Toon posts:

[NIS] geeft problemen (low-ID) met eMule en Bittorrent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-forumgebruikers,

Sinds gisteren krijg ik de melding in eMule dat ik een low-ID heb.
Met Bittorrent blijft het "lampje" op geel staan.
Conclusie: mijn firewall (Norton Internet Security) laat geen inkomende connecties door. Het rare is wel dat er een rule is aangemaakt voor beide programma's (permit all).

Na stoppen van eMule gaan de pop-ups (high risk) nog zeker een uur door. Er blijven dus aanvragen binnenkomen op poort 4662 (TCP inbound). Voor het low-ID probleem heb ik hiervan nooit last gehad.

Ik heb verder geen software veranderingen aangebracht de afgelopen dagen.

Alvast bedankt. :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 16:27:
Na stoppen van eMule gaan de pop-ups (high risk) nog zeker een uur door. Er blijven dus aanvragen binnenkomen op poort 4662 (TCP inbound). Voor het low-ID probleem heb ik hiervan nooit last gehad.
Toch een keer heel goed alles nalopen. Want dat je pop-ups krijgt wil zeggen dat Norton het duidelijk niet eens is met inkomend verkeer op die poort (en dat verklaart ook je low-id in eMule).

Kun je niet handmatig je poorten open zetten ipv een programma toegang te geven? (ik ken Norton Internet Security verder niet ;)).
Nog een ideetje, heb je geen router (of heeft NIS geen functie) diet iets als "enabel port forwards" heeft? Zeg ik omdat mijn eigen router (Edimax) dat wel heeft (en dat heeft me ooit hoofdbrekens bezorgd toen mijn eMule ging bokken met low-id :P).

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 14:06

Blindfold

Donde estan los conejos?

Icestorm heeft inderdaad een goed punt. JE hebt het programma nu wel toestemming gegeven om naar buiten te connecten, maar je inkomende poorten zijn in Bittorrent en E-mule van buitenaf nog niet bereikbaar, dus wordt je lampje ook niet groen.

Je kan binnen je torrentprogramma kijken welke poorten hij gebruikt (tip: gebruik Azureus, want deze hoeft maar 1 open poort te hebben, terwijl de meeste anderen per dowload een poort nodig hebben). Deze poort zet je dan open binnen Norton en dan zou je connectie groen moeten worden.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 16:27:
Nee: voorheen is het je nooit opgevallen. B)

Maar emule gaat vaak genoeg vrolijk door met traffic na het sluiten en tevens weet niet elke client die bij jou in de queue stond niet direct dat je emule uit gaat en zal dus een pakketje jouw kant op slingeren.

{signature}

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
als ie die popups nog krijgt nadat emule uitstaat dan lijkt het er imo op dat de poorten iig wel geforward zijn, voorzover dat nodig is dan (TS vertelt niet of ie achter een router zit)

Mijn rig