[XP] Vreemd probleem met opengl

Pagina: 1
Acties:

• PKP B-Man
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2023
Hallo, ik heb momenteel een vreemd probleem met mijn videokaart drivers, en ik heb geen idee hoe ik het moet oplossen...
Eerst de belangrijkste specs:
notebook/laptop
Windows XP
nvidia geForce 5200

Nu heb ik het volgende probleem. Wanneer ik een programma of een spel opstart dat gebruik maakt van opengl (3DSMAX of RTCW ET) dan wil hij dat niet.
Bij ET geeft hij bijvoorbeeld de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Initializing OpenGL driver
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
Shutting down OpenGL subsystem
...wglMakeCurrent( NULL, NULL ): failed
...releasing DC: failed
...destroying window
...resetting display
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
-----------------------
Q_strncpyz: NULL src

Nu heb ik uiteraard eerst op deze foutmelding gezocht op GOT, en daar stond inderdaad ook de oplossing: je videokaart drivers eraf pleuren en nieuwe erop zetten. Dit werkt verder ook goed, totdat ik mijn computer opnieuw opstart. Zodra ik dit doe, kan ik weer opnieuw beginnen: videokaartdrivers wegpleuren en opnieuw installeren, etc etc etc.

Nu weet ik dus niet hoe ik dit kan oplossen. Is het misschien zo dat hij oude/foutieve drivers gebruikt bij het herinstalleren van de videokaart? Zo ja hoe gooi ik deze weg? (Detonator destroyer werkt b.v. niet op XP)

Iemand suggesties? bvd!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ik heb zelf ook een notebook, en daar zit een GOforce FX5350 op. Hiermee werken de standaard drivers van Nvidia niet op.
Weet je zeker dat je een Geforce hebt en geen Goforce?

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Zet een automatisch systeemherstel uit bij de eigenschappen van deze computer voordat je de driver installeert, zodat er geen herstelpunt gemaakt kan worden die hij terugzet bij een reboot en installeer dan de nieuwe driver. Kijk eens of dat een beetje helpt ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• PKP B-Man
Euh, het is de nVidia GeforceFX Go 5200 64 MB DDR RAM
Valt dit onder geforce of goforce?
Maar in ieder geval: ik gebruik de originele drivers die met de notebook zijn meegeleverd momenteel, dus daar zou hij het mee moeten doen.
Ik heb wel de normale detonator drivers erop gehad, maar volgens mij moet je inderdaad niet die drivers hebben.
Vandaar dat ik in de mainpost ook de detonator destroyer ofzoiets proberen, maar zoals ik al zei, die werkt niet onder XP.
Ik heb ook al eens geprobeerd om te kijken welke bestanden de kaart gebruikt en deze handmatig weg te keilen, maar dit werkt ook niet.

Dat systeemherstel was inderdaad de moeite waard om te proberen, maar helaas :'(

• PKP B-Man
ow, en trouwens, de manier waarop ik mijn kaart weg keil is b.v.: aparaat beheer, beeldschermapator, installatie ongedaan maken.

En als ik naar de site van nvidia ga, kan ik alleen maar kiezen uit:
Graphics Driver | Platform / nForce Drivers | Multimedia Software | Workstation applications | Games, utilities and tools | consumer 3D stero

daar kies ik dus graphics drivers, dan krijg je
GeForce and TNT2 | Quadro | RIVA

Dat wordt dus geforce...
M.a.w. woorden. Je kan alleen maar detonator drivers downloaden bij nvidia? En die werken dus niet voor mijn kaart?

• PKP B-Man
Als ik mijn drivers eraf gepleurt heb, en ik start mijn computer opnieuw op, hoe voorkom ik dan dat WinXP zélf de drivers opnieuw installeert? Er komt rechts onderin zo'n nieuw hardware icoontje dat ie een vga adaptor heeft gevonden, maar de installatie kan niet worden onderbroken om dit handmatig te doen imo?

• PKP B-Man
Ik heb het probleem nog steeds niet weten op te lossen.

Alhoewel, GLDirect van scitech (http://www.scitechsoft.com) werkt ook goed, maar dit is slechts een trial versie, als ik dan een paar minuten speel komt ie met zo'n demo-versie melding, waardoor je niet verder kunt spelen.
Zijn er niet soortgelijke oplossingen die opensource zijn?

• PKP B-Man
Laat maar... Als ik dit programma wel draai maar uitschakel, dan werkt alles ook goed. Hierdoor zit ik ook niet met het probleem dat het een trial versie is.

eindelijk niet meer 10x op een dag opnieuw opstarten... :)
Pagina: 1