Digitale foto's aan de muur?

Pagina: 1
Acties:

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 09:41
Ik heb mijn ouders horen praten om zo een digitale camera te gaan kopen. Lijkt mij erg cool >:) , maar nu vroegen we ons af hoe je die digitale foto's aan de muur kan krijgen? Uitprinten op ons HP695 printertje is van te slechte kwaliteit... Maar anders? Kortom hoe lossen we dit op? En is de kwaliteit tegenwooordig vergelijkbaar met een traditioneel "analoog" fotocamera... ;)

Verwijderd

Je kan ze laten uitprinten op mooi papier bij de betere printwinkels en zelfs bij de Hema, (nog een paar van dat soort winkels)...

Kwaliteit is natuurlijk relatief. Voor professioneel gebruik zal analoog nog wel een tijdje heersen, maar voor thuisgebruik is zo'n digitaal cameraatje best leuk, en erg makkelijk...

Verwijderd

Ik sluit me aan bij bovenstaande reply, maar ook op een fotoprinter van rond de zeshonderd gulden kan je goede resultaten behalen.
Ik heb zelf een Epson Photo 750 en ben zeer tevreden over het resultaat.

Verwijderd

Vanaf 3 megapixel camera's zal alleen de pro nog misschien kunnen zien dat het om een digitale foto gaat. (normaal formaat 10x15 oid)

De Hema service werkt prima. Alberthein kan het ook.

Zorg dat je ouders minimaal een 2 megapixel camera nemen.

!! De kosten van een printerafdruk wegen niet op tegen die van een echte foto bij de Hema vandaan. Maar je moet dan wel een heel 'rolletje' (serie foto's) vanwege de 3 a 4 gulden verzendkosten.

Q.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je kunt natuurlijk ook een flatscreen aan de muur hangen.. Kun je een mooie slideshow van maken :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

"En is de kwaliteit tegenwooordig vergelijkbaar met een traditioneel "analoog" fotocamera... "

Tja ligt eraan wat je gewendt ben; heb je altijd met kleinbeeld camera's gewerkt en liet je je foto's proffessioneel afdrukken (dus niet voor 0,69 cent en in een half uur tijd) dan niet!
Een 'analoge print is heeft nog altijd meer doortekening en is gedetaileerder dan zijn 'digitale' broertje.
En een epson photo printer is zeker een goede keus met bijbehorende dure papier.

Verwijderd

Oja je kan je 'analoge' negatieven altijd op cd-rom laten zetten (Kodak PhotoCD), kan je altijd vanaf je pc werken, nu nog een goede printer.

Verwijderd

Heb ff een artikeltje in de PCM voor je gescand...

lijkt me wel interessant

plaatje 1, 91,9KB
plaatje 2, 72,4KB

De foto's op plaatje 2 zijn niet zo mooi gescand, maar ik moest de kwaliteit laag houden omdat de files anders zo groot werden. Maar neem maar van mij aan dat de fotoprint van de Hema een stuk minder dood is dan die van Dixons. De kleuren zijn veel dieper en levendiger.

Verwijderd

Wij hebben een test gemaakt van diverse afdrukservices (Internationaal & België).

Ga gerust eens kijken : http://www.belgiumdigital.com/
Pagina: 1