Failed to establish listen on port 6969

Pagina: 1
Acties:

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:57
uhm:

Failed to establish listen on port 6969.
Check that other applications aren't already using this port.
Also check for another copy of azureus running.

Dat geeft Azureus aan.... Maar voor zover ik weet draait er geen ander programma op die port. En kheb maar 1 client aan staan :S.

Hoe kan ik kijken of er programma's runnen op die port en als er programma's runnen ze uitschakelen ?? ;p

PS: ik hoop dit gepost te hebben op het juiste forum :p

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

In neem aan dat je een firewall hebt? Dan moet je poort 6969 forwarden naar je PC. Anders werkt het niet.

[search=azureus nat]

[ Voor 56% gewijzigd door Microkid op 01-07-2004 17:21 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:39
Niet echt een duidelijk starting post, maar vooruit.

http://www.download.com/3...0&subj=dlpage&tag%dbutton Hiermee kan je bekijken welke porten erin gebruik zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door mhoogendam op 01-07-2004 17:23 ]

• ye-roon
ik heb al met netstat -a -n -o (of zoiets) gedaan en geen processes met 6969.

ook niet op pc's van me pa. En de ik heb volgens van alles en nog wat de goede poort geroute. en goede ip adres. het programma denkt alleen dat het door iets anders ingebruik is.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Zit je achter een firewall en/of router?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
poort 6969 is alleen nodig voor de tracker...
Als je Azureus alleen als bittorrent client wilt gebruiken zou dat dus niks uitmaken.
of wil je ook tracker zijn?

edit: je kan ook gewoon de poort wijzigen. Dit lijkt mij veel handiger/practischer.

[ Voor 21% gewijzigd door bigfoot1942 op 01-07-2004 17:27 ]

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
uPNP werkt niet altijd goed in Azureus.
Route gewoon de poorten in ICS en zorg voor een statisch ip adres. Bijv.:
ip: 192.168.0.2
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1
1e dns 192.168.0.1

op jouw pc.

• ye-roon
nou het stomme is

hij deed het gewoon. Tot ik een poort open zette zodat ik met warcraft 3 een server kan maken. En toen ik dat gedaan had. Toen was mijn home IP ineens veranderd van x.x.x.2 naar x.x.x.3. en toen starte ik azureus weer en toen kreeg ik opeens dat hij geen listen port kon maken, maar ook dat hij geen connectie kon maken via die port omdat ti al ingebruik was. Dus ik alle ip's weer veranderd naar mijn ip. Dus ook die van azureus. En toen kon die weer wel connecten, maar geeft nog steeds dat ti geen listen port kan maken.

Wat ik dus heel raar vind en zo. Maar ik wil gewoon dat ti da wel kan, omdat ti da altijd gekunt heb en ik eindelijk mooie groene smilies had en dan nu ineens blijven ze standaard rood. En ik kan dus helemaal niks meer downloaden of uploaden :S

EDIT:

AARGH ik word wanhopig, alles staat gewoon f**king goed. Maar ik kan dus niks downloaden, maar ik kan ook niet seeden :S. Hij connect wel ok naar tracker en laat zien dat er 300 seeds zijn, maar hij niks downloaden. gare nichten zooi dit :S

EDI2:
DOH DOH DOH DOH DOH ik ==== n00000000000000000000000b!!
Ik had een andere listen poort aangemaakt bij azureus omdat ik sommige poorten blacklisted zijn waar ik nogal veel haal...

maar ik had ook me ip verbonden aan me lokale ip van netwerk. Maar me netwerk IP was veranderd. en daar vergeten te veranderen. Ik heb geen prob meer nu. Close maar :p

[ Voor 31% gewijzigd door ye-roon op 01-07-2004 18:16 ]

Pagina: 1