Het klinkt misschien ietswat appart, maar ik heb van een klant een word bestand gekregen met daarin een gemaakt logo, deze moet bedrukt worden op een aantal shirts en daarom moet dit logo in vector. Is er een makkelijke manier om om het effect van word na te bootsen in illustrator of corel?
Zou leuk zijn, maar dan heb je het word-art effect niet, en wanneer je print-screen zou gebruiken heb je geen vectors maar pixels
heel simpel, overtrekken en een uur dtp werk rekenen
Misschien werkt het met een word naar pdf programma? Heb hier verder geen ervaring mee...
Arrived anxious, left bored
Je word plaatje is en blijft een pixel plaatje. Dan kan je die omzetten naar een vector bestand maar beter dan dat hij in word zit zal die niet worden.
Dus wat er al gezegd is... een copy paste of een overtrekken zijn de enige opties.
Of je kan natuurlijk omzetprogjes gaan zoeken maar dat doet hetzelfde als copy pasten
Dus wat er al gezegd is... een copy paste of een overtrekken zijn de enige opties.
Of je kan natuurlijk omzetprogjes gaan zoeken maar dat doet hetzelfde als copy pasten
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Verwijderd
ik meen me te herinneren dat ik ooit meerdere word figuren als vector in corel heb weten te copy pasten anders.
Maar goed, dan wordt het idd gewoon overtrekken ben ik bang
Maar goed, dan wordt het idd gewoon overtrekken ben ik bang
Gebruik CutePDF Printer-driver. Ik heb zojuist vanuit MS-Word een Wordart afgedrukt naar pdf document, en voorzover ik kan zien word het een vector plaatje.
..:: ::..
Nee. dat wordt het niet, het is en blijft een graphic... (Adobe acrobat pro 6 hierzo)Douwe Jan schreef op 01 juli 2004 @ 13:16:
Gebruik CutePDF Printer-driver. Ik heb zojuist vanuit MS-Word een Wordart afgedrukt naar pdf document, en voorzover ik kan zien word het een vector plaatje.
Deze plek is te koop.
Kijk:KeeZ schreef op 01 juli 2004 @ 13:20:
[...]
Nee. dat wordt het niet, het is en blijft een graphic... (Adobe acrobat pro 6 hierzo)
http://www.koningonline.nl/pub/got/losse%20pics/test.pdf
http://www.koningonline.nl/pub/got/losse%20pics/test2.pdf
Zoom maar eens flink in op die word-art, dit lijkt me duidelijk een vector
op 6400% heb ik er mijn twijfels over......
edit:
na de 2e te hebben bekeken krijg ik twijfels over mijn eigen twijfels
die blijft haarscherp!
edit:
na de 2e te hebben bekeken krijg ik twijfels over mijn eigen twijfels
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 13:38 ]
Ja, ik heb ook twijfels maar het lijkt me niet dat als het een pixel bestand is, dat de bestandgrootte zou klein is:Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 13:36:
op 6400% heb ik er mijn twijfels over......
Test.pdf -> 40 kb
Test2.pdf -> 24 kb
Als je wordart vanuit word kopiëerd en in CorelDraw (12 in mijn geval) plakt is het ook gewoon een vector? Het is volgens corel ook geen "Bitmap op laag 1" maar "Document Voorwerp op laag 1"
Ik kan hem ook oneindig ver vergroten zonder dat hij pixelig wordt....
Ik kan hem ook oneindig ver vergroten zonder dat hij pixelig wordt....
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
En... wat is dan het probleem nog?Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 14:05:
Corel maakt er idd een vector van zelf op 60.000% inzoomen blijven de lijnen scherp, als dat geen bewijs is
Ik zeg eigenlijk niets meer dan mophor?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
Copy-Paste naar CorelDraw 12 geeft gewoon netjes vector. Waarschijnlijk dus in Illustrator precies hetzelfde resultaat. Dan ben je toch klaar?
Voor de mensen die gaan inzoomen om te testen of het een vector is: op je Propertiesbalk staat toch gewoon of je te maken hebt met een bitmap- of een vectorobject
@XanderH: bij mij geen 'Document Object' maar gewoon een groep met vectorobjecten. Raar zeg.
Voor de mensen die gaan inzoomen om te testen of het een vector is: op je Propertiesbalk staat toch gewoon of je te maken hebt met een bitmap- of een vectorobject
@XanderH: bij mij geen 'Document Object' maar gewoon een groep met vectorobjecten. Raar zeg.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 15:09 ]
Pagina: 1