Toon posts:

speed upgrade voor een G4 1ghz fw800 agp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik bij apple nederland en belgie zelf ook tegen een muur opwandel kwa mogelijkheden om mijn G4 wat op te voeren.

Wellicht dat een van jullie een antwoord weet, ik wil mijn huidige G4(1ghz/fw-800/agp, die met spiegeltje als drivedoors) beetje rapper maken. Vooral het disk i/o lijkt me de bottleneck op dit moment.

Geld voor een upgrade naar een G5 heb ik niet er voor over op dit moment. +/- 1200 bijleggen is geen optie! en aangezien we al een dual g5 2ghz hebben staan is een G4 noodzakelijk als 2e test machine voor onze software.

Wat kan ik doen om de huidige machine wat rapper te maken? Processor upgrade naar 1.4Ghz (zijn die in nederland fatsoenlijk te vinden) of kan ik gewoon een ANY pci s-ata kaartje laten komen en er een s-ata disc in stoppen. En zoja kan ik dan ook booten van die s-ata drive?

De 1ghz is eigenlijk snel zat maar snellere disk i/o is erg wenselijk, maar als de prijs niet al te ongunstig is mischien beide om nog meer snelheid er uit te persen :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Er zijn zat mogelijkheden.

Ik zou eens 2 10k rpm scsi disks kopen + raid controller, en vv ook je swap op een andere drive zetten.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik even vergeten te melden heb is, dat ik een bloedhekel heb aan lawaai. Ik ben ws een van de weinige die zijn G4 net zo stil heeft gemaakt als een G5 ;)

10K scsi, iets verteld me dat, dat erg veel lawaai maakt :(

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Als je S-ATA wilt, kan ik je de FirmTek SeriTek controller aanraden (Sonnet heeft hem inmiddels ook, precies hetzelfde alleen is de kaart dan paars ipv. rood). Is ook niet zo duur, die S-ATA controller. En dan idd. b.v. Western Digital Raptor schijven voor de snelheid (misschien nog in Mac OS X RAID, voor nog meer snelheid?).

FirmTek Sonnet WD Raptor 36gb WD Raptor 74gb

[ Voor 32% gewijzigd door naaa op 01-07-2004 20:50 ]

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 19:24:
Wat ik even vergeten te melden heb is, dat ik een bloedhekel heb aan lawaai. Ik ben ws een van de weinige die zijn G4 net zo stil heeft gemaakt als een G5 ;)

10K scsi, iets verteld me dat, dat erg veel lawaai maakt :(
Als je een goed type/merk/model hebt, denk ik dat het wel mee valt. Bij Alternate zag ik laatst een SCSI HD met Silent Drive technology staan, geen idee welk merk het was.

Deze was het

[ Voor 9% gewijzigd door naaa op 01-07-2004 20:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
die firmtek had ik idd ook gevonden en gemaild, de verzend kosten naar nederland zijn ongeveer de helft van de prijs van het kaartje. Beetje te bizar voor woorden, laat best vaak spullen via amerika naar nederland verschepen maar 30 dollar verzendkosten heb ik nog nooit betaald. :(

Maar ik bedacht me dat osx ook support heeft voor software raid, en in theorie moet dat ook wat winst op kunnen leveren.
Pagina: 1