Sorry voor wazige titel.
Ik heb een database waar men op datum kan zoeken met de volgende code:
Dit werkt perfect, als je een datum intypt in het invoervak (genaamt "datuminvoer") dan krijg je in de listbox (lijst) keurig alle records met de opgegeven datum te zien. Wat ik echter probeer te doen is dat als ik een datum invoer (bijvoorbeeld 1-1-2004) dat dan de records met die huidige datum worden weergegeven, + alle records met een datum voor 1 januari 2004. Ik snap alleen niet waar ik de waarde kan opgeven dat hij moet zoeken naar alles lager dan...
Hopelijk beetje duidelijk genoeg uitgelegd.
Ik heb een database waar men op datum kan zoeken met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
| Private Sub zoekdatum_Click() Dim strFilterQuery As String strFilterQuery = "SELECT * FROM InschrijvinglijstQuery WHERE Inschrijfdatum=#" & Me!datuminvoer & "#" lijst.RowSource = strFilterQuery |
Dit werkt perfect, als je een datum intypt in het invoervak (genaamt "datuminvoer") dan krijg je in de listbox (lijst) keurig alle records met de opgegeven datum te zien. Wat ik echter probeer te doen is dat als ik een datum invoer (bijvoorbeeld 1-1-2004) dat dan de records met die huidige datum worden weergegeven, + alle records met een datum voor 1 januari 2004. Ik snap alleen niet waar ik de waarde kan opgeven dat hij moet zoeken naar alles lager dan...
Hopelijk beetje duidelijk genoeg uitgelegd.
Signature