Hallo, ik heb momenteel een vreemd probleem met mijn videokaart drivers, en ik heb geen idee hoe ik het moet oplossen...
Eerst de belangrijkste specs:
notebook/laptop
Windows XP
nvidia geForce 5200
Nu heb ik het volgende probleem. Wanneer ik een programma of een spel opstart dat gebruik maakt van opengl (3DSMAX of RTCW ET) dan wil hij dat niet.
Bij ET geeft hij bijvoorbeeld de volgende foutmelding:
Nu heb ik uiteraard eerst op deze foutmelding gezocht op GOT, en daar stond inderdaad ook de oplossing: je videokaart drivers eraf pleuren en nieuwe erop zetten. Dit werkt verder ook goed, totdat ik mijn computer opnieuw opstart. Zodra ik dit doe, kan ik weer opnieuw beginnen: videokaartdrivers wegpleuren en opnieuw installeren, etc etc etc.
Nu weet ik dus niet hoe ik dit kan oplossen. Is het misschien zo dat hij oude/foutieve drivers gebruikt bij het herinstalleren van de videokaart? Zo ja hoe gooi ik deze weg? (Detonator destroyer werkt b.v. niet op XP)
Iemand suggesties? bvd!
Eerst de belangrijkste specs:
notebook/laptop
Windows XP
nvidia geForce 5200
Nu heb ik het volgende probleem. Wanneer ik een programma of een spel opstart dat gebruik maakt van opengl (3DSMAX of RTCW ET) dan wil hij dat niet.
Bij ET geeft hij bijvoorbeeld de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Initializing OpenGL driver ----- CL_Shutdown ----- RE_Shutdown( 1 ) Shutting down OpenGL subsystem ...wglMakeCurrent( NULL, NULL ): failed ...releasing DC: failed ...destroying window ...resetting display ...shutting down QGL ...unloading OpenGL DLL ----------------------- Q_strncpyz: NULL src |
Nu heb ik uiteraard eerst op deze foutmelding gezocht op GOT, en daar stond inderdaad ook de oplossing: je videokaart drivers eraf pleuren en nieuwe erop zetten. Dit werkt verder ook goed, totdat ik mijn computer opnieuw opstart. Zodra ik dit doe, kan ik weer opnieuw beginnen: videokaartdrivers wegpleuren en opnieuw installeren, etc etc etc.
Nu weet ik dus niet hoe ik dit kan oplossen. Is het misschien zo dat hij oude/foutieve drivers gebruikt bij het herinstalleren van de videokaart? Zo ja hoe gooi ik deze weg? (Detonator destroyer werkt b.v. niet op XP)
Iemand suggesties? bvd!