Toon posts:

Speedtouch 510 word erg warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, ik heb sindskort (2 dagen) een nieuw ADSL modem in gebruik, de Speedtouch 510v4, dit is de Modem + Ingebouwde 4 ports switch. Alleen waar ik me zorgen over maak, is dat deze router wel heel erg heet word, aan de onderkant zitten koeling-gaatjes, maar ik begrijp niet wat dat voor zin heeft aangezien de warmte opstijgt. Elke keer als ik aan het modem voel dan is ie erg heet en dat geld ook voor de ondergrond waar die op staat. Het is helemaal niet zo dat deze modem constant een zware load verkeer moet verwerken, dus mijn vraag: Is dit normaal, of zal ik echt een manier moeten vinden om dat ding beter te koelen, want in mijn ogen houd dit ding het niet langer dan een week uit met deze warmte :?

Alvast bedankt _/-\o_

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn modem wordt ook vrij warm. En ook ik maakte me hier in het begin een beetje zorgen over. Maar hij doet het nu toch al enkele maandjes. En je hebt toch garantie :)

[ Voor 5% gewijzigd door Edmund op 01-07-2004 14:08 . Reden: Ik had teveel typfouten. ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is een bekende kwaal en er waren afgelopen zomer ook een aantal mensen die hierdoor hangende 510's hadden.

Hier ligt hij samen met nog wat spul dat gauw warm wordt naast een fannetje. :P

{signature}

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Maakt niks uit die dingen zijn ervoor gebouwd, als je het echt niet vertrouwd zal ik gewoon de helpdesk bellen :)

Verwijderd

Bij mij wordt hij ook vrij warm. Je moet hem wel op een vlak ondergrond neerzetten, en dus niet op je tapijt ofzo :)

Die speedtouch is 1 keer kapot gegaan bij mij, zou kunnen dat het met de warmte tw maken heeft.. Er kwam een hoge piep uit, en verder wilde hij niets doen, gelukkig viel ik nog 1 maand in de garantie en was het vrij snel geregeld :)

Misschien zou het wat zijn om er een klein fannetje op te monteren... maarja.. de gaatjes zitten alleen aan de onderkant...

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als het dus toch een probleem kan zijn, is het dan geen optie om hem uit de behuizing te halen (maar dan komt er wel meer stof op).

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Mijn SMC modem wordt ook vrij warm, alleen problemen krijg ik er niet mee. Ik heb ook een keer een 510 gehad en ook die werd vrij warm, maar daarmee waren ook nooit problemen. Ik denk niet dat het een probleem is.

[ Voor 7% gewijzigd door Godjira op 01-07-2004 14:13 ]

Profile

Verwijderd

Topicstarter
hmm hij word vooral heet aan de kant van de voeding, ik ga eens kijken of het beter gaat als ik dat ding op z'n kop leg... :)

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:58
Ik had bij mijn ouders ook een adsl modem router staan. Die werd ook heel erg heet zelfs zo heet dat de houten vloer eronder gekrompen is en er een gigantische kier tussen de twee stukken hout zit.
Pagina: 1