Toon posts:

Overzetten moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eeb moederbord overgezet van een metalen kast naar een acryl-kast (Sunbeam).
Op mijn moederbord zitten in de bevestigingsgaten een aantal metalen
"paddestoeltjes" om 'm in een steunplaat te kunnen schuiven , zodat er nog maar twee open gaten over blijven .
Dus het hele mobo zit nu vast op 2 schroeven . Gammel !

Hoe krijg ik die dingen er uit zonder de zaak te vernielen ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik begrijp het probleem volgens mij prima, jouw mobo zit met slechts 2 schroeven vast, je wilt deze wellicht steviger vastzetten.

Maar ik begrijp jouw vraagstelling niet: welke dingen wil je eruit krijgen :?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

A ) geef het typenummer van je moederbord eens, zodat wij weten waar het over gaat...
óf
B ) post eens een foto van hoe het er uit ziet, zodat wij weten waar het over gaat...

edit:
...als je het haakje sluiten ( ) ) te dicht op de B zet wordt het B) :>

[ Voor 23% gewijzigd door Mad Marty op 01-07-2004 14:04 ]

Rail Away!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:19

job

die "paddestoeltjes" zou je er gewoon uit kunnen halen.. :)
zijn het van die plasticen dingen? die kan je gewoon verwijderen.
Inknijpen zodat ze door het gaatje passen..
En ja dat kost best wat kracht.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 01-07-2004 14:04 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:40

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik denk dat hij het over spacers heeft die je ook vaak in AT moederborden had zitten, maar dan van wit plastic. Die kon je eruit krijgen door met een platbek ze smal te maken en tegelijk eraan te trekken aan de andere kant (zodat hij door het gaatje heen ging).

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bedoel je met die paddestoelen stand-offs die niet met een schroefje werken (zijn meestal plastic dan, maar goed) :? Zo ja, dan moet het toch wel te doen zijn met een nijptang of zo. Ik neem aan dat je nieuwe stand-offs bij je kast hebt gekregen.

edit:
Hmm, ben weer eens trag bezig. ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Voutloos op 01-07-2004 14:06 ]

{signature}

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Als ik het goed zou hebben zit aan de onderkant van je moederbord dus ook de onderkant van de paddestoeletjes. Als het goed is zou je de onderkant van 2 kanten uit tegen elkaar aan moeten kunnen knijpen, waarna "het paddestoeletje" door het gat naar boven eruit kan.

Het is even klungelen en vloeken, maar het lukt je uiteindelijk wel.

Het gaat volgens mij over die dingen die ook bijvoorbeeld je nbridge heatsink vasthouden.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarecentral.com/graphics/screenshots/spacer.gif

[ Voor 10% gewijzigd door Leon T op 01-07-2004 14:07 ]

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op 01 juli 2004 @ 14:04:
Ik denk dat hij het over spacers heeft die je ook vaak in AT moederborden had zitten, maar dan van wit plastic. Die kon je eruit krijgen door met een platbek ze smal te maken en tegelijk eraan te trekken aan de andere kant (zodat hij door het gaatje heen ging).
idd ik denk ook dat hij deze dingen bedoeld, ze worden ook gebruikt om heatstinks vast te zetten aan je videokaart / northbridge ;)
Pagina: 1