pinnacle webtext en zonealarm conflict

Pagina: 1
Acties:

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 16:39
Ik hoop dat ik het juiste forum te pakken heb, want ik heb een conflict tussen pinnacle webtext (van een pinnacle tv-kaart) en zonealarm free. Sinds de laaste update van zonealarm (5. nog wat) doet webtext het niet meer. Webtext geeft teletext weer via het programma internet explorer. Zo kan er dus gebrowsed worden op teletext. Het werkte allemaal prima, tot de bewuste update. De computer stopt helemaal met reageren Altijd vroeg zonealarm ook of ie toegang mocht tot file bla in windows\temp, nou ok, maar nou loopt de hele pc vast als ik webtext start. Zonealarm uitschakelen heeft geen zin, reinstall windows werkt prima, maar als zonealarm weer is geinstalleerd is het weer mis.

Ik heb dus de indruk dat zonealarm een of andere poort toch blokt maar ik heb geen idee hoe of wat. Help!

p4 2.4 ghz
512 mb
wd 120 GB & 160 GB
pinnacle pctv pro
geforce ti 4200 128 mb (doet dat er toe?)
winxp home sp1 windows update alles gedaan

• stefan001
iemand?

• stefan001
nou ja... wat moet ik hier nou mee?

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 20:09
kicken van je topic is niet netjes.
Als je zonealarm verdenkt waarom probeer je het dan eens een keer zonder ZA.
Dan weet je het binnen enkele tellen

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Die eerste idd niet maar na 5 dagen mag het wel weer eens hoor ;)
Zonealarm uitschakelen heeft geen zin
Hmm da's niet goed. (Of schakel je enkel de GUI uit en niet de regels? ) Wat als je de regels uitschakelt cq. het in de learning mode oid. zet? <--Zeker geen permanente oplossing als er steeds een proces met een random naam start, maar kijk even. Trouwens IMHO best fout dat dat zo met een random iets in de tempdir gaat :X

Zoek even uit welke servers benaderd worden - ik neem aan teletekst.nos.nl - en zet die in de veilige zone of hoe het ook heten mag in IE. Dit zodat elk programma hier naartoe mag.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• stefan001
Nu ben ik wat laat.... ;)

alleen de gui? geen idee, ik doe gewoon rechtsklikken in de sys try en kies voor shutdown. In services.msc blijft truevector internet monitor service wel aanstaan, ik kan hem niet stoppen.

veilige zones van internet ?! Ik wist niet dat IE dat soort dingen omvatte. Maar aangezien hij vóór het installeren van zonealarm wél werkte ligt het daar niet aan denk ik. (lijkt me in ieder geval niet logisch)

even voor de duidelijkheid: er hoeft geen internetverbinding te zijn om teletext te kunnen bekijken, wat het gaat via de tv-kaart, via de kabel aansluiting. Kabel-tv snap je wel? Hij zoekt naar http://localhost:2558/cgi-bin/standard/teletext.hos?language=031 en de rest valt uit beeld (ik kan niet copy-pasten want de computer loopt op dat moment vast)

Het pinnacle programma installeert dus een soort lokaal servertje waarop IE inlogt. Dit is ook zichtbaar in de systray, een icoontje dat weer verdwijnt als je IE sluit. Overigens gebruik ik voor normaal internet firefox ;) (=offtopic)

• stefan001
wel?

• stefan001
erg veel replys krijg ik niet he?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gezellig druk ja :P

Shutdown lijkt me voor ZA genoeg ja (zeg ik die al jaren geen ZA meer gebruikt). Maar goed, ik had dus niet door dat het via de TV-kaart ging.

Localhost is wel "lokale zone" of hoe het ook heten mag in ZA?

Verder dan zorgen voor "alle" patches voor Windows/IE, ZA en de teletekst zooi (incl. blijkbaar TV-kaart drivers) kom ik niet zonder ervaring :X

Alternatief is een andere firewall. Als je nu wat ervaring hebt met de principes van FW's zou je aan een ander kunnen gaan denken, zoals Kerio of Tiny. Of kijk eens of je nu genoeg hebt aan de Windows SP2 FW. En idd is dat laf en opgeven maar misschien werkt het wel :+

offtopic:
Firefox \o/ :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SliderTPP
  • Laatst online: 15-02 18:26
deinstall Zonealarm eens, kijk of het dan wel goed werkt.
Zoja, herinstall Zonealarm en let op wat hij in learning mode allemaal vraagt.

• stefan001
heb ik gedaan, hij vraagt dan of ie toegang mag hebben tot file://d:\ bladiebla, ik klik natuurlijk op allow maar dan loopt hij toch weer vast. Als zonealarm gedeinstalleerd is doet hij het wel.

Hij loopt wel op een rare manier vast, ik kan het start menu in e.d. maar als ik op een programma klik verschijnt er heel even een zandlopertje en doet hij vervolgens weer niks. Ook als ik voor afsluiten kies reageert hij daar verder niet op. Alleen de reset knop doet het.

• stefan001
F_J_K schreef op 16 augustus 2004 @ 11:00:
Gezellig druk ja :P

Shutdown lijkt me voor ZA genoeg ja (zeg ik die al jaren geen ZA meer gebruikt). Maar goed, ik had dus niet door dat het via de TV-kaart ging.

Localhost is wel "lokale zone" of hoe het ook heten mag in ZA?

Verder dan zorgen voor "alle" patches voor Windows/IE, ZA en de teletekst zooi (incl. blijkbaar TV-kaart drivers) kom ik niet zonder ervaring :X

Alternatief is een andere firewall. Als je nu wat ervaring hebt met de principes van FW's zou je aan een ander kunnen gaan denken, zoals Kerio of Tiny. Of kijk eens of je nu genoeg hebt aan de Windows SP2 FW. En idd is dat laf en opgeven maar misschien werkt het wel :+

offtopic:
Firefox \o/ :+
Uiteraard heb ik alle patches, laatst was er nog een voor pctv. Kerio? Tiny? Ik ben niet erg bekend met andere firewalls, maar als het werkt vind ik het goed. Ik zit achter een hardware firewall (router) maar de software firewall vind ik belangrijk omdat die het uitgaande verkeer controleert, dat doet de HW firewall niet.

Windows SP2 was er toch alleen voor engelstalige xp-versies? Of vergis ik mij?
Pagina: 1