Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Vodafone live] Email met attachments & andere problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Op de vodafone site staat het volgend:
Stuur het maar mee
Met Vodafone live! kun je wel attachments ontvangen, maar niet versturen. De attachments die je ontvangt moeten opgeslagen zijn in een formaat dat je toestel kan lezen (tekst zonder opmaakcodes, plaatjes in JPEG, GIF of PNG en geluiden in WAV- of MIDI-formaat). Berichten die je via My Vodafone of Outlook ontvangt en verstuurt mogen ook andere attachments bevatten.
Echter lukt het mij wel gewoon om foto's die op mijn toestel staan door te mailen. Zijn er meer mensen die dit gewoon kunnen en zegt Vodafone dat het niet kan zodat mensen foto's gaan versturen via MMS en niet proberen via email????

Tevens lukt het mij niet om mail te verzenden met mijn eigen email adres. Ontvangen is geen probleem, verzenden gaat niet. Is het iemand gelukt om zijn eigen email aan de praat te krijgen (i.p.v. vodafone-mail)???

Laatste vraag: Mijn email wordt nu geforward naar mijn vodafone-email. Echter kan ik de mail die geforward wordt niet ontvangen op mijn mobiel. Ik ontvang deze mail pas als ik via my.vodafone.nl de externe email binnen haal. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Vodafone helpdesk kunnen deze vragen niet beantwoorden.

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Welk toestel gebruik je? En gebruik je de e-mail client van je telefoon of doe je alles via het Live!-menu?

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Paters
  • Niet online
Gully schreef op 01 juli 2004 @ 21:09:
Welk toestel gebruik je? En gebruik je de e-mail client van je telefoon of doe je alles via het Live!-menu?
Ik heb een Sony-Ericsson Z600. Ik gebruik mijn vodafone email adres (...@vodafone.nl). Ik gebruik de client van mijn telefoon (is voordeliger neem ik aan)
pop3 => pop3.vodafone.nl
smtp => authsmtp.vodafone.nl

Mijn eigen mail heeft een eigen pop3 en eigen smtp. Ik kan daarvan wel mail ontvangen maar niet mee versturen (met mijn gsm).

Daarnaast lukt het mij niet om attachments te ontvangen. Ik heb net geprobeerd een midi file te mailen. Ik ontvang de mail en er staat bij het envelopje (waarmee ik het mailtje open) een paperclipje. Ik kan echter nergens niets aanklikken om de attachment te openen.

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Paters schreef op 01 juli 2004 @ 21:30:
[...]

Ik heb een Sony-Ericsson Z600. Ik gebruik mijn vodafone email adres (...@vodafone.nl). Ik gebruik de client van mijn telefoon (is voordeliger neem ik aan)
pop3 => pop3.vodafone.nl
smtp => authsmtp.vodafone.nl

Mijn eigen mail heeft een eigen pop3 en eigen smtp. Ik kan daarvan wel mail ontvangen maar niet mee versturen (met mijn gsm).

Daarnaast lukt het mij niet om attachments te ontvangen. Ik heb net geprobeerd een midi file te mailen. Ik ontvang de mail en er staat bij het envelopje (waarmee ik het mailtje open) een paperclipje. Ik kan echter nergens niets aanklikken om de attachment te openen.
Die smtp kan je vergeten, daar doet vodafone niet aan. Bewust natuurlijk, want dan kan je idd niet lekker goedkoop via je telefoon client e-mail versturen. Je kan of een open relay smtp server zoeken of (zo heb ik t opgelost) voor t versturen van e-mail ff inbellen op n provider en dan die smtp server gebruiken. Mail ophalen kan wel via gprs, want dan is elke pop-server gewoon benaderbaar.

edit: dus ook die van je eigen provider en dan moeten attachments zeker lukken (heb t ook werkend op mn gd87)

[ Voor 6% gewijzigd door Gully op 01-07-2004 21:37 ]

• Paters
  • Niet online
Gully schreef op 01 juli 2004 @ 21:36:
[...]

Die smtp kan je vergeten, daar doet vodafone niet aan. Bewust natuurlijk, want dan kan je idd niet lekker goedkoop via je telefoon client e-mail versturen. Je kan of een open relay smtp server zoeken of (zo heb ik t opgelost) voor t versturen van e-mail ff inbellen op n provider en dan die smtp server gebruiken. Mail ophalen kan wel via gprs, want dan is elke pop-server gewoon benaderbaar.

edit: dus ook die van je eigen provider en dan moeten attachments zeker lukken (heb t ook werkend op mn gd87)
Maar ik maak wel gebruik van de vodafone smtp (authsmtp.vodafone.nl). Daarmee kan ik gewoon mail versturen (inclusief attachment) via m'n telefoon client. Ik kan dan wel alleen mail versturen van mijn vodafone mail.

Probleem is echter dat ik geen attachments kan ontvangen met mijn "eigen" pop3 server en ook niet met de pop3 server van vodafone.

Hoe zit het trouwens met de kosten? Je betaald toch alleen voor dataverbruik? Ik heb iets van 500kb per maand. Zolang ik daar niet overheen ga kost het me toch niets? (behalve abo-geld)

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Paters schreef op 01 juli 2004 @ 21:59:
[...]

Maar ik maak wel gebruik van de vodafone smtp (authsmtp.vodafone.nl). Daarmee kan ik gewoon mail versturen (inclusief attachment) via m'n telefoon client. Ik kan dan wel alleen mail versturen van mijn vodafone mail.

Probleem is echter dat ik geen attachments kan ontvangen met mijn "eigen" pop3 server en ook niet met de pop3 server van vodafone.

Hoe zit het trouwens met de kosten? Je betaald toch alleen voor dataverbruik? Ik heb iets van 500kb per maand. Zolang ik daar niet overheen ga kost het me toch niets? (behalve abo-geld)
hmm... dan moet ik die smtp ook weer es proberen... voorheen werkte dat niet (hoewel ik alleen mn DDS-mail heb getracht te versturen)

Geen attachments? Wellicht is dat een instelling op je telefoon (die ik verder niet ken). Attachments zijn bij mij geen probleem, behalve als ze te groot worden, dat kan mn GD87 niet aan.

Als je niet boven 500Kb uitkomt, betaal je niets extra's nee. Het gaat gewoon van je live-vooraad bundel af. (ik gebruik live! zelf dan ook nauwelijks, gebruik die bundel gewoon als gprs bundel in feite, kom nooit op die sites ;))

• Paters
  • Niet online
Bedankt voor je reacties. Ik ga maar weer eens verder worstelen met de vodafone helpdesk ;) Ik moet toch een keer iemand aan de telefoon krijgen die toevallig verstand heeft van het product dat ze verkopen?!?!? |:(

• Paters
  • Niet online
Gully.....even een aanvulling. Wanneer je de smtp van vodafone gaat gebruiken moet je ook de pop3 van vodafone gebruiken. Ik kan namelijk geen mail versturen met mijn normale pop3 en smtp van vodafone (snap ook niet waarom). Je moet dus echt je vodafone mail gebruiken.

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Paters schreef op 01 juli 2004 @ 22:52:
Gully.....even een aanvulling. Wanneer je de smtp van vodafone gaat gebruiken moet je ook de pop3 van vodafone gebruiken. Ik kan namelijk geen mail versturen met mijn normale pop3 en smtp van vodafone (snap ook niet waarom). Je moet dus echt je vodafone mail gebruiken.
ah, vandaar dus :> ik vraag me alleen af he, als ik die smtp van vodafone gebruik, wanneer checkt/weet die dan wanneer ik een andere pop-server heb ingesteld?

• Paters
  • Niet online
Gully schreef op 01 juli 2004 @ 23:10:
[...]

ah, vandaar dus :> ik vraag me alleen af he, als ik die smtp van vodafone gebruik, wanneer checkt/weet die dan wanneer ik een andere pop-server heb ingesteld?
Geen flauw idee :). Ik weet alleen dat het met een andere pop3 dan van vodafone niet werkt. Vodafone geeft er helaas ook geen antwoord op.

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Paters schreef op 01 juli 2004 @ 23:32:
[...]

Geen flauw idee :). Ik weet alleen dat het met een andere pop3 dan van vodafone niet werkt. Vodafone geeft er helaas ook geen antwoord op.
Vreemd, werkt niet, wat voor pop je ook gebruikt

• Paters
  • Niet online
dolby schreef op 01 juli 2004 @ 23:36:
[...]

Vreemd, werkt niet, wat voor pop je ook gebruikt
Pop3 => pop3.vodafone.nl inkomede poort: 110
smtp => authsmtp.vodafone.nl uitgaande poort: 25
emailadres => paters@vodafone.nl

Bovenstaande heb ik ingevuld. Je moet waarschijnlijk ook je accountnaam en password van vodafone invullen.

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Paters schreef op 01 juli 2004 @ 23:45:
[...]

Pop3 => pop3.vodafone.nl inkomede poort: 110
smtp => authsmtp.vodafone.nl uitgaande poort: 25
emailadres => paters@vodafone.nl

Bovenstaande heb ik ingevuld. Je moet waarschijnlijk ook je accountnaam en password van vodafone invullen.
als ik op mijn toestel dit instel, kan ik nog steeds niets verzenden. hij verbindt wel met die smtp server, ik zie 2 KB verstuurd worden en plots geeft deze aan "Failed". Apart hoor...

• Paters
  • Niet online
Gully schreef op 02 juli 2004 @ 00:28:
[...]

als ik op mijn toestel dit instel, kan ik nog steeds niets verzenden. hij verbindt wel met die smtp server, ik zie 2 KB verstuurd worden en plots geeft deze aan "Failed". Apart hoor...
Als je direct na dat ie gefailed nog een keer probeert? Bij mij faalt ie ook vaak de eerste keer....maar dan doe ik gewoon nog een keer....
Pagina: 1