[WINXP] Problemen met install op laptop

Pagina: 1
Acties:

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 20:07

Radeon

Today is a good day to die

Topicstarter
Een maatje van me heeft een Compaq Presario 2700 notebook. Nu was deze helemaal niet meer te bedienen zonder dat windows eropnieuw op moest. Het probleem is alleen dat die ze recovery cd kwijt is |:( . Nu probeer ik WinXP ero te zetten maar met een clean install en via Win ME loop die elke keer tegen een BSOD op. zie pic Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/m.denheijer/laptop.jpg

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Behalve een nieuwe recovery cd kopen dan.

It's never easy.....

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Radeon

Radeon

Topicstarter
ja een daar zag ik niet die foutcode staan 0x00000096.

Misschien heeft iemand hiermee ervaring en weet wat ik fout doe?

It's never easy.....

• JohnD

JohnD

Bernd

met een clean install en via Win ME
dit begrijp ik niet. ben je een clean install aan het doen of ben je winxp over winme aan het installeren? of eerst winme en dan winxp?

FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Ik heb eens met google lopen zoeken en kom o.a. de volgende link tegen:

http://www.osr.com/ddk/ddtools/bccodes_8d2f.htm

Hier staat eea beschreven. Ik maak er uit op dat er en driver conflict is, oftewel je hebt niet de juiste driver voor een van de hardware onderdelen.
Ik lees dit ook uit de tekst die in het BSOD staat.

Lijkt me dat je toch de recovery cd nodig hebt of anders de installatie cd in combinatie met de laatste drivers. Trouwens, biedt de fabrikant niet de recovery cd aan op de website, zodat je em kunt downloaden?

• Radeon

Radeon

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 15:47:

Lijkt me dat je toch de recovery cd nodig hebt of anders de installatie cd in combinatie met de laatste drivers. Trouwens, biedt de fabrikant niet de recovery cd aan op de website, zodat je em kunt downloaden?
Hij biedt hem aan voor 38 euro.

It's never easy.....

Verwijderd

hirogene schreef op 01 juli 2004 @ 16:07:
[...]

Hij biedt hem aan voor 38 euro.
Ja het alternatief is dat je dan toch alle drivers los download. Maar je krijgt al een bsod tijdens de installatie van XP? Dan hebben losse drivers ook geen zin, want die kun je pas installeren als XP er al opstaat.

Misschien zijn er anderen die iets weten voor dit "dilemma"?

Wat me nog te binnen schiet, is er geen universele XP cd van MS met daarop de laatste drivers, dus ook voor jouw pc?

• JohnD

JohnD

Bernd

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 16:11:
[...]

Ja het alternatief is dat je dan toch alle drivers los download. Maar je krijgt al een bsod tijdens de installatie van XP? Dan hebben losse drivers ook geen zin, want die kun je pas installeren als XP er al opstaat.
waarom denk je dat ik vraag hoe hij aan het installeren is. als hij winxp over winme is aan het installeren zou het wel eens goed kunnen dat er driver problemen ontstaan. zou eigenlijk niet mogen maar ik kan er me iets bij voorstellen.

heeft de TS mijn vraag niet gezien of zo :?

FKA SunStorms_Sletje

• Radeon

Radeon

Topicstarter
Sorry ik heb er overheen gelezen.

Ik heb eerst geprobeerd een via de WINXP (dus boote via de cd) hem te installeren. Dit werkte niet.

Dus dacht ik probeer ik Win ME te installeren en dan hem te upgrade naar Win XP. Maar dit wou ook niet. Nou had ik nog niet al de drivers geinstalleerd misschien is dat het probleem. Maar kreeg wel de zelfde foutcode.

It's never easy.....

• Radeon

Radeon

Topicstarter
Deze kan dicht.

Het probleem is opgelost _/-\o_

It's never easy.....

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

hirogene schreef op 03 juli 2004 @ 16:20:
Deze kan dicht.

Het probleem is opgelost _/-\o_
Post dan de oplossing, dat is handig voor de gebruikers van de GoT search die je hier kan vinden search

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Radeon

Radeon

Topicstarter
Riemer Reinalda schreef op 03 juli 2004 @ 17:07:
[...]

Post dan de oplossing, dat is handig voor de gebruikers van de GoT search die je hier kan vinden search
Oeps vergeten is idd wel makelijk.

Heb gewoon eerst Windows ME erop gezet. En toen alle drivers voor de apparaten gezocht op internet en alle update's voor Windows ME gedownload en geinstalled. En hierna ben ik pas begonnen met upgradeen naar Windows XP vaniut Windows ME. En met suc6. De laptop draait nu weer als een zonnetje, onder Windows XP.

[ Voor 7% gewijzigd door Radeon op 03-07-2004 17:51 ]

It's never easy.....

Pagina: 1