Probleem met netwerkje 2 computers

Pagina: 1
Acties:

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 17:27
Ik heb hier thuis een netwerkje, op mijn kamer had ik een 486 met netwerkkaart. Werkte perfect, maar nu heb ik een andere PC.
Nu werkt het op die PC dus niet. Ping doet het zelfs niet. gebruikt win98, andere computer heeft win2000. Ik heb 2 3com netwerkkaarten (3c905-TX) Op de win2000 pc zie ik de win98 pc wel in network neighbourhood, maar als ik ermee wil verbinden geeft hij een fout. Op de win98 pc zie ik af en toe (na veel klikken enz.) wel de eigen PC, maar niet de win2000 computer. Heb de kabels gecheckt, in andere poorten van de hub gedaan, maar niets helpt. Wie heeft een idee? De instellingen heb ik precies hetzelfde gemaakt als op mijn oude PC. :(

Verwijderd

Gaan de lichtjes op de hub branden??
Kun je 127.0.0.1 pingen??
Wat geeft winipcfg/ipconfig aan??
Is de driver goed geinstalleerd??
Is de IRQ van de kaart wel vrij??

• straat
lichtjes op de hub branden
mezelf pingen is ok
nieuwste drivers geïnstalleerd
geen hardwareconflicten
de 3com NIC doctor geeft geen probleem met de kaart aan

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je in je apparaatbeheer dubbelclikt op je netwerkkaart (van die pc die zichzelf niet altijd ziet), krijg je dan gelijk de eigenschappen te zien of moet je een aantal seconden wachten? als je moet wachten dan ligt het aan de netwerkkaart van die pc.
is meestal op te lossen door er een super simpel (realtek ofzo) isa kaartje in te douwen.

• straat
Heb geen zin om een 3com van 100-nogwat ballen te wissellen voor een realtek. En in de device manager verschijn alles meteen op het scherm.

Verwijderd

Het Straat, hoe staan je IP-instellingen eigenlijk? Goed IP-adres, goede subnetmask. Heb je in beide computers de zelfde werkgroepnaam opgegeven. Heb je op de Win2000 computer een useraccount aangemaakt (gelijk aan de gebruiker + paswoord op je Win98 computer)?

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Zorg dat je NETBIOS/NETBUI op beide machines hebt geinstalleerd. Dit is voor het browse proces.

Ziet er nl. naar uit dat de rest wel goed werkt suc6

I play my enemies like a game of chess...

• straat
Ik ben er inmiddels achter dat het met een crosscable wel werkt. Toch vreemd, eerst precies dezelfde kabels+hub met een andere computer werkte wel goed.

• straat
Na veel testen ben ik erachter gekomen dat het goed werkt met andere kabels. Maar met een andere netwerkkaart in de win98 computer werkt het ook!! Het kan dus niet aan de kabels liggen en ook niet aan de software/hardware. Aleen een bepaalde netwerkkaart met een bepaalde kabel levert een probleem op. Wie snapt hier iets van?:?
Pagina: 1