Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Google does all the work for you 
Maar GoT vindt het zo leuk om te horen wat je zelf heb gedaan om het toch voorelkaar te krijgen
* glashio weet dat moderators blij worden van het tonen van eigen zoekakties/eigen handelingen, lees dit eens door op je gemak
Maar GoT vindt het zo leuk om te horen wat je zelf heb gedaan om het toch voorelkaar te krijgen
* glashio weet dat moderators blij worden van het tonen van eigen zoekakties/eigen handelingen, lees dit eens door op je gemak
[ Voor 55% gewijzigd door glashio op 01-07-2004 19:26 . Reden: Tja... ik heb nu al spijt ]
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Ik heb nog wat lopen rotzooien met de kaarten verwisselen, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Iemand nog tips?
Iemand nog tips?
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Je kunt in een beetje fatsoenlijke BIOS instellen welk IRQ aan welke kaart toegewezen wordt.
Echter veel profijt heb je er niet van, zowel performance als latencies worden niet echt beter (tenzij je een 486 hebt natuurlijk
), dit heb ik al eens eerder uitgezocht. Op dit moment deel ik het IRQ van mijn videokaart met 6 andere devices (waaronder een netwerkkaart, een TV-in kaart en een RAID controller) als ik hem op een apart IRQ zet scheelt het ongeveer 5 3dmarks (2001). Peanuts dus.
Als er heel veel traffic is op je netwerkkaart, wil het wel eens schelen. Echter kost veel (aan jou gerichte) traffic op je netwerkkaart altijd wat performance, aangezien je bak er toch echt iets mee moet doen.
Echter veel profijt heb je er niet van, zowel performance als latencies worden niet echt beter (tenzij je een 486 hebt natuurlijk
Als er heel veel traffic is op je netwerkkaart, wil het wel eens schelen. Echter kost veel (aan jou gerichte) traffic op je netwerkkaart altijd wat performance, aangezien je bak er toch echt iets mee moet doen.
Too many people, making too many problems
Gedeelde IRQ's is gewoon de norm in een ACPI systeem en kost je dus bij benadering niets aan performance. Allicht dat je gedeelde IRQ's en gedeelde interruptlijnen verwart. Want gedeelde interruptlijnen gaat fout bij notoire bus hogs. Om maar een voorbeeld te geven in mijn sys- dit hangt allemaal op IRQ 9:
- ATi All-In-Wonder 128 PCI
- Matrox G450 Dual Head AGP
- Creative SB Live! 5.1
- Promise TX2 ATA-100 controller
- Compaq NC3121 NIC
- Via USB host controller
Waarbij nummers 1 (AIW), 3 (SBLive) en 4 (ATA controller) echt geen interrupts willen delen met elkaar en de SBLive zelfs nergens mee. Ondanks dat ik de notoire Via 686B southbridge heb, heb ik door de SBLive een ongedeelde interrupt te geven en de AIW alleen gedeeld met de NIC en de ATA alleen met de USB de boel stabiel en snel gehouden. Maar dat is dus een totaal andere zaak dan de IRQ toewijzing
- ATi All-In-Wonder 128 PCI
- Matrox G450 Dual Head AGP
- Creative SB Live! 5.1
- Promise TX2 ATA-100 controller
- Compaq NC3121 NIC
- Via USB host controller
Waarbij nummers 1 (AIW), 3 (SBLive) en 4 (ATA controller) echt geen interrupts willen delen met elkaar en de SBLive zelfs nergens mee. Ondanks dat ik de notoire Via 686B southbridge heb, heb ik door de SBLive een ongedeelde interrupt te geven en de AIW alleen gedeeld met de NIC en de ATA alleen met de USB de boel stabiel en snel gehouden. Maar dat is dus een totaal andere zaak dan de IRQ toewijzing
Oslik blyat! Oslik!
Het werkt gewoon veel fijner sommige apparaten willen gewoon niet samenwerken. Sb live met bepaalde raid kaarten.LeX-333 schreef op 05 juli 2004 @ 20:21:
Je kunt in een beetje fatsoenlijke BIOS instellen welk IRQ aan welke kaart toegewezen wordt.
Echter veel profijt heb je er niet van, zowel performance als latencies worden niet echt beter (tenzij je een 486 hebt natuurlijk), dit heb ik al eens eerder uitgezocht. Op dit moment deel ik het IRQ van mijn videokaart met 6 andere devices (waaronder een netwerkkaart, een TV-in kaart en een RAID controller) als ik hem op een apart IRQ zet scheelt het ongeveer 5 3dmarks (2001). Peanuts dus.
Als je manuele IRQ besturing wilt moet je windows XP opnieuw installeren maar nu met Standaard PC, het wordt dan als het ware een PC zonder ACPI. En neemt dan de IRQ's over van de bios.
Pagina: 1