[ProFTPd] MySQL gecompileerd, proFTPD denkt er anders over

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47
Okee, de laatste versie van proFTPd gedownload, versie 1.2.1-rc1

Alle nodige modules zitten er al mooi bij, ik gebruik de volgende configuratie regel:

./configure --with-modules=mod_sql:mod_sql_mysql:mod_quotatab:mod_quotatab_sql \
--with-includes=/usr/local/mysql/4.0.20/include/mysql \
--with-libraries=/usr/lib:/usr/local/mysql/4.0.20/lib/mysql \
--with-mysql=/usr/local/mysql/4.0.20/

Na het geven van /usr/local/sbin/proftpd -l krijg ik netjes:
Compiled-in modules:
mod_core.c
mod_xfer.c
mod_auth_unix.c
mod_auth_file.c
mod_auth.c
mod_ls.c
mod_log.c
mod_site.c
mod_sql.c
mod_sql_mysql.c
mod_quotatab.c
mod_quotatab_sql.c
mod_cap.c

Dus sql zit er netjes bij (voor mysql).

Even wat in de config file gezet aan nodige mysql opties, terwijl ik om m'n andere screen alvast m'n FTP programma startte. Maar die heb ik de volgende uren nog niet nodig gehad.

Bij het starten van proFTPd krijg ik de volgende melding:
Checking syntax of configuration file
- Fatal: unknown configuration directive 'SQLAuthTypes Plaintext' on line 21 of '/usr/local/etc/proftpdmysql.conf'.

(Nu controleer ik steeds de config file, zodat de deamon even kan draaien met normale auth files).

Hij kent de hele directive niet! Als ik andere SQL directives bovenaan neerzet, gebeurd precies hetzelfde, de foutmelding veranderd dan amper.

Toch zit mysql erin gecompileerd. Bij het compileren geen foutmeldingen zien langskomen, speciaal net nogmaals gedaan.

Heeft iemand een idee wat er hier mis gaat? Op google zijn wel mensen met dezelfde melding te vinden, maar zonder oplossingen.

Ik ga zo dadelijk anders maar de stable versie compileren, en kijken of die wel werkt, maar deze versie is toch al weer even uit, en naar ik mag hopen werken de basis mysql functies wel.

Distro: Debian stable 3.0

Mijn dank is groot _/-\o_

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20
Maby een hele stomme vraag, maar ik neem aan dat je mysql geinstalleerd is en draait?

...

• pierre-oord
IceM schreef op 01 juli 2004 @ 17:33:
Maby een hele stomme vraag, maar ik neem aan dat je mysql geinstalleerd is en draait?
Natuurlijk ;) anders had ./configure ook niet gewerkt, want die mist z'n libs dan. Ook verwacht ik dan een andere foutmelding. Ik zal zo maar eens 1.2.9 gaan installeren dan...

(Op de MYsql server draait ook een site die hier sterk op leunt, dus dat zit wel goed)

edit:
Nu met 1.2.9 geprobeerd, preceis dezelfde foutmelding. Wat is er hier aan de hand :S

edit:
Normaals de regel waarmee ik hem configure:
./configure --with-modules=mod_sql:mod_sql_mysql:mod_quotatab:mod_quotatab_sql --with-includes=/usr/local/mysql/4.0.20/include/mysql --with-libraries=/usr/local/mysql/4.0.20/lib/mysql/ --with-mysql=/usr/local/mysql/4.0.20

Ikbegrijp d'r echt niets van.

[ Voor 34% gewijzigd door pierre-oord op 01-07-2004 18:41 ]

• pierre-oord
Kick!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 15:03
Je gebruikt de Debian libraries van MySQL?

zeroxcool.net - curity.eu

• pierre-oord
Nee, een zelf gecompileerde mysql (versie4 uit m'n hoofd, een stable) vanaf mysql.com, vandaar ook de verwijzingen ernaartoe. Misschien ga ik straks even proftpd apt-getten, maar dat stel ik liever tot het laatst uit, voordat apt er een enorme bende van gaat maken, en oude files gaat overschrijven.

Heeft iemand dit wél werkend? Zo ja, post dat dan ook even, dan weet ik iig dat het kan. Het leukste is het als het ook iemand is met mysql geinstalleerd.

Gek genoeg compileerd die dus wel, als ik niet alle includes enzo opgeef, dan krijg ik gewoon een foutmelding. Zou de mysql te nieuw zijn :? Lijkt me niet toch?

edit
Een proftpd config filetje van inet ergens werkt wel, schijnbaar heb ik een niet compatible commando ergens erin, daar kom ik wel uit!

[ Voor 11% gewijzigd door pierre-oord op 03-07-2004 18:35 ]

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 16:08
pierre-oord schreef op 01 juli 2004 @ 16:43:
Okee, de laatste versie van proFTPd gedownload, versie 1.2.1-rc1
1.2.9 is de laatste versie ;), zie http://www.proftpd.org/

• pierre-oord
Het was 1.2.10 dan ;) kijk maar :P

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 16:08
pierre-oord schreef op 06 juli 2004 @ 14:24:
[...]

Het was 1.2.10 dan ;) kijk maar :P
1.2.10 is niet stable dus die telt eigenlijk niet mee ;)
Pagina: 1