Radeon 9800pro loopt niet lekker

Pagina: 1
Acties:

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hey,

Gister heb ik na heel lang nadenken toch maar een keer een Ati gekocht. (Altijd Nvidia gehad) Ik heb meteen maar mijn pc opnieuw geinstalleerd zodat ik op een helemaal lege pc alles kon gaan testen. Ik heb meteen de nieuwste drivers van ati.com gehaald en geinstalleerd. Opzich draait de grafische kaart wel aardig, maar toch heb ik het idee dat hij het minder doet als mijn oude Geforce4 ti4800se. Misschien heb ik wel iets fout gedaan of ik ben iets vergeten erbij te zetten wat bij Ati kaarten wel moet. Kan iemand helpen? :'(

Mijn vriend heeft precies dezelfde problemen maar hij heeft er nog 1 extra. Zijn kaart wil maar niet op 8x AGP draaien. Hij kan niet eens kiezen in de settings... 8)7

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

misschien hebje de versie met 128 mbit databus?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Post nog ff je systeem specs. En draai even een benchmark progie zoals 3d mark 03. Dan praten we verder. :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:50

Shunt

Boe

post eens wat meer specs van je pc.
alle drivers van je pc er op staan. chipset drivers en zooi.
en wat gaat er niet lekker dan ? hapert hij test eens met 3dmark 03 en 2001

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

We kunnen hier vrij weinig mee, post wat specs/scores.
Probeer eens via4in1 drivers te installeren (als je een via chipset hebt)

• Reb87
  • Niet online
Mijn spec's

AMD Athlon XP2500+ (Barton Core)
1gb ram (2x 512 pc2700 dual channel)
Asus A7N8X-Deluxe met Nforce2 chipset
200gb Western Digital serial ATA Harddisk
Club3d Ati Radeon 9800pro 128mb 256bits!!!!!

De 3dmark 2003 haalt 5523 punten. (zegt mij niets) ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Reb87 op 01-07-2004 15:26 ]

Verwijderd

bin_jackson schreef op 01 juli 2004 @ 15:25:
Mijn spec's

AMD Athlon XP2500+ (Barton Core)
1gb ram (2x 512 pc2700 dual channel)
Asus A7N8X-Deluxe met Nforce2 chipset
200gb Western Digital serial ATA Harddisk
Club3d Ati Radeon 9800pro 128mb 256bits!!!!!

De 3dmark 2003 haalt 5523 punten. (zegt mij niets) ;)
Is niets mis met die score hoor, waarom denk je dat hij slecht draait dan? Waaruit concludeer je dat?

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/bye.gif
-db-
AMD-FreaK

:P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 15:30 ]

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 16:16

-db-

Hoi

Die 3Dmark score kan wel kloppen, noem eens voorbeelden waar het volgens jou niet goed gaat.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33

Thandor

SilverStreak

Die 3dmark2003 score zit wel snor :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Reb87
  • Niet online
Battlefield Vietnam, zowel met als zonder bots, zowel online als single player.
Joint Operations idem.

Ze lopen niet echt soepel en haperen regelmatig. :'(

En hoe zit het dan met mijn vriend die zijn instelling niet op AGP 8x kan zetten? (bij beeldscherm)

[ Voor 26% gewijzigd door Reb87 op 01-07-2004 15:31 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33

Thandor

SilverStreak

Je hebt toevallig na de reinstall geen Mcafee Antivirus 2004 geinstalleerd :r :?
Die zorgt ook voor veel vertragingen.

En van die vriend van jouw, welk mobo heeft hij : Sommige Radeon 9600 PRO's kunnen niet overweg met 1 of ander ASUS mobo, dan moet 'ie op AGP1x, anders draait het niet.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Reb87
  • Niet online
ik en mijn vriend hebben allebei een A7N8X-Deluxe van Asus :)

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 15:31

Steffy

Ayreonaut

Die score vind ik anders niet echt geweldig, ik haal met mijn Radeon 9700 Pro (standaard speeds) al 5800 en heb zelfde proc, mobo en minder ram. Maar misschien heb je andere drivers als mij.

Dat van BF en Joint Operations liggen niet aan de videokaart maar aan de games zelf, die zijn erg brak. Ik draai Far Cry met alles op max en 1280x1024 FSAA 6X en dat draait prima maar die andere 2 dus niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Steffy op 01-07-2004 15:36 ]

Verwijderd

De prestatie zal iets beter bij games zijn als je VSync uitschakelt bij de advanced setting (tabblad 3d).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 15:40 ]

Verwijderd

bin_jackson schreef op 01 juli 2004 @ 15:30:
Battlefield Vietnam, zowel met als zonder bots, zowel online als single player.
Joint Operations idem.

Ze lopen niet echt soepel en haperen regelmatig. :'(

En hoe zit het dan met mijn vriend die zijn instelling niet op AGP 8x kan zetten? (bij beeldscherm)
Draaien andere spellen wel goed? Anders moet je effe scannen op virussen/spyware en op programma's die aanstaan en veel van je CPU eisen.

• Arjen86
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
was bij mij ook op een asus k8v deluxe, met drivers testen na tijdje deed alles het goed, was vanaf de 4,2 bij mij. Verder in BIOS alles goed staan?

Foto

• Mielsne
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-08 14:37
Heb je ook al een bios update gedaan? wil ook wel helpen :Y)

• Reb87
  • Niet online
ik heb net even Unreal toernament 2004 getest en die draait wel perfect 8) Dan zal het wel aan de games liggen....

Verwijderd

Arjen86 schreef op 01 juli 2004 @ 15:38:
was bij mij ook op een asus k8v deluxe, met drivers testen na tijdje deed alles het goed, was vanaf de 4,2 bij mij. Verder in BIOS alles goed staan?
Idd, probeer anders eens (na mijn vorige post gelezen te hebben) fastwrites aan/uit te zetten, en de apature (appertuur? eppertjuur? :+ ) size te veranderen in je BIOS.

Verwijderd

ehhm hoe veel vrije ruimte heb ie nog op je harde schijf staan? Ik zou dat schijfie maar eens optimaliseren, met defragmentatie programma oidd.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Steffy schreef op 01 juli 2004 @ 15:35:
Die score vind ik anders niet echt geweldig, ik haal met mijn Radeon 9700 Pro (standaard speeds) al 5800 en heb zelfde proc, mobo en minder ram. Maar misschien heb je andere drivers als mij.

Dat van BF en Joint Operations liggen niet aan de videokaart maar aan de games zelf, die zijn erg brak. Ik draai Far Cry met alles op max en 1280x1024 FSAA 6X en dat draait prima maar die andere 2 dus niet.
Joint Ops heeft idd performance problemen, en dat nog wel straight out of the box...

• Technicality
  • Laatst online: 05-08 23:30

Technicality

Vliegt rechtsom...

is het bij BF Vietnam zo dat hij in het begin heel erg hapert, maar als je al een tijdje in een map loopt dat-ie t dan vloeiend doet? zoja: dat is 'normaal' voor de R9800 pro...

ik heb hier 4 bakken staan met die kaart en allevier heb je dat probleempje.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 21:02

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

check ff de topic nr 5 van BF Vietnam, daar in Startpost vind je tweaks, die ati nodig heeft, meen dat het allemaal komt omdat NVidea Dice betaald heeft om in vertexshader loops te programmeren, wat door simplele instap gforce kaartjes goed verwerkt worden, maar niet door de juist ruige highend kaarten (van bv ati)

de grootste boost krijg je door de AGP aperture size zo minimaal mogelijk te zetten.. (ik bv 8mb) en ook die configfiles aanpassen werkt goed, die soundbuffersize fix...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Technicality
  • Laatst online: 05-08 23:30

Technicality

Vliegt rechtsom...

sain onez schreef op 01 juli 2004 @ 17:26:
check ff de topic nr 5 van BF Vietnam, daar in Startpost vind je tweaks, die ati nodig heeft, meen dat het allemaal komt omdat NVidea Dice betaald heeft om in vertexshader loops te programmeren, wat door simplele instap gforce kaartjes goed verwerkt worden, maar niet door de juist ruige highend kaarten (van bv ati)

de grootste boost krijg je door de AGP aperture size zo minimaal mogelijk te zetten.. (ik bv 8mb) en ook die configfiles aanpassen werkt goed, die soundbuffersize fix...
sain onez: die bf topics gaan maar tot IV??? 8)7 8)7 8)7 8)7

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:28
Ik heb zelf de ervaring dat BF Vietnam een beetje hakkelend draait, maar de framerates zijn wel gewoon goed: 40-60 fps

Download anders eens het programma FRAPS en kijk dan ff naar je framerates binnen de spellen, als het onder de 30 fps komt ga je het wel een beetje merken en moet je je instellingen wat lager zetten.

Verder vind ik die 3dmark03 score ook gewoon goed.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 21:02

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

headhunternl schreef op 02 juli 2004 @ 15:26:
[...]

sain onez: die bf topics gaan maar tot IV??? 8)7 8)7 8)7 8)7
tja dan bekijk je die toch?

maar inderdaad ja, even wachten tot 5 begint, en dan staat het daar ook boven.... :+

8)7 weet nie snel je het gefixt wilt, maar dan had ik toch even bij IV gekeken... :O

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1