Accountview op nieuwe PC's bijzonder traag *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.793 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021
Ellow Peepz, We zitten hier met een redelijk groot probleem met betrekking tot nieuwe pc's die aangeschaft zijn. Ik zal hieronder eerst even wat specs neerzetten en wat we tot nog toe geprobeert hebben:

Het Probleem

We werken hier met een windows 2000 server waarop Accountview is geinstalleerd (administratieprogramma). Vanuit de werkstations wordt accountview opgestart en normalerwijze wordt de database binnen enkele seconden ingelezen.

Nu zijn er een aantal maanden geleden nieuwe pc's aangeschaft, specs volgen. Deze pc's vertikken het om goed samen te werken met accountview. Accountview wordt gestart, netwerkusage begint normaal, maar zodra er begonnen wordt met het inlezen van de database, wordt de netwerkusage 1% of zelfs minder. Hierdoor duurt het onnoemelijk lang voordat de database ingelezen is. Hetzelfde probleem doet zich voor bij het sorteren van een bepaald item binnen de database. Er valt nu dus niet met de nieuwe pc's te werken, stel er belt een klant die waarvoor info moet worden opgezocht binnen accountview, dan kunje natuurlijk niet wachten totdat alles is ingelezen op deze snelheid (duurt ong. 5 tot 10 minuten). Echter als de database lokaal wordt neergezet, werkt het wel, het moet dus volges mij een netwerkprobleem zijn.

NetwerkUsage:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dominique.hermans/got/accview.JPG

Het rare is dat alle andere pc's binnen het netwerk gewoon goed werken met accountview.

Specs nieuwe pc's

* Asus P4R800-VM mobo's
* P4 2,8 GHzProcessor met HT
* Onboard LAN + Video + Sound
* 512 MB ram (Corsair Valueselect)
* Windows XP SP1 + alle updates

Wat we al geprobeert hebben, alles zonder resultaat

* Andere (3com) netwerkkaart ingebouwd in nieuwe pc's
* Hyper Threading uitgeschakeld, windows opnieuw geinstalleerd
* Windows 2000 Geinstalleerd (zonder HT)
* 1 reepje ram gebruikt ipv 2 (333 mhz ipv 800)
* Windows 2003 server opgezet, wachttijden worden beduidend minder (van 10 minuten naar ong. 10 seconden)
* Windows 2000 server gepatched voor Oppertunistic Locking van bestanden
* Registry aanpassingen voor Oppertunistic Locking.
* Lokale Temporary directory gemaakt voor accountview

Heeft dr iemand ervaring/oplossing met dit probleem?

Thanx In advance _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door domi235 op 01-07-2004 12:56 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Toevallig niet iets van QoS geinstaleert staan wat niet goed geconfigureert is?

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-12 13:06
* Windows 2003 server opgezet, wachttijden worden beduidend minder (van 10 minuten naar ong. 10 seconden)

je zet dat het allemaal geen resultaat heeft dit lijkt me toch wel een positief resultaat want het licht dus aan de server en niet aan de nieuwe pc`s

want win2k3 met de nieuwe pcs werkt wel sneller en w2k niet dus daar zit ergens de fout denk ik

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-12 09:42

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik denk dat je moet gaan sniffen. Mischien zit er iuets geks in met de TCP ip Stack. Dan met name letten op de acknowledgements enzo

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Traag netwerk van Win2k NAAR Win 2k pro/xp
Ik denk dat je daar wel wat verder mee komt :)

• domi235
Thanx voor de snelle replies, maar...

* Niks van QoS oid geinstalleerd
* Het kan niet specifiek aan de combinatie windows 2000server/windows xp clients liggen, het netwerk functioneert fantastisch, alleen met accountview treedt dit rare probleem op.
* Het sniffen ga ik eens proberen, welk progamma raden jullie aan?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 00:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Aangezien het alleen optreed bij account view zou ik daar eens gaan kijken.

als het dit is:

http://www.accountview.nl/

dan hebben ze een aardige support.
Is het de dos versie of windows?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• domi235
Het is de windows versie, maar er is al iemand van accountview langsgeweest, die heeft ook geen oplossing voor het probleem kunnen vinden, zij gaven de schuld aan onze hardware, hierna is nog een IT Professional langsgeweest maar deze heeft tot nu toe ook nog geen oplossing gevonden :(

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-12 13:06
voor sniffen zouw ik zeggen ga voor etherreal dit programma werkt lekker onder windows en linux en geeft heel veel info

http://www.ethereal.com/

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Kreeg zojuist een reactie van accountview.com (kennelijk zit de support daar achter).

Gaven me niet echt nuttige tips.

Ja dat netbeui als default moet staan. Zojuist even getest, maar noppes.

En nu hebben we een 2,4 Ghz Xeon....die trager is als de 533 P3 Novell 5.1 bak.

Ik snap er ff geen sikkepit van.

Reactie ?

Gaarne naar Sander@da-wizzkid.dns2go.com .

* misschien mag dit niet, maar als we dit dank zij tweakers inspanning kunnen fixxen, denk dat een vermelding wel op zijn plaats is.

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11 19:15
Probeer Etheral om te sniffen, zeer uitgebreid met filters enzo.
Ik gebruik het zelf ook en je kan alles zien :)
Veel Succes

/ndeleeuw is sneller dan mij :P

[ Voor 13% gewijzigd door HyperDevil op 01-07-2004 14:02 ]

• domi235
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 14:00:
Kreeg zojuist een reactie van accountview.com (kennelijk zit de support daar achter).

Gaven me niet echt nuttige tips.

Ja dat netbeui als default moet staan. Zojuist even getest, maar noppes.

En nu hebben we een 2,4 Ghz Xeon....die trager is als de 533 P3 Novell 5.1 bak.

Ik snap er ff geen sikkepit van.

Reactie ?

Gaarne naar Sander@da-wizzkid.dns2go.com .

* misschien mag dit niet, maar als we dit dank zij tweakers inspanning kunnen fixxen, denk dat een vermelding wel op zijn plaats is.
Ik neem aan dat jij hetzelfde probleem hebt als mij? Kun je misschien iets van je system specs posten?

Als jij idd hetzelfde probleem hebt, bevestigd dus eigenlijk dat het een fout in accountview is :)

Verder denk ik dat het beter is om eventuele oplossingen gewoon in dit topic te zetten, ipv alles per mail te doen, zo hebben anderen er misschien ook wat aan :)

[ Voor 10% gewijzigd door domi235 op 01-07-2004 14:08 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[quote]-DomiNator- schreef op 01 juli 2004 @ 13:57:
Het is de windows versie,[quote]
Ik neem aan dat je dit dus al geprobeerd hebt:

http://www.accountview.nl/support/common/q01100415.htm
....virus scanner uitschakelen...
op de server uiteraard ook.

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 01-07-2004 14:10 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• domi235
[quote]leuk_he schreef op 01 juli 2004 @ 14:09:
[quote]-DomiNator- schreef op 01 juli 2004 @ 13:57:
Het is de windows versie,
Ik neem aan dat je dit dus al geprobeerd hebt:

http://www.accountview.nl/support/common/q01100415.htm

[...]

op de server uiteraard ook.
Neej helaas, dit is ook 1 van de dingen die we als eerst gedaan hebben, verder heeft de server geen virusscanner, alleen de clients. Het installeren gaat ook razendsnel, en zoals gezegd, op oudere pc's werkt het ook MET virusscanner aan perfect

Verwijderd

Netspecs : (old config.)

Novell 5.1 (512 Mb sdram)
3 x SCSI-II

Clients : W98SE

Nu de gehele datastructuur overgezet naar een 'verse' W2k bak.
Die heeft de volgende specs :

Dell PowerEdge 1750 (is Xeon 2,4 Ghz, 1 Gb Ram, 3x 36 Gb U320 in RAID 5)

Performance van de nieuwe server, is buiten acc. view ongeveer 700 Meg per 3 minuten.

Nu had ik enigzins gehoopt op een stukje grotere snelheid, maar dat het geheel in elkaar zakt als slappe pudding, en het dus bijna 4x zo traag is geworden, gaat er niet in. Alleen als er grote files in Account view worden geopend, b.v. her-indexeren, dan gaar het wel snl (ipv 10 minuten, dan 1 a 2 minuten.)

De rest blijft traag werken op de werkstations. En aan de werkstations is niets veranderd.

Verwijderd

Zet de netwerk kaart in windows eens op 100 mbit full-duplex, maw zet auto-negotiate uit. Mocht het netwerk maar 10 mbit zijn dan natuurlijk 10 mbit kiezen maar dan wordt er toch al automatisch een nieuwe lan connectie opgezet door windows in netwerk connecties.
Het gaat erom dat de auto-negotiate uitgezet wordt. Die on-board lan chips zijn niet altijd even compatible met normale netwerk kaarten.

• domi235
Het netwerk is standaard 100Mbit Full Duplex, we hebben met ethereal het netwerkverkeer gesniffed, als we de database openen van accountview, dan komen er heel veel checksum errors voorbij, de rest van het netwerkverkeer verloopt vlekkeloos, zelfs het opstarten van accountview

Verwijderd

Ik zou zeggen, probeer het gewoon eens op een client. Heb nu al bij veschillende klanten meegemaakt dat dit een enorm verschil uitmaakt. Bij een klant hebben ze 10 mbit netwerken en ongeveer 5000 gebruikers. De server (Sun E10K) netwerk adaptors op 100 mbit full gezet, de catalysts vangen dat even verder in het netwerk wel weer op. Snelheid ging dramatisch omhoog, reactie tijden gingen van meerdere minuten naar enkele seconden.

• domi235
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 14:56:
Ik zou zeggen, probeer het gewoon eens op een client. Heb nu al bij veschillende klanten meegemaakt dat dit een enorm verschil uitmaakt. Bij een klant hebben ze 10 mbit netwerken en ongeveer 5000 gebruikers. De server (Sun E10K) netwerk adaptors op 100 mbit full gezet, de catalysts vangen dat even verder in het netwerk wel weer op. Snelheid ging dramatisch omhoog, reactie tijden gingen van meerdere minuten naar enkele seconden.
Hij staat op 100 Mbps/Full Duplex, geen verschil :(

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[b][message=21119997,noline]-DomiNator- schreef op 01 juli 2004 @ [...]

op oudere pc's werkt het ook MET virusscanner aan perfect
Image van oude pc op nieuwe PC zetten? Ik weet het ook niet meer hoor.

• domi235
leuk_he schreef op 01 juli 2004 @ 15:00:
[...]

Image van oude pc op nieuwe PC zetten? Ik weet het ook niet meer hoor.
Nah, Ze zijn allemaal al tig keer opnieuw geinstalleerd, met HT uit/aan (waar het waarschijnlijk toch niet aan ligt) een gwone 3com kaart, onboard uitgeschakeld, weer opnieuw geinstalleerd, met sp1, zonder sp1, zelfs dit allemaal met win2k op de client geprobeert, het haalt allemaal nix uit :( |:(

//edit: Het rare vind ik die checksum errors bij het openen van de database... zie een paar posts omhoog

[ Voor 14% gewijzigd door domi235 op 01-07-2004 15:08 ]

Verwijderd

Hmmm...

Account view vraagt mij net om even contact met ze op te nemen.

Denk dat ik dat misschien naar morgen zal verplaatsen, omdat ik hier inmiddels ook bezig ben met wat testjes.

Het is in ieder geval zeker wel een wazig probleem.

Zal ook zeker eens kijken of ik kan sniffen...

Gr.

Sander

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

-DomiNator- schreef op 01 juli 2004 @ 15:02:
[...]
//edit: Het rare vind ik die checksum errors bij het openen van de database... zie een paar posts omhoog
Heb je verder je netwerk al nagekeken. PC aangesloten op een kabel van een pc die wel werkt. Het zou zo lullig zijn al je een rotte netwerk kabel/switch de oorzaak zou zijn.

Het idee van een image van een OUDE pc te pakken was dat er blijkbaar in een neiuwe setup iets zit waarmee de OUDE server niet meer overweg kan. Iets wat je blijkbaar niet kunt reproduceren met een verse installatie.
Windows 2003 server opgezet, wachttijden worden beduidend minder (van 10 minuten naar ong. 10 seconden)
dit lost je probleem toch al heel aardig op? ndeleeuw wees hier ook al op.

• domi235
leuk_he schreef op 01 juli 2004 @ 15:35:
[...]

Heb je verder je netwerk al nagekeken. PC aangesloten op een kabel van een pc die wel werkt. Het zou zo lullig zijn al je een rotte netwerk kabel/switch de oorzaak zou zijn.

Het idee van een image van een OUDE pc te pakken was dat er blijkbaar in een neiuwe setup iets zit waarmee de OUDE server niet meer overweg kan. Iets wat je blijkbaar niet kunt reproduceren met een verse installatie.

[...]

dit lost je probleem toch al heel aardig op? ndeleeuw wees hier ook al op.
Ja het lost mijn probleem zeker op, maar betaal jij die systeembeheerders die ff ons windows2000 domein naar 2003 migreren :9

Het heeft niks met de installatie van windows xp/account view te maken, er zijn genoeg andere (wat oudere) pc's in het netwerk die ook een combinatie van windows xp en account view draaien en hiermee helemaal geen problemen hebben.

Verder kan het ook gewoon niet aan ons fysieke netwerk liggen, andere programma's/kopieeren over het netwerk gaat 100 % goed, met goede snelheden

@Whizzkid, kun je morgen hier posten wat voor nieuws je nog hebt gekregen van de mensen van account view?

[ Voor 7% gewijzigd door domi235 op 01-07-2004 15:57 ]

Verwijderd

Hi.

Account view had het volgende commentaar :

quote :
"
Ik adviseer u om contact op te nemen met uw AccountView leverancier. Onze
partners implementeren AccountView
bij de klanten en hebben de meeste ervaring in de combinatie
'netwerken/hardware en AccountView'.
Ik kan u ook geen tips geven om uw server sneller te laten draaien, daarvoor
ontbreekt bij ons simpelweg de kennis.
" end quote

Het blijkt dus, dat hun zelf niet alteveel in huis hebben.

Ik heb overigens op 1 van clients, de negotiation op auto staan, ipv hardware default, en het scheelt toch weer ff 1 minuut. (nu nog steeds traag, maar weer ietsie minder dan eerst....)

Ik zit nog steeds niets op het gewenste performance nivo.

Ik gebruik echter wel Account View for DOS.
Vandaag echter hebben een aantal mensen bij Account View een Demo gekregen voor de Windows versie.....Maar als ik al zie, wat een problemen je daarmee kunt gaan krijgen, wordt ik een beetje huiverig.

Anyway, ik ga hier morgen even mee verder,kan ik ook even rondvragen in de organisatie alhier. Want de mensen die mij de info qua contact personen kunnen verstrekken, die zijn er nu niet meer....

Laten we wachten op de nieuwe dag...

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Draait er toevallig een proces HTpatch (ik weet de precieze naam niet meer, maar het begon met HT en had inderdaad iets te maken met HyperThreading)? Als het draait, sluit dat proces dan eens af.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Hoi.

Keb inmiddels e.e.a. doorgenomen, met diegene die maatwerk heeft geleverd voor ons accountview pakket.

Je voelt hem al aankomen...het is de schuld van het maatwerkpakket.....NOT.

Anyway, om een lang verhaal kort te maken.....

Accountview for DOS geeft bij mij hetzelfde probleem als accountview for Windows.

Trage netwerk performance in Account view. (dos)

Echter, het opnieuw indexeren van b.v. de administratie gaat wel snel.

Ik heb inmiddels Bart van accountview helpdesk gesproken, en een aantal punten besproken (o.a. config change.)

Die kon me ook niet echt meer vertellen, als dat het natuurlijk iets specifieks is.

Die raadde mij aan, om de dealer van het spul te bellen, en eens te vragen.
Eerlijk gezegd kun je maar weinig veranderen. aan de DOS versie....dus hij vroeg zich ook af, of we er wel iets aan kunnen doen (aan dit probleem met de DOS versie)

Ik ga vandaag nog wat tests doen, maar ik heb eerlijk gezegde de hoop al opgegeven dat accountview weer net zo snel wordt als op de novell 5.1 server.

Als iemand anders nog tips heeft, om de performance van dit DOS programma hoger te krijgen, hoor ik het graag (en dan geen TAME installeren, o.i.d. )

8)7

Verwijderd

Hmmz...

Nee er draait geen HT op de oude celeron PC's (is 700 Mhz Celeron, Win 98)

En op de server staat HT helemaal uit.

Echt zo plain mogelijk geinstalleerd.

Bedankt alvast voor alle respons.....dit is geweldig goed! _/-\o_

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik ga weer effe irrirtant verwijzen naar ander posters tweakertje poste dit:

Traag netwerk van Win2k NAAR Win 2k pro/xp
4. Voeg de volgende register instelling toe aan;
zie artikel: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;169789
Dit doe je op de werkplek

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
Value name: TcpWindowSize
Data type: REG_DWORD
Value data: 2920 (decimal)
Deze instelling moet je met zorg toepassen omdat het mijn internet connectie (!?) ineens erg traag werd maar kopieren naar en van de server ging ineens razend snel....
Dit komt samen met

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;169789

overeen met jouw symtomen en zo ook die checksum error verklaren.

baat het niet dan is het zo uitgeprobeerd.

• Koffie
  • Laatst online: 13-12 19:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Snif....Ja die problemen zijn er alleen onder Accview (bij DOS) en niet onder een andere applicatie.

Ik heb network monitor even gebruikt, en ik krijg niet echt veel bijzonders te zien.

Alle applicaties werken snel, zelfs kopieeren van uit FQDN gaat vlug (en het is algemeen bekend, dat dit trager gaat, dan b.v. eerst een driver letter te mappen, en dan te kopieeren.)

Via mapping's doe ik ongeveer 700 Mb in 3 a 4 minuten.
Via FQDN doe ik ongeveer 700 Mb in 5 a 6 minuten.

(FQDN worden via DNS geresolved, dat gebeurt dus bij iedere file...)
Via drive mappings, doet ie het 1x, en dan pompt ie alles over.

2de -> Ik gebruik (nog) geen XP in het netwerk, tis allemaal 98.
En dit is net het symptoon niet.

Browsen IN de applicatie is trager geworden...Het reorganiseren niet. (is sneller)

Ik zal dit ding wel eventjes gaan testen, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt..
Maar toch erg bedankt...gedeelde smart is halve smart. :Y)

• domi235
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 11:21:
Snif....Ja die problemen zijn er alleen onder Accview (bij DOS) en niet onder een andere applicatie.

Ik heb network monitor even gebruikt, en ik krijg niet echt veel bijzonders te zien.

Alle applicaties werken snel, zelfs kopieeren van uit FQDN gaat vlug (en het is algemeen bekend, dat dit trager gaat, dan b.v. eerst een driver letter te mappen, en dan te kopieeren.)

Via mapping's doe ik ongeveer 700 Mb in 3 a 4 minuten.
Via FQDN doe ik ongeveer 700 Mb in 5 a 6 minuten.

(FQDN worden via DNS geresolved, dat gebeurt dus bij iedere file...)
Via drive mappings, doet ie het 1x, en dan pompt ie alles over.

2de -> Ik gebruik (nog) geen XP in het netwerk, tis allemaal 98.
En dit is net het symptoon niet.

Browsen IN de applicatie is trager geworden...Het reorganiseren niet. (is sneller)

Ik zal dit ding wel eventjes gaan testen, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt..
Maar toch erg bedankt...gedeelde smart is halve smart. :Y)
Jup, is hier gewoon precies hetzelfde, het starten van accountview gaat perfect, zo gauw als hij begint met het inlezen van de database, gaat hij de mist in en krijg ik die superlangzame transmissies over het netwerk, een collision kan het niet zijn, het probleem doet zich ook voor met alleen de server en 1 werkstation aan op het netwerk.

Bij mij is het iig Accountview voor windows.

Btw, waarschijnlijk komt er ergens na de zomervakantie de nieuwe versie van accountview uit, maybe dat het daarmee opgelost is, maar een eerdere oplossing zou niet verkeerd zijn :)

Verder... aan de database schijnt het ook niet te liggen, of ik nu die van dit jaar, vorig jaar of 3 jaar geleden pak, die errors blijven...

[ Voor 5% gewijzigd door domi235 op 02-07-2004 11:31 ]

Verwijderd

Keb zojuist even het netwerk gesniffed....met standaard monitor....

Zag geen vreemde dingen eigenlijk voor bijkomen.

Zie keurig netjes dat de SMB pakketjes aankomen op de server.
Niet eens dat er collisions zijn o.i.d.

Paar service Advertisements, maar ja, die heb je zowiezo als je novell er op hebt.

Enige wat ik nu nog kan bedenken, is dat b.v. een Novell Gateway (welke op deze machine actief is) roet in het eten gooit....maar...belasting is gemiddels 2% max.

Tja....we zoeken nog even verder...

Schijnt nu algemeen accountview probleem te worden.

Enne....op de novell server is ie nog steeds even snel..(ik heb de novell er naast draaien, mochten we terug willen, dan kan dat....ff drive letter omgooien, en we werken weer op lightspeeds (op een machine die 5 jaar oud is....wow....nooit gedacht.....)

Ik weet wel, dat novell veel betere performance heeft, dan b.v. W2k, maar dit verwachtte ik toch echt niet......

En de dingen die men noemde (van tweakertje) zijn goed bedoeld natuurlijk, maar ja, als je Accview draait onder dos en Win98, dan heb je weinig aan XP tips.

Maar goed, we gaan verder...onvermoeibaar (..ZUCHT>

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie niet ALLE replys gelezen maareuh .. OpsLock ?

• domi235
Koffie schreef op 02 juli 2004 @ 12:07:
* Koffie niet ALLE replys gelezen maareuh .. OpsLock ?
Oppertunistic Locking, schijnt een probleem te zijn vanaf windows 2000, dan houdt het systeem een bestandje vast (de database?) en daardoor gaat alles traag, omdat 1 iemand dan dat bestand vast houdt, maar hier is een patch voor en een registeredit, maar beide helpen niet :/

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Bij ons is een maand geleden als proef de windows versie geinstalleerd op een test-server. Hier hadden we in eerste instantie ook performance-problemen, maar de leverancier wist dit met 1 registersetting op de server op te lossen. Helaas lig ik ziek thuis, maar zal proberen achter onze oplossing te komen.
Zover ik kan herinneren was het inderdaad een instelling voor oppertunistic Locking.

• domi235
Hier de registeredit die wij hebben verandert op server en werkstations, wat echter niets uithaalde bij ons:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\MRxSmb\Parameters]

"OplocksDisabled"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters]

"EnableOplocks"=dword:00000000

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

-DomiNator- schreef op 02 juli 2004 @ 12:12:
[...]

Oppertunistic Locking, schijnt een probleem te zijn vanaf windows 2000, dan houdt het systeem een bestandje vast (de database?) en daardoor gaat alles traag, omdat 1 iemand dan dat bestand vast houdt, maar hier is een patch voor en een registeredit, maar beide helpen niet :/
OpLock problemen waren er al op NT4 servers met Exact voor DOS hoor ;)

• domi235
Koffie schreef op 02 juli 2004 @ 12:35:
[...]

OpLock problemen waren er al op NT4 servers met Exact voor DOS hoor ;)
Tja.. in de NT4 tijd hadk nog nooit van het woord netwerk gehoord :9

offtopic:
BTW wat is het verhaal 8er je ondertitel: Haaaai :w | ALT-S

[ Voor 15% gewijzigd door domi235 op 02-07-2004 12:38 ]

Verwijderd

Het wordt gelukkig weer weekend.

Laten we onze hersens hierover in het weekend nog even herstellen, zodat we maandag a.s. gezellie weer met zijn allen kunnen brainstormen hierover.

Verwijderd

Hallo.

Het is weekend geweest.

Ik heb voor de rest niets meer kunnen vinden.

Er worden per x ongeveer 30 bestanden geopend door de DOS versie van Account View.

Als er meer mensen zijn, die met een DOS versie onder Windows 2000 werken, en geen performance probleem hebben (b.v. door eigen ingrijpen) reageer dan.

Ons (mijn) probleem is namelijk dat het traag is ... (lees eerst de history even...is een beetje een lang verhaal omdat weer hier neer te zetten.)

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb ongeveer 5 jaar ervaring met Accountview onder dos, maar zoiets heb ik nog niet gezien. Inmiddels zijn we wel overgestapt naar een ander pakketje, omdat Accountview niet meer voldeed aan de eisen die we stelden. De Server draaide bij ons op Windows NT 4.0 Server. Waar ik destijds wel achterkwam, is dat je de files en buffers ook op de server op 150 en 50 moest zetten. (config.nt natuurlijk) Verder zou ik graag je instellingen willen zien, waar de tijdelijke bestanden worden weggezet. Waar staat de avini?
Verder raadt ik je ook aan om de QBE.dbf en QBE.cdx lokaal op elk werkstation te zetten. Meer daarover kun je op de Accountview site vinden.

Verder:
client zijde:
In C:\WINNT\_default.pif de volgende instellingen voor het geheugen:
Conventioneel: 600
Initial: 1536
EMS: non
XMS: 16384
DPMI: 16384

- Voeg een regel aan toe aan c:\winnt\system32\autoexec.nt: SET avnet=c:\avini

- kopieer "installdir accountview"\accview\nl\QBE.DBF & QBE.CDX naar c:\avini

Edit c:\winnt\system.ini zoek in het bestand naar de volgende 2 instellingen:
[Network] en [ifsmgr]
voeg in beide instellingsgroepen onderstaande instelling toe:
PrintBufTime=10
Let op!
Als deze twee instellingen niet voorkomen in de system.ini, dan kunt u ze toevoegen na de instellingengroep [386Enh]

- Tot slot nog de volgende registry instelling:
Kies achtereenvolgens (regedit) de volgende registrykeys:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control/WOW
Kies de opdracht EDIT/NEW/STRING VALUE, en voer de waarde (case-sensitive) DisableVme in. Dubbelklik op de zojuist ingevoerde Registry-entry, en voer de waarde “1” in.

[ Voor 45% gewijzigd door Vavoom op 05-07-2004 16:47 . Reden: Update ]

Verwijderd

Hello.

Ik had niet echt meer een reactie verwacht.

Probleem is, dat het een productie server is.

Ik zal de instellingen meenemen, en evalueren.

Echter, dit waren/zijn NT 4 instellingen, en NT4 is wat meer toegespits op dit soort problemen dan Windows 2000.

In elk geval bedankt voor de reactie.

Ik kan nu even niet kijken, maar zover ik weet uit mijn blote hoofd worden de temp files in de daarvoor bestemde TEMP dir geset. (door middel van set temp=c:\temp)

Verder neem ik alles mee wat beschreven is. Hopelijk werkt het.

Ik laat het asap weten.

:? becomez 8)7

Verwijderd

Ik heb bij een bedrijf stage gelopen waar de windows versie van AV bagger sloom was en bleef. Alles op de kop, consultants van AV enz enz.

Uiteindelijk zware beslissing, van een 3com ge-uplinkte verbinding tussen delen van het bedrijf alles in 1 patch kast gebracht naar een nieuwe Dell Switch met Gbit uplink naar de server.

Problem solved. Het bleek dat AV dus vertraagd werd door switches die in de knoop raakten van het verkeer dat AV veroorzaakte.

Slaat helemaal nergens op maar toch was dit de oplossing.

Verwijderd

THANKS.

Dat is iets wat men nu dus ook adviseert.

Tussen servers Gbit.

Tussen workstations en switches, ook switches.

Alle hubs vervangen door switches.

Maar ja, dat allemaal voor 5 users ????

Dan moet je een investering doen, die wel aardig groot is.... maar ja...

Bedankt in ieder geval...

San

Verwijderd

In mijn geval ging het om 15 gebruikers en het was wel de oplossing.

Maar het probleem zat bij ons in uplinks van switch naar switch. Dus als ik je post goed begrijp zouden jullie de probleem nog blijven houden. Dus dan kan het best eens zo zijn dat je het niet op lost!

Maybe een idee om die 5 gebruikers apart op 1 switch direct aan de server de knallen en evt andere gebruikers via overige switches of direct aan die switch te plakken.

• domi235
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 11:32:
Hello.

Ik had niet echt meer een reactie verwacht.

Probleem is, dat het een productie server is.

Ik zal de instellingen meenemen, en evalueren.

Echter, dit waren/zijn NT 4 instellingen, en NT4 is wat meer toegespits op dit soort problemen dan Windows 2000.

In elk geval bedankt voor de reactie.

Ik kan nu even niet kijken, maar zover ik weet uit mijn blote hoofd worden de temp files in de daarvoor bestemde TEMP dir geset. (door middel van set temp=c:\temp)

Verder neem ik alles mee wat beschreven is. Hopelijk werkt het.

Ik laat het asap weten.

:? becomez 8)7
Dat temp verhaal hebben wij ook geprobeert, alle temp bestanden werden dan op de workstation in c:\avtemp gezet, dit maakte echter ook geen verschil :|

Verwijderd

Hello.

Ik zal eens kijken.

heb vandaag vergadering, en denk dat e.e.a wel besproken zal gaan worden.

Ik zou inderdaad wel even een paar gebruikers op een aparte switch kunnen zetten.....Baat het niet, dan schaadt het ook niet.

Ik hou jullie op de hoogte.

Gr.

Sander

• domi235
Iemand nog nieuws ?

• domi235
Hier was de oplossing simpel: Alle 3com NIC's vervangen door cheap ass 10 euro kaartjes, problem solved 8)7

Verwijderd

Heeft iemand hier inmiddels al een goede oplossing voor gevonden?

We zitten hier met hetzelfde probleem. We hadden AV voor DOS op de novell server draaien. Nu is die server er uit, en draaid het pakket onder w2K, alleen ook zo traag als dikke .....

Het gaat dan om de XP werkplekken, de w98 geen probleem. We hebben bovenstaande opties allemaal geprobeerd, ook Tame aangeschaft, maar geen baat tot dusver.

EDIT: Inmiddels toch gelukt met behulp van een optie die hierboven al wel was aangegeven, echter over het hoofd gezien. Het Opslock verhaal in het register aangepast, server herstart, en het loopt nu als een zonnetje.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 17:00 ]

Verwijderd

AccountView voor DOS werkt inderdaad niet altijd soepel onder Windows 2000 of Win XP omgevingen. Het advies is dan ook om te upgraden naar AccountView 6.1A1D of naar AcountView 7.0 (net nieuw). Als je onderhoud betaald aan AccountView (OHC) dan kun je deze nieuwe versie gratis aanvragen.
De windows versies van AccountView bevatten mooie conversie procedures voor de DOS administraties oftwel je kunt je DOS administratie vrij gemakkelijk converteren.

Ik werk bij een AcountView dealer, dus mocht je er niet uitkomen...
Pagina: 1