Toon posts:

Geheugen probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik was paar dagen geleden wat aan het surfen, tot opeens ik een foutmelding kreeg:

Kan bestand niet wegschrijven naar C:\xxxx

Ik heb een AMD 2800 met 1,5 gig geheugen, een msi delta 7 mobo.

Eerst dacht ik dat het aan het geheugen lag dus ik haalde 2 reepjes eruit (ik heb 2 blanco 512mb en 1 redelijke nieuwe infinion 512mb)

Ik liet de infinion eruit, en starte op, en kreeg allemaal weer foutmeldingen, maar nu veel meer, en sneller achterelkaar, soms starte windowsxp niet eens op!

Ik heb zo in diverse banken alle 3 de modules getest...
En allemaal kreeg ik fouten..

Als ik nu alle 3 de reepjes plaats doet mn pc het weer...

Ik heb al windows eraf gegooid maar wederom zelfde probleem, toen heb ik andere HD gepakt, maar wederom zelfde probleem.

Ik ben toen aan de slag gegaan met memtest, microsoft memtest, en quickcheck, een dure programma wat men wel eens gebruikt in de winkel om de pc de inspecteren. Met alle programma's kreeg ik geen fouten...

Ik heb toen een 2e pc gepakt, een compaq barbone, en daar 1 voor 1 de modules getest, ook daar kreeg ik dezelfde foutmelding, maar ik vertrouw dat niet zo omdat het een compaq is en mishcien dat geheugen niet slikt...

Mijn vraag is, wat is hier nu aan de hand?
Ik heb uren lang op internet gekeken, aan vrienden gevraagd, aan pc winkel gevraagd, en ik kom er niet meer uit.

Waarom doet mn geheugen zo vreemd? waarom werkt het wel als ik alle 3 de reepjes plaats? en waarom vind ik geen fouten met de check programma's?

Wie kan mij helpen, want ik ben ten einde raad.

Alvast bedankt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sorry hoor, maar hier kunnen we zeer weinig mee :o

- geen volledige specs (mobo, EXACTE type DIMMs (incl aantal chips en chipdichtheden) en chipset van de Compaq)
- geen volledige lijst van foutmeldingen
- geen BIOS settings van diezelfde PC of de Compaq
- de glazen bol is ook nog defect..

Zie dus in het algemeen de GoT Huisregels en in het bijzonder het PMG Beleid

Daarin staat ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Kom je er nog niet uit als je al dat geprobeerd hebt? Open dan een nieuw topic hier, maar zet wel je volledige specs en volledige bevindingen van de troubleshooter. Daar kunnen we namelijk wel wat mee ;)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.