Toon posts:

dns help

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik moet op school een netwerk aanleggen.
1x win 2000 server.
1x linux server (dhcp)
1x win 2000 pro (client)

het is de bedoeling dat client inlogt op win 2000 server en via linux server krijgt iedereen een ip.

op win 2000 server moet ik een NAT draien.

maar op linux kan ik op internet komen niet op win 2000 pro, maar ik kan wel naar de ip van de website pingen. dus (www.google.nl werkt niet, maar dit lukt wel http://216.239.39.104)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 15:54:
ik moet op school een netwerk aanleggen.
1x win 2000 server.
1x linux server (dhcp)
1x win 2000 pro (client)

het is de bedoeling dat client inlogt op win 2000 server en via linux server krijgt iedereen een ip.

op win 2000 server moet ik een NAT draien.

maar op linux kan ik op internet komen niet op win 2000 pro, maar ik kan wel naar de ip van de website pingen. dus (www.google.nl werkt niet, maar dit lukt wel http://216.239.39.104)
1. Waarom maak je van de w2000 server ook geen dhcp server, dan heb je linux niet meer nodig
2. Waarom moet je op win2000 nat draaien? Ik neem aan dat je een verbinding naar internet moet maken?. In principe heb je dan genoeg aan een proxy server, eventueel verbonden aan een router met daaraan gekoppeld de internet-breedband-connectie.
3. Het laatste stukje van je verhaal klinkt erg warrig, maar ik neem aan dat dat je huidige situatie moet voorstellen

Verwijderd

Topicstarter
het is een opdracht van school. ik moet een dhcp server op linux draien. en via NAT moet ik de internet regelen.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 15:54:maar op linux kan ik op internet komen niet op win 2000 pro, maar ik kan wel naar de ip van de website pingen. dus (www.google.nl werkt niet, maar dit lukt wel http://216.239.39.104)
Dan heb je op de client geen of een verkeerde DNS server ingevuld.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt helemaal wel. ik kan wel inlogen als client die ik heb aangemaakt op de win 2000 server. alle policys worden ook uitgedeeld.

Verwijderd

TheZoo schreef op 01 juli 2004 @ 16:03:
[...]

Dan heb je op de client geen of een verkeerde DNS server ingevuld.
Volgens mij moet je gewoon bij default gateway de ip opgeven waar de nat draait en dat zou voldoende moeten zijn, lijkt me. Iig bij mij werkt dit en ik heb een router (waar nat op draait) en dit is voldoende.

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

Hoe is DNS geconfigureerd op je netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik ook gedaan. ik kom wel op internet alleen via ip adress van de site. dus niet via dns

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

Dat is toch helemaal geen antwoord op m'n vraag!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vraag het je leraar eens zou ik zeggen.
We zijn hier geen huiswerkforum, en ook al geen helpdesk.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.