Unattended Software Disc MET MENU!

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Hoioi...
ik heb een unattended WinXP CD gemaakt, verkleind met Nlite en OfficeXP, Winrar DirectX, MSN en Adobe Reader erbij...

Maar wil nu een 2e CD maken, los van de WinXP CD. De CD bevat zo'n beetje alle andere applicaties die ik zou willen installeren. Alle applicaties op deze CD worden UNATTENDED geinstalleerd, maar, en nu komtie, ik wil graag zodra de CD erin zit een menu zien, waarbij ik kan kiezen "standaard na WinXP installatie" of "Handmatig".

De 1e optie zal alle applicaties installeren, de 2e optie zal een lijst van de applicaties weergeven. De applicaties die ik dan wil installeren (unattended) kan ik aanvinken. Vervolgens OK klikken y voila... Antivirus, P2P, winamp, FFDshow, MPC, Firefox, Thunderbird blablabla alles wordt automatisch achter elkaar geinstalleerd. Evt. op het eind een reboot.

Ik weet best hoe ik de programma's silent moet installeren, daar zijn deze bronnen voor:
http://www.unattended.msfn.org/
http://www.msfn.org/board/index.php?showforum=80

Maar hoe krijg ik een menuutje met keuzes zoals hierboven beschreven?
Ik heb het forum van MSFN al afgezocht... nix gevonden.

Het nut: kan voor alle pc's, ook die niet van mij zijn, heel snel nuttige software installeren, gewoon aanzetten en klaar alles gaat van zelf. Bovendien zijn veel van de programma's op deze 2e CD programma's waar regelmatig nieuwe versies van uitkomen. daarom is het niet handig die op de WinXP CD te zetten want die maak ik nog maar 1x, als SP2 uitkomt.

[ Voor 16% gewijzigd door Jazco2nd op 01-07-2004 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
hmm iedereen aan het bekomen van gister ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Jazco2nd, zou je in het vervolg gebruik kunnen maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifeditbutton? Het telkens onderelkaar plaatsen van berichten wordt op GoT gezien als 'kicken' van je topic. Dit zien we liever niet. Gebruik daarom de editbutton als je wat toe wilt voegen binnen 24 uur na je laatste post.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:49
kijk, dit wilde ik eigenlijk ook wel idd, gewoon even aanvinken wat je wil en dan hem de rest laten doen (het idee van Autopatcher).....

maargoed, iemand een oplossing/manier hoe dit (makkelijk) kan?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Spider.007 schreef op 01 juli 2004 @ 14:57:
Jazco2nd, zou je in het vervolg ...
O okee prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is al besproken maar is al snel doodgebloed...

hier [rml]AtlonXP1800 in "[ OEMCD] Zin in een project om de ideale ..."[/rml]
AtlonXP1800 schreef op 25 april 2004 @ 16:41:
mijn unatended dvd begint al aardig vorm aan te nemen :)

als de installatie van xp zelf klaar is krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/post2.jpg

ik ga de kleuren hier nog wel ff van aanpassen :)

daarna gaan de geselecteerde programma's silent geinstalleerd worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/post1.jpg

dat menutje is configselect 1.1.0

en die blauwe post installer is Xplode

het is een beetje klooien om het aan de gang te krijgen (er is nog niet echt een how-to) maar als je het werkend hebt is het wel een zeer mooie vervanging voor een batch file/ dosbox

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
op msfn.org forums is er behoorlijk wat over te vinden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaURoN schreef op 01 juli 2004 @ 17:24:
op msfn.org forums is er behoorlijk wat over te vinden hoor :)
sorry dat ik het zeg maar msfn search functie is brak. als ik intik intel inf krijg ik de mafste hits waarin intel inf niet eens voorkomen of gekleurd zijn om snel te kunnen vinden....

en trouwens dit is een nederlandse forum, wel zo prettig in je moederstaal erover te kunnen praten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 17:12:
[...]
dit is al besproken maar is al snel doodgebloed...
.....
[...]
Yeps ik heb het doorgenomen... maar.. dit gaat dus vanaf de XP-CD, dit start dus nadat XP unattended is geinstalleerd automatisch...
tis niet zo dat je het in elke PC kan gooien en dan slechts dat dingetje opstarten met dat leuke menuutje...

Bovendien snap ik er weinig van... tis idd hoop geklooi.. moet toch simpeler kunnen?

Met een batch bestand, kunnen alle unattended opdrachten achter elkaar worden uitgevoerd, het ENIGE wat er nu bij komt is een menuutje ertussen! dat moet toch gewoon te doen zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door Jazco2nd op 01-07-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar die menu moet dus de batchbestand kunnen beinvloeden en dat gaat dus niet zomaar. je zult toch wel de ingewikkeldere manier moeten kiezen.

probeer eens AtlonXP1800 te bereiken via een mail of zo, een offtopic melding in een topic waar hij aktief is, vraag hem eens hoe ver hij kwam en of ie een how to wilt schrijven en wat pics plaatsen enz enz of misschien wilt ie zijn gemaakte menu sharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
jaa dat ga ik proberen.

en als hij niet reageerd denk ik dat ik even moeten wachten, want Configselect wordt geintegreerd in Xplode:

Planned additions:
Installation Selection
Planned for XPlode 1.2.0

Ability to add a setup script to allow selection of programs during running of XPlode.

kga binnenkort even stuntelen met Configselect en Xplode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Jazco2nd schreef op 02 juli 2004 @ 13:02:
jaa dat ga ik proberen.

en als hij niet reageerd denk ik dat ik even moeten wachten, want Configselect wordt geintegreerd in Xplode:

Planned additions:
Installation Selection
Planned for XPlode 1.2.0

Ability to add a setup script to allow selection of programs during running of XPlode.

kga binnenkort even stuntelen met Configselect en Xplode
ik zou nog eventjes wachten... Wraith, degene die het programma schrijft, is binnenkort terug en gaat zich dan volop bezig houden met XPlode verder te ontwikkelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
zal inderdaad maar moeten wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt me inderdaad wel wat, dan kan je na een schone install bij een kennis gewoon de progjes aanklikken die hij/zij nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:07
Nice!!!!! Krijg alleen constant syntax error/runtime fout, maar die is zo weg te klikken.

Status update - Heb net de guide gevolgd en iso wordt nu gebakken is echt net z'n goede en simpele guide als die van espetado! Heeft me nog geen 15 minuten gekost.(Heb uiteraard voor de test gewoon ff 3 proggies genomen)

[ Voor 51% gewijzigd door Operations op 22-07-2004 02:25 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:07
Krijg netjes het menu, vink netjes aan welke ik wil installeren dan krijg ik de popup van WPI vervolgens gaat hij terug naar bureaublad en doet niks meer. Das een beetje vreemd.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr TweaK schreef op 22 juli 2004 @ 04:56:
en wat zeg je dan.... ?
SPIDER.OO7 modbreak:Dit is niet echt de manier om te reageren op een gebruiker die je op weg hebt geholpen. Wil je hem nu gaan dwingen om je te bedanken ofzo? Het komt in ieder geval zeer raar over en ik heb je reactie dan ook verwijderd.

het was een GRAPJE. ik wilde erna reageren met nee nee ik eis minimaal een whopper en een colaatje. je kan overigens de MAAN op!! :*) je bent gwoon pissig omdat ik mijn FAQ heb verwijderd...... en nu niet laconiek posten, we weten allebei waar we over praten. kutvent!

Check uw mail - zo we gaan we dus niet met mede gotters of collega's om

[ Voor 16% gewijzigd door elevator op 22-07-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-06 22:50
Laten we de boel vooral gezellig houden...

Aurë Entuluva!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
zeer duidelijke WPI guide! maar dit werkt ook alleen op je XP CDeetje...
heb T3ACE wel gemaild hierover, en wacht nog steeds op een nieuwe versie van Xplode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:17

fcs

Jazco2nd schreef op 11 augustus 2004 @ 02:36:
zeer duidelijke WPI guide! maar dit werkt ook alleen op je XP CDeetje...
heb T3ACE wel gemaild hierover, en wacht nog steeds op een nieuwe versie van Xplode!
Ik neem aan dat die cd ook vervanten kan worden voor een dvd, voor evnt meer progs ect? (ga dit vanmiddag ff proberen).

• Jazco2nd
Ik heb zojuist een RAR pakketje gevonden, met een afgerond menuutje erin, compleet met autorun.inf dus je kan het script aanpassen aan je eigen software, (het werkt met ConfigSelect en XPlode) en branden op een CD!!

Het werkt dus los van je unattended XP CD!

Maar ik weet nog niet of het echt werkt...

hier is de link
ben de link ff kwijt...post hem zo

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 15:28

Schonhose

Retro Icoon

Jazco2nd schreef op 12 augustus 2004 @ 12:54:
hier is de link
ben de link ff kwijt...post hem zo
Ik wacht nog steeds vol spanning ;)

Ik ben benieuwd of het op DVD ook werkt, misschien ga ik er ook wel even naar kijken. Er was al iemand bezig geloof ik, het zou mooi zijn wanneer die zijn ervaringen hier even post.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:17

fcs

Schonhose schreef op 12 augustus 2004 @ 15:13:
[...]

Ik wacht nog steeds vol spanning ;)

Ik ben benieuwd of het op DVD ook werkt, misschien ga ik er ook wel even naar kijken. Er was al iemand bezig geloof ik, het zou mooi zijn wanneer die zijn ervaringen hier even post.
Dit hoop ik ook. Dvd heb ik nog niet geprobeerd. Zal zodra ik weer terug ben van vakantie dit gaan proberen (vanaf maandag 2 weken algarve :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
hmmm, geen flauw idee waar ik dat bestand vandaan had, maar ik heb het op mn Spymac gezet:
link:

http://zilexa.spymac.net/MENUTEST.rar

Het bevat een ISO pakket, met Winrar kun je die ook gewoon openen alsof het een RAR is. Daarin zit dan de map Install en het bestand autorun.inf

ik heb het nog niet geprobeerd, pas volgende week tijd! Wie het gaat proberen, laat weten of het werkt!
Dit is dan misschien een goede tijdelijke oplossing totdat er een nieuwe versie van Xplode is met Configselect ingebouwd

[ Voor 61% gewijzigd door Jazco2nd op 13-08-2004 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[removed] hier stond foute info.... [/removed]

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Mensen, dit werkt! ook met DVD!

btw het is nog niet helemaal netjes, zo kun je niet met de muis over het menu scrollen, maar wel per groep met muis selecteren. En de uitlijning van de voortgang is niet netjes, maar dat is denk ik wel aan te passen... verder werkt het prima!

Ik ga overmorgen alle software etc even in zo'n leuk menu zetten en weer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor alle duidelijkheid: in Software gooi je je programma's
en in de map Cselect kun je de Groep1 ... Groep5.xml bestanden aanpassen, je hoeft alleen het onderste deel van elk groepx.xml file aan te passen (naam en locatie + evt. dingen als /silence)
Natuurlijk kun je ook groepen toevoegen...

THats it... gaat best snel!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 17:36 ]

Pagina: 1