Toon posts:

User monitoring

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb dit verzoek reeds eerder ingediend (in het Engels).
Ik hoop dat er iemand is het probleem herkend en een oplossing kan aandragen voor het volgende:

Ik ga een Terminal Server plaatsen. Hierop kunnen user connecten van verschillende bedrijven/instellingen. Deze mensen betalen hiervoor een bepaalde maandelijkse fee. Een gedeelte van deze fee is variabel dat is de maandelijkse kosten voor traffic, want wij moeten de traffic ook inkopen bij de hoster van deze server. Ik zoek een applicatie waarmee ik per terminal user de traffic kan meten. Ik kreeg de laatste voordat mijn threat werd gesloten de tip: probeer google en daar hield het mee op. Echter heb ik google reeds gebruikt (natuurlijk al voordat ik uberhaupt hier ben gaan kijken) maar geen tools te vinden die dat kunnen.

Toch lijkt me dit een redelijk logisch probleem, wat veel voor moet komen voor producten op ASP-basis.

Ik zou het natuurlijk ook kunnen oplossen door de maandelijkse kosten te pakken en vervolgens deze over de gebruikers verdelen. Maar klanten pikken dat nu eenmaal niet.

Alvast bedankt voor alle suggesties!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik weet niet zeker óf dit helpt, maar met MRTG is heel veel te monitoren via SNMP.

Iets anders zou kunnen zijn om per terminal session iets als DU-Meter op de achtergrond mee te laten lopen, indien deze natuurlijk niet de hele server gaat monitoren dan.

Ik roep maar wat om je op weg te helpen, want ik heb zelf dus echt geen ervaring met Terminal Services en alles eromheen. Als ik nog een geniaal idee heb, hoor je t nog wel :P

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 01-07-2004 15:06 . Reden: URL toegevoegd... ]

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zeg, hoeveel topics zijn hier nu voor nodig ?

Traffic monitoring
network monitoring per windows user

DUmeter, MRTG zijn zo maar een paar dingen die te binnen schieten. Hier is echt wel voldoende over te vinden hoor.
Al lijkt me persoonlijk dat je het van de verkeerde kant bekijkt.
Bij ASP betaal je veelaal per tijdseenheid of vast bedrag per maand o.i.d. niet de hoeveelheid data die je verstookt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.