dus maandag maar terug brengen naar Mycom,omdat ik die snelheid toch niet kan halen.En 4.5Gb in 5/6 min vind ik toch echt te traag.
En daar ging het juist wel om bij mij snelheid.
Ik moet wekelijks minimaal 120 GB overzetten en als ik dat op die manier moet doen dan kan ik de pc dus een dag lang niet gebruiken en dat kan niet he.
Bedankt voor alle info.
Neem het mij niet kwalijk, maar ik heb het vermoeden dat je aan de mensen van Mycom dan niet de juiste doeleinden hebt gevraagd. Je kan eventueel aan ander topic openen over hoe je wekelijks die hoeveelheid data best kan kopiëren. Maar daarover gaat dit topic eingenlijk niet
Verwijderd
Tnx.. 35 euro trekt me over de streepj-w schreef op 14 augustus 2004 @ 17:28:
check anders hier voor meer info:
[rml][ Mini review] USB Externe behuizing voor IDE HDD[/rml]/
480 megabit/seconde = 480/8 = 60 megabyte/seconde.Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 16:36:
<knip>
[480Mbps is dacht ik hetzelfde als 48megabyte toch].
<knip>
Waar gaat het heen met (het onderwijs in) Nederland
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
Dan was ik toch goed aan het rekenen, wou het er nog bijzetten.Mr. Liu schreef op 15 augustus 2004 @ 01:39:
[...]
480 megabit/seconde = 480/8 = 60 megabyte/seconde.
offtopic:
Waar gaat het heen met (het onderwijs in) Nederland![]()
Het onderwijs in België is soms ook twijfelachtig, of ik had meer moeten opletten
Verwijderd
Dat heb ik dus niet want ik kan hem nergens vinden.Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 23:14:
Ik heb de vraag gesteld in een new topic.
Tevens krijg ik geen mail als er antwoord is geweest.
Waar kan ik dat instellen.
Reken maar niet op meer dan 15 mbyte/s ik haal maat 10-12 op de ene schijf en met vlagen (grote files) 15 Mbyte/s met de andere schijven. USB is niet efficient en processor afhankelijk. Firewire is veel sneller en stabieler, helaas minder gebruikelijk dan USB.Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 08:40:
[...]
Dan was ik toch goed aan het rekenen, wou het er nog bijzetten.
offtopic:
Het onderwijs in België is soms ook twijfelachtig, of ik had meer moeten opletten
-------