refreshrate in span mode

Pagina: 1
Acties:

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-08 21:56

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
ik heb een heel irritant probleem.
ik heb twee philips 105S monitoren die elk op 100hz kunnen draaien op 1024x768 @ 32 bpp

nu draai ik al heel erg lang in "span mode" met mijn geforce fx 5700 ultra.
op de resolutie van 2048x768. dus alsof het 1 brede monitor is.

om de een of andere reden kan ik dan niet hoger dan 75 hz gaan.
andere drivers hebben geen baat, en ik heb ook die game-refreshrate-fixes geprobeerd (wat er niks mee te maken heeft, want ik kan braaf de refreshrate instellen bij games - handig force ding in de driverpanel zelf van nvidia)

nu vroeg ik mij af of er niet een simpel brute-force tooltje is voor pure refreshrates, dus geen moeilijke dingen waar ik het mee kan verknoeien. *t zijn mijn enige monitoren, en als het fout gaat wil ik niet tegen een error-message aankijken dat hij het niet aankan.

of is er misschien een betere oplossing?
de door nvidia aangemaakte "breedbeeld" staat niet in de hardware config, dus met drivers kloten wil niet.
ik heb ook voor de monitoren zelf andere, niet-bijpassende "dure" drivers gezocht, maar dat mocht niet baten.

iemand een idee?

op google kan ik geen brute-force ding vinden, en die in de faq willen dus niet.
met rivatuner of powerstrip durf ik het niet aan, teveel extra opties *overclocken gaat er trouwens prima mee*

75 hz is echt niet genoeg, ik krijg er barstende koppijn van.
danku

[ Voor 8% gewijzigd door powerflux op 01-07-2004 19:41 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 17:00
http://www.pagehosting.co.uk/rf/ kijk daar maar even

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
had ik al gevonden, maar daar zit je ook met resoluties. als het niks anders is probeer ik het toch maar.

probleem: ik heb een ENORME lijst monitoren daarinstaan.
in apparaatbeheer zijn het er gewoon 2.

ik heb random wat geprobeerd, het heeft geen effect.

ik heb nu alles geprobeert, het maakt niks uit.
ik kan dat zien in het statusmenu van de monitor.

het lijkt dus alsof nvidia een virtuele, onzichtbare monitor creert die niet hoger wil dan 75 hz.

[ Voor 73% gewijzigd door powerflux op 02-07-2004 10:01 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
*kick*

offtopic:
t is nu zondag

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:02
euh... rivatuner en powerstrip werken in principe perfect, ondanks al die extra opties :)
Zolang jij niks verandert bij die overclock instellingen zal er ook niks mee gebeuren :P
Powerstrip beschikt zelf over meerdere optieschermen (application, display, color, performance en options) en als je gewoon bij het juiste tabblad te werk gaat (display in dit geval), dan kan er weinig tot niks mis gaan. Er wordt iig niks automatisch overgeclocked als je daar bang voor bent.

* Crash is al jaren een tevreden powerstrip gebruiker :)

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
hide refresh mode moet je uitschakelen in je display panel dan kan je alle reso's kiezen.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
in de start zeg ik dat dat niet kan.

ik ben wat verder gaan klommelen met powerstrip en het wil nu inderdaad wel. diep graven en goed nadenken deed het hem. bedankt!

correctie: volgens het status ding van de beeldschermen is het nog steeds 75hz.
ik ga toch een 19" tft kopen, bedankt voor de moeite

[ Voor 32% gewijzigd door powerflux op 12-07-2004 15:18 ]

Pagina: 1