geen drivers van netwerk kaart te vinden

Pagina: 1
Acties:

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
k heb een probleem en dat luid als volgt. Ik heb een oude pc hier staan waar windows 200 op draaide maar omdat er zoveel opstond begon hij heel traag te worden. Ik heb hem dus geformateert. windows 2000 er weer opgezet, nu geeft hij wel aan nieuwe hardware gevonden: "ethernet kaart". maar ik kan nergens drivers op vinden. Ik heb ook geen schijfje van de netwerk kaart zelf. Ik heb op de cd's van windows 98, 2000 en XP gezocht voor drivers maar dat had ook geen baat. Toen ben ik gaan kijken wat voor een typennummer en merk de kaart was en op de kaart stond: "sitecom SLCV 1.0". Nu heb ik internet al rond gespeurd maar niks gevonden. iemand hetzelfde probleem?? of een oplossing??

Verwijderd

je moet even kijken (letterlijk dus, op de kaart) welke chip erop zit, dan heb je de drivers zo gevonden.

non-tweaker opmerking: bespaar je de moeite, nieuwe netwerkkaart kost nog geen 3 euro, tijd=geld.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:47
www.driverguide.com
usern: drivers
passw: all

alsdie daar niet staat dan bestaat je netwerkkaart niet !! ;)

Verwijderd

Heb je ook de drivers voor een Sitecom PCI NIC (LN-020) al geprobeerd? Volgens Sitecom.nl is dat inderdaad een NIC waarop geen standaard Realtek chipset zit.

• Bulleteater
ik ga de drivers morgen proberen op de computer en kijken wat hij doet. I'l keep you informed ;)

• Bulleteater
zoals beloofd zou k jullie informed houden dus zal k da ook maar doen _/-\o_ k wil je hardstikke bedanken want het probleem is gefixt !!! _/-\o_ k ben u eeuwig dankbaar :*)

Verwijderd

De oude netwerkkaart (LN-001) gebruikte inderdaad Realtek. De LN-020 niet.
Netwerkkaarten met de sitecom chip met de LN-020 driver installeren.
Pagina: 1