Toon posts:

[Nagios] Configuratie voor monitoring met SNMP*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met een probleem.

Sinds een paar weken ben ik mijn vers geinstallerde Nagios1.1 aan het configureren en ik loop nu tegen wat problemen aan waar ik niet echt goed uit kom.

het probleem is dat ik via nagios een aantal switches wil gaan monitoren.
dit doormiddel van het Check_snmp commando. ik heb van alles geprobeert maar krijg telkens de melding "No Data recieved From host"

Als er mensen tussen zijn die een voorbeeld configuratie file hebben waarin ik kan zien hoe het commando is opgebouwd c.q. gebruikt zou ik dit erg op prijs stellen.
ook als er mensen tussen zitten die vaker met nagios hebben gewerkt hoor ik het graag.

Ik heb veel gelezen over bepaalde OID's en MIBs welke ik nog niet helemaal begrijp als hier een kleine toelichting op kan worden gegeven zou ik dat super vinden.

op het moment word ik gek 8)7 |:(

Bij voorbaat dank en met vriendlijke groet,

Guido.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 12:01 ]

Verwijderd

Geef eens *duidelijk* aan wat je precies probeert. Op deze manier is het nogal lastig je te helpen.

En een move Professional Networking & Servers -> Software Algemeen + titelfix :)

Verwijderd

Beste Guido,

Heb je ook al snmpget gecontroleerd ? Wat is de output hiervan ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste Jourdain,

De output van SNMPget is precies hetzelfde, ik voer alles uit vanuit de commandshell.

ik zal een voorbeeldje toonen

./check_snmp -H (ip van de switch) -o 1.3.6.1.4.1.9.2.1.8 -C Public
SNMP problem - No data recieved from host
CMD: /usr/bin/snmpget -t 1 -r 9 -m ALL -v 1 -c public "ip switch":161 1.3.6.1.4.1.9.2.1.8

ik had gelezen op de nagios mailing list dat meerdere mensen hier problemen mee hadden maar ik heb geen concrete oplossing kunen vinden.

offtoppic: (Jourdain van AI312 Arcus)???

Verwijderd

Topicstarter
Meer info:

Ik draai Linux Mandrake 9.0
Nagios 1.1
SNMP v2
probeer verschillende Cisco Switchen te monitoren

het probleem is dat ik geen Data van de host krijg. hij kan de host (denk ik) gewoon zien maar om de een of andere reden de snmp packets niet uitlezen.