chello, terrayon, sitecom router.. terugkerendeaanmeldpagina

Pagina: 1
Acties:

• Faisalovic
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-10-2025
3 dagen terug was ik mijn routernetwerkmac-id kwijt omdat mn ma de stekker van t modem / router eruit had gehaald (waarschijnlijk is de router toen te lang zonder stroom gebleven waarna die zichzelf heeft gereset). Ik had die mac-id met mn stomme kop niet bewaard...

Hierna heb ik chello gebeld... gezegd dat ik een andere netwerkkaart in mijn computer heb geplaatst waarna de mensen van chello keurig het toen ingestelde mac adres uit t modem hebben gehaald (weet iemand overigens het vaste ip van de terrayon-- of heeft die uberhaupt geen instellingspagina --> bezitters van een motorrola modem kunnen nl. op zon instellings pagina weten dmv een 10.0.0.? adres). Alles goed en keurig... habe ich een ouwe pc aangesloten direct op t modem. Aanmeldingspagina doorlopen... IK KON INTERNETTEN YAY!!!

Alles van het stroom gehaald... router opgestart... pc aangesloten op de router ZONDER t modem eraan... mac adres van de oude computer (die niet in t netwerk hangt) overgenomen op de router. Modem opgestart... Router opnieuw opgestart...... aansluiting van wan poort router naar modem tot stand gebracht... Werkt prima... Ik kon internetten... voor een tijdje... dan ineens --> aanmeldpagina chello... ik.. denke.. denke... ok... modem 1 dag van t stroom.... volgende dag voorgaande procedure opnieuw + router reset... na 2 uur --> aanmeldpagina's op alle computers in t netwerk... zodra dit gebeurt.. werkt internet ff wel (http) en dan weer nie... ftp totaal niet... msn doorgaands wel....online gaming werkt perfect non-stop... Chello gebeld,.,, --> mneer zit u thuis? nee maar dat hoeft toch niet... dit lijkt me een specefiek probleem... ja maar u moet thuis zitten... dat kan dus niet want ik kan geen 0900 nrs bellen thuis... nah goed... medewerker bijna janken dus ik gezegd dat ie beter buiten een luchtje kan gaan scheppe en heb toen ophangen...

Waar ik aan zit te denken is dat de lease tijd voor t (een juist) chello ip adres te kort is... en dat dat zeer waarschijnlijk fout is gegaan bij de eerste keer dat ik chello heb gebeld... dan moet ik alsnog bij chello zijn... de pc inet cookies .. geschiedenis en overigen zijn verwijderd .. daar kan t niet aanliggen ook gezien dat t om meerdere pc's gaat... dus of mijn router of t modem... iemand?

• Faisalovic
OK... ik heb 2 dns adressen ingevoerd in de eigenschappen van mijn netwerkaart.. en nu lijkt t goed te gaan qua http en ftp... t lijkt wel een beetje langzamer te gaan maar misschien komt dat doordat alle cookies/bestanden uit inetexplrr zijn verwijderd... Iemand nog een oplossing zodat t werkt zonder dat ik dns handmatig moet invoeren??

• Faisalovic
na 1 week dns weer op auto.. nog steeds precies tzelfde probleem

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Faisalovic schreef op 13 juli 2004 @ 11:48:
na 1 week dns weer op auto.. nog steeds precies tzelfde probleem
Zet eens een DNS in je Router, dat moet de oplossing dan zijn?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Faisalovic
vorige week gedaan.. dan krijgt de router niet meer een ip adres toegewezen

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Welk merk router praten we over :?

Laat die router ook je dhcp (als je geen server hebt) uitdelen, zet de dns 212.142.28.66 in je router.

Laat je PC op je netwerkkaart via tcpip properties alles op dhcp staan, evenals je dns.

Daarnaast kan je in je router de MTU aanpassen en zet deze op 1500 (maximum).

Er zijn routers die met het terrayon modem (in mijn geval een Edimax) niet echt lekker werken, en Chello is vanwege die upgrade van snelheid overal die Terrayons aan het omruilen met oa. Motorola surfboard.

Reden is dat die Motorola's op remote makkelijker door de Chello helpdesk te beheren zijn.

Dus eventueel modem omruilen :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1