Proliant 800 Ppro 180/200 - geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Net een oude Compaq Proliant 800 Dual Pentium Pro 180/200 binnengekregen. Gewonnen in een loting van oude bedrijfsservers voor 25,-. Erg leuk, nog nooit iets met dual en scsi in handen gehad.

Aanwezig in de server:
- IDE-cd-romspeler
- Floppy
- Scsi Tapestreamer 12/24gb (staat er op)
- Compaq Smartstart cd uit 2001 met Engelse tekst, maar alles in Duits, v5.30
- Er zit dus geen hd in
Op grote insteekkaar zit:
- Pci videokaart Compaq nitro als stikkertje erop
- Standaarduitbreiding voor scsi-aansluiting, rechtstreeks op de insteekkaart met een aansluiting die ik niet herken
- Een grote (hele grote) kaart voor scsi aansluitingen, lijkt later toegevoegd omdat hier minder stof op zit
EDIT: 3 van de 4 geheugenbanken gevuld, maar ik zie niet wat voor geheugen het is

Schijvenkabinet
Daarnaast een schijvenkabinet waar op de voorkant staat Compaq Proliant Storage System F1. Plaats voor 7 schijven, waarvan er 4 aanwezig zijn. Alle 9,1gb met de tekst "Wide Ultra Scsi". Kabel voor connectie met server erbij. Schijven zitten in plaats 0 t/m 3.

Server en kabinet hebben naar alle waarschijnlijkheid bij elkaar gehoord.

Probleem:
Ik krijg geen beeld als alles is aangesloten en daarna stroom krijgt. :(

Wat heb ik gedaan?
- Stroom en monitor (17" CRT), usbmuis met ps2plug + toetsenbord aangesloten
- Server weer helemaal dicht gedaan (dat merkt ie vanwege een switch)
- Kabinet aangesloten op eerst het insteekkaartje en later toen het dus niet werkte op de grote kaart
- Kabinet aan (alle lampjes groen, van hd's lichten even op en daarna uit)
- Kabinet later juist niet aangesloten
- Alle lampjes van de server en floppy, tapestreamer, cd-romspeler lichten even op en daarna niks.
- Geen piepjes
- Cd-romspeler reageert (ook server aangezet met Smartstartcd in de cd-romspeler)
- Tapestreamer reageert (er zat 1 tape bij). Maakt wel een enorm hoog geluid.
- Alle fans draaien, van server & kabinet
EDIT: uiteraard me helemaal suf gezocht op internet en GOT.

- Ik heb helaas geen pci-videokaart liggen, alleen agp
- Schijven uit het kabinet weet ik niet van of ik er één over kan zetten in de server, maar dat komt ook door gebrek aan kennis.
- Nog geen bios reset gedaan, maar ik weet ook niet hoe nog...
- Nog niets aan de ID's van scsi gedaan (maar lijkt me stug dat het daaraan ligt)

Paar vragen naast mijn probleem:
- Waar kan ik een fatsoenlijke handleiding vinden? Ik heb wel wat gevonden, maar dat zijn een paar verdwaalden pdf'jes bij HP en daar wordt ik niet veel wijzer van...
- Wat moet ik eigenlijk met zo'n server... ik heb wel internet, maar op één pc en dat is voldoende, verder geen ambitie op internet te delen + een downloadlimiet van 1,5gb p/m... :'(
- Hoeveel is dit nog waard? Dit ga ik plaatsen in dat topic "Hoeveel is dit nog waard" als ik meer specificaties weet en het werkt
- Moet ik nog firmware enz. flashen?

OT: Vind het wel een mooie topic start...

[ Voor 9% gewijzigd door Motrax op 01-07-2004 14:26 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Zucht... na heel veel zoeken kwam ik een probleem tegen dat bij een andere Proliant serie ook optreed: iets met de geheugenbanken en de reepjes erin. Één reepje eruit gehaald en hij geeft beeld. Lekker slordig overigens dat het nergens door de fabrikant wordt gemeld...
EDIT: Eigenlijk vind het stiekem ook wel een beginnersfout... hoe had ik over het hoofd kunnen zien |:(

Mijn andere vragen staan nog open :)

[ Voor 15% gewijzigd door Motrax op 01-07-2004 15:21 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |