Toon posts:

[VB.NET] Stukje tekst ander font in tekstbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben bezig met een soort van MSN maar dan voor een select groepje van ons.
Ik heb nu een tekstbox waar de tekst en username ingeladen wordt. Maar dit is allemaal in de standaard tekststijl.

Nu wil ik het eigenlijk zo hebben:

WtR zegt:
hallo

Ik heb al gegoogled en zo, maar ik vind nergens iets wat er op duid dat dit mogelijk is. Dus nu mijn vraag:

Is dit mogelijk?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52
Je zult met een Richtextbox moeten werken.
Dan zal je zelf wel nog ff moeten uitvissen hoe je bepaalde text andere kleur/font kunt geven. Maar op internet is er wel voldoende info over te vinden. ;)

[ Voor 66% gewijzigd door whoami op 01-07-2004 15:25 ]

https://fgheysels.github.io/

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Tekst in een tekstbox bestaat per definitie alleen uit tekst, en kan dus als geheel maar in 1 font tegelijk renderen. Als je andere stukken tekst andere fonts nodig hebt moet die font-data in de tekst opgeslagen worden, en heb je dus 'verrijkte tekst', oftewel RichText :)

Overigens is een RichText voor MSN tjap ook niet echt geschikt, je kunt beter zelf een control ervoor schrijven imho.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 01 juli 2004 @ 15:24:
Je zult met een Richtextbox moeten werken.
Dan zal je zelf wel nog ff moeten uitvissen hoe je bepaalde text andere kleur/font kunt geven. Maar op internet is er wel voldoende info over te vinden. ;)
ah goed idee!

als er in VB zoiets bestaat als: vbbold of weet ik het dan kan ik natuurlijk de messagestring wel dit laten verzenden [bold] en dan die bold laten vervangen door die vbbold die niet in de string zelf staat maar erbuiten, zo heb ik dat namelijk wel met de enter gedaan.

Ik ga even googlen over richtextbox, suggesties zijn welkom. :)

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op 01 juli 2004 @ 15:27:
Tekst in een tekstbox bestaat per definitie alleen uit tekst, en kan dus als geheel maar in 1 font tegelijk renderen. Als je andere stukken tekst andere fonts nodig hebt moet die font-data in de tekst opgeslagen worden, en heb je dus 'verrijkte tekst', oftewel RichText :)

Overigens is een RichText voor MSN tjap ook niet echt geschikt, je kunt beter zelf een control ervoor schrijven imho.
Een eigen control gaat me een beetje boven de pet denk ik.
Is dat ook in VB of moet ik dan eerder denken aan C. Maar ik kan beter eerst even googlen dan lullen dus doe ik dat nu. :)