[3dmax] lichten aan/uit

Pagina: 1
Acties:

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
ik heb in 3dmax een kleine scene gemaakt met een auto... daarom heen heb ik 6 spots die ik als de camera er omheen gaat draaien 1 voor 1 aan wil zetten!
alleen als ik gewoon auto key aanklik en onder de animatie de lichten aanzet, gebeurt er niet veel, want dan staat het licht vanaf het begin (frame 01) gewoon aan, terwijl hij bij bijv. frame 20 aan moet! hoe moet ik dit doen?

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Gewoon de key onder frame 1 verslepen naar frame20?

• Bonno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-01 11:03
Met dit probleem ben ik ook al eens bezig geweest, en ik ben er niet achter gekomen hoe dit zou moeten (als dit al kan). Maar wat je wel kan doen is de lichtsterkte veranderen op het juiste moment, Gewoon in 1 frame van 'geen licht' naar 'wel licht'. Dus de lampen staan gewoon altijd aan, maar geven pas licht als jij dat wil.

Succes

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
record ie dat wel dan? als je de lichtsterkte veranderd?

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 14:27
Volgens mij kon je niet lichten aan/uit animeren, maar wel de multiplier. Dus alle multipliers voor al je lichten op 0,0 en 1 frame voordat je ze aan wilt hebben een keyframe maken met die multiplier op 0,0. 1 Frame later de multiplier op 1,0 en hij zal aanspringen.

edit: spuit 11 :X

[ Voor 4% gewijzigd door LiToKi op 01-07-2004 12:55 ]

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Inderdaad, of de lamp aanstaat is een checkbox en checkboxes kun je niet animeren in MAX. Je zult dus de lichtsterkte moeten animeren. Net zo handig.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Je kunt ook de Curve editor openen en een On/Off controller toewijzen. Je krijgt dan een lamp die echt aanfloept ipv een fade; Misschien dat dat meer de bedoeling is?
Pagina: 1