[W2K3 server] Wordperfect 9 probleem

Pagina: 1
Acties:

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een probleem: gebruikers kunnen al aanwezige wp9 documenten niet bewerken en opslaan. Ook bewerken en opslaan als werkt niet. Wp9 komt met de melding dat er niet voldoende rechten zijn. Er komt bij het dubbelklikken op het document géén melding dat de file read-only is.

Omgeving: volledig gepatchte W2K3 server, W98 en WXPRO clients. Wordperfect(Corel office)suite 2000. Alle clients zijn helemaal gepatched. Laatste SP voor WP9.
Users werken in elkaars mappen (tja waarom vraag me niet, zo wilden ze het).

Rechten: Users zijn owner van hun eigen map, andere users hebben ook volledige rechten op de mappen van alle users.
Zelfs als ik inlog als Administrator gebeurt het ook.
Probleem is beperkt tot WP, MS Word heeft het probleem niet.

Voorgeschiedenis:
Net gemigreerd van Netware 5.0, naar een nieuwe server met W2K3. Bestanden zijn gewoon overplaatst van server-client-server. Daarna rechten opnieuw ingesteld (moeite niet waard om écht te migreren.

Ik heb al overal gezocht en diverse neiuwsgroepen gaven al pointers aan, maar geen bood een oplossing.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Wat zijn de file attributes van die bestanden :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Gewoon archives.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 08:20

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Wat gebeurt er als je met WP een nieuw bestand op een nieuwe share in een nieuwe folder creert ? Doet hij het dan ook niet goed ? Of doet hij het dan wel ?

Check ook even je permissies, zowel op het filesysteem zelf als 'door de share' SOms staat de ene of de andere niet goed (bijv. Filesysteem alleen Read, share Full Control.. Dan heb je dus toch nog steeds maar Read...

Als een nieuwe file het ook niet goed doet, en je weet zeker dat je rechten goed staan, dan moet je ff bij WP checken of daar iets bekend is icm. WP en W2K3.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Heb ik al gekeken, bij Corel is niks te vinden.
Alle permissions staan goed. Nieuwe files gaan wel ? Het probleem is alleen bij WP docs.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Hmm, de oplossing was weer váág. Profiel van 2 users weggegooid, alle rechten op de user folder verwijderd en met het handje weer 1 voor 1 aangemaakt. Nu werkt het weer, terwijl de rechten net zo staan als voorheen 8)7
Pagina: 1