Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 10:49
Ik zit te twijfelen tussen het overnemen van een M515 of het kopen van een Zire31. Mijn primaire redenen zijn : agenda functie en GPS. Voor GPS bij de M515 ben ik aangewezen tot Helkosoft Digimap of Mapopolis software. Voor zover ik kan zien kan de zire 31 ook alleen die pakketen en geen TomTom for Palmone (staat continue bij dat het alleen voor de tungsten is). Volgens de specs hebben ze dezelfde schermresolutie (100x160) dus ik kan denk ik geen betere schermkwaliteit verwachten. Het enige andere voordeel (buiten MP3's beluisteren, maar dat interesseert me niet- i-river) is dat de zire31 een speaker heeft.

In het kort : de Zire 31 heeft een speaker en de M515 niet. Buiten dat zie ik geen voordelen m.b.t. betere pakketten voor GPS. Zie ik iets over het hoofd ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ja, de Tungsten|E Kirio Mapsonic pakket.

Vergeet de Zire31, ik snap niet wat die met die prijs in dat segment doet, omdat de Tungsten|E in alle opzichten beter is voor slechts een paar tientjes meer. Scherm is helderder, heeft geen last van ghosting, is 320x320, er zit 32 Mb geheugen in, geen merkbare snelheidsverschil (126 MHz OMAP tegen 200 MHz ben ff vergeten wat voor processor van de Zire), ook niet in MP3's afspelen of GPS. De Zire31 is in feite een opgevoerde m515 met nieuw OS en een nieuw jasje.

En volgens mij ben je uiteindelijk ook goedkoper uit als je een pakket koopt. Mapsonic is vrijwel gelijkwaardig aan Tomtom wat functies betreft: spraak, 3D view, night view, ingebouwde POI's etc. Ziet er zeer gelikt uit.

http://www.pdashop.nl/product/2552

Ga ook naar www.palmclub.nl/forums om daar de threads door te snuffelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Stereotomy op 01-07-2004 20:39 ]

Alors.

• Spam
Tjsa, dat is inderdaad een mooi pakket maar een beetje boven mijn budget. Het GPS gebeuren ga ik zo af en toe gebruiken en het ging mij meer om de agenda. Nu kan ik de M515 voor weinig overnemen en ik wilde alleen weten of het segment wat er in de buurt lag de moeite waard was. Maar toch bedankt voor de info...

...

het bevestigde wat ik dacht : de zire 31 is een wat nieuwere versie van de M515

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nou, de Zire31 vind ik *eigenlijk* meer een nieuwere versie van de m130, het broertje van de m515. (en zo kunnen we wel doorgaan) ;)

Tja. Als je voor een appel en een ei klaar wil zijn moet je de m515 + digimap + GPS ontvanger + kabel + Autohouder nemen. Maar ik vraag me af hoeveel dat goedkoper is. Je hebt namelijk alles gewoon nodig, en de enige winst die je kunt halen op de prijs is die van de PDA. En ik weet niet hoeveel jij voor een m515 wil betalen, maar alles boven de 75 EUR vind ik duur. En dan heb ik liever een nieuwe of tweedehandse TE.

Tenzij je de software *kuch* met korting *kuch* wilt verkrijgen, zoals volgens mij de helft van de Tomtommende Tweakers hier.

[ Voor 31% gewijzigd door Stereotomy op 01-07-2004 22:04 ]

Alors.

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
edit:
laat maar, ik moet leren LEZEN!!!

[ Voor 85% gewijzigd door dodge_911 op 01-07-2004 22:45 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 16:02

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

(jarig!)
De nieuwste update van TomTom (v4.1) draait op elke PalmOS 5 PDA, hij doet 't iig prima op mijn Clie TH-55

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hij draait niet op de Tungsten T en de T2 vanwege te weinig dynamic heap geheugen. Ik zou geen Tomtom op een Zire31 willen draaien - zonde van dat brakke scherm.

Tomtom is ook wat duurder dan Mapsonic: zelfde prijs, maar Mapsonic pakket is voor Europa en Tomtom alleen Benelux.

Alors.

• Spam
Stereotomy schreef op 01 juli 2004 @ 22:03:
Nou, de Zire31 vind ik *eigenlijk* meer een nieuwere versie van de m130, het broertje van de m515. (en zo kunnen we wel doorgaan) ;)

Tja. Als je voor een appel en een ei klaar wil zijn moet je de m515 + digimap + GPS ontvanger + kabel + Autohouder nemen. Maar ik vraag me af hoeveel dat goedkoper is. Je hebt namelijk alles gewoon nodig, en de enige winst die je kunt halen op de prijs is die van de PDA. En ik weet niet hoeveel jij voor een m515 wil betalen, maar alles boven de 75 EUR vind ik duur. En dan heb ik liever een nieuwe of tweedehandse TE.

Tenzij je de software *kuch* met korting *kuch* wilt verkrijgen, zoals volgens mij de helft van de Tomtommende Tweakers hier.
Nuja, de M515 neem ik voor 40 euro over en een GPS ontvanger heb ik al (etrex vista). Een nieuwe kabel om zowel etrex als palm van power te voorzien alsmede de connectie te maken tussen palm & etrex kost rond de 60 euro. Reken dan nog een kleine 40 euro voor een houder en ik ben klaar. De software neem ik zelfs van iemand over (nee, geen kopie : hij verkoopt mij de software voor een fijn prijsje omdat hij het niet meer gebruikt).

Ik ben het met je eens dat als je iets nieuws gaat kopen dat je het beter goed kunt doen en als ik de GPS nog niet had en de M515 duur was dan had je helemaal gelijk ;) Ik zag wel een tungsten E voor 180 tweedehands maar dat vond ik nog best duur voor een tweedehands (nieuwprijs=215)

Pagina: 1