Bij voorbaat: De code is geschreven in ASP.NET v2 (whidbey) met VB als taal.
Het volgende:
In de web.config heb ik een connectiestring naar een mssql database gezet, deze lees ik in de pagina uit met:
Dat gaat allemaal prima en als ik gewoon los in de pagina <% cs %> plaatst laat ie netjes de connectie string zien, maar het probleem begint als ik iets wil opvragen met een datasource:
Het is duidelijk fout want het weigert te werken, mijn vraag is nu, hoe kan ik de variable cs die ik heb gedeclareerd in het stukje van de datasource gebruiken?
Het volgende:
In de web.config heb ik een connectiestring naar een mssql database gezet, deze lees ik in de pagina uit met:
code:
1
2
3
| <script runat="server" language="VB">
Public cs As String = ConfigurationSettings.AppSettings("dtbcon2")
</script> |
Dat gaat allemaal prima en als ik gewoon los in de pagina <% cs %> plaatst laat ie netjes de connectie string zien, maar het probleem begint als ik iets wil opvragen met een datasource:
code:
1
2
3
4
| <asp:sqldatasource id="Plaatje1" runat="server" selectcommand="SELECT * FROM Plaatjes WHERE PlaID=(SELECT PlaID FROM Pagina WHERE PagID=?)" providername="System.Data.OleDb" connectionstring="<% cs %>" > |
Het is duidelijk fout want het weigert te werken, mijn vraag is nu, hoe kan ik de variable cs die ik heb gedeclareerd in het stukje van de datasource gebruiken?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 12:18 ]