[ntbackup] backup slaat bestanden over

Pagina: 1
Acties:

• meerkoet
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ntbackup (het standaard backup-programma van winXP) weigert bij mij om bepaalde bestanden te backuppen.

Als ik de hele dir windows\system selecteer (die zo'n 20 bestanden bevat), zie ik ook 20 bestanden aangevinkt. Wanneer ik vervolgens de backup start, krijg ik de melding dat er slechts 1 bestand is gebackupt.

In de catalog blijkt ook alleen dat ene bestand te staan, de rest is gewoon niet meegenomen.

Het probleem lijkt niet aan die specifieke dir te liggen: als ik een complete backup van de windows-dir maak, zijn bevoorbeeld bepaalde .exe's en .dll's uit de WINDOWS folder niet gebackupt.

Voor de duidelijkheid:
- Ik gebruik Windows XP Professional
- Shadow Copy staat aan (dus open bestanden zouden moeten worden meegenomen)
- normal type is geslecteerd (dus geen incremental backup)

Tevens staan de bestanden niet in de lijst met 'exclude files'.

Zoeken bij microsoft support en GoT op 'ntbackup' heeft niets opgeleverd.

Doe ik nou iets fout of is ntbackup gewoon vaag? :?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Controleert NTBackup toevallig de archive flag op files?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• meerkoet
  • Niet online
Ik heb even snel gekeken, en van de files die niet gebackupt werden, was inderdaad de archive bit gezet. De ene file die wel gebackupt werd was de archive bit gewist.

Echter: ik heb nu zelf de archive bit gewist van een van de files, maar ntbackup wil hem nu nog steeds niet backuppen.

[waar ik zeg 'archive bit gezet' bedoel ik 'file properties->advanced->File is ready for archiving' aangevinkt.]

• meerkoet
  • Niet online
It's a kind of magic:

Van voornoemde files in de windows\system-folder en windows-folder staat een kopie in windows\System32.

Wanneer ik een van de bestanden uit windows\system delete, staat hij 5 seconden later er gewoon weer! WinXP maakt automatisch een kopie van het bestand uit System32 en plaatst het in System...

Het backupprogramma is blijkbaar op de hoogte van deze constructie, en slaat de bestanden over die toch al in System32 staan. Niets aan de hand dus, alle informatie wordt gebackupt. De niet gebackupte bestanden worden vanzelf hercreeerd uit System32 zodra het besturingssysteem opstart.

Nou zou het op zich wel handig geweest zijn als men deze 'feature' even in het help-bestand van ntbackup had gezet... 8)7

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Als je systeem bestanden uit de Windows map gaat verwijderen, dan plaatst hij die automatisch weer terug om er voor te zorgen dat het systeem blijft functioneren. Waarschijnlijk is het zo dat ntbackup die bestanden niet kan/wil backuppen omdat het systeembestanden zijn en misschien omdat ze in gebruik zijn.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

1) Als ik standaard een backup maak zie ik onderin het NTBackup scherm staan "Sommige bestanden worden uitgesloten". Er lijkt dus default een filter aan te staan.

2) Gebruik een de "Kopie" optie voor je backup, dan negeert NTbackup nl eventueel Archief vlaggetje en kopieert gewoon alles (muv de onder 1. genoemde bestanden ;))

[ Voor 5% gewijzigd door Ook op 18-07-2004 18:55 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1