Toon posts:

[VB6] Problemen bij converteren databas, relaties vallen weg

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor visual basic 6 moet ik mijn database eerst converteren naar een vroegere databaseversie van access. Anders heeft hij een foutmelding dat de database een unregonized database is.
Wanneer je dit dan converteert zullen er relaties wegvallen. Wie kent dit probleem en wie heeft er daar een oplossing voor????

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:54
Relaties opnieuw maken.

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 12:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit heeft weinig met VB6 te maken, maar eerder met MS Access en omgang hiermee. Vooralsnog zie ik hier geen programmeerprobleem in, omdat het hier standaard functies betreft en compatibiliteit van software.

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat access 2000 dus te nieuw is voor VB6 en dat daarom dit moet geconverteerd moet worden. Een andere mogelijkheid zou zijn terug acces 97 installeren en daar dan verder in doen en de relaties aantonen ;-) Maar ik zou ook relaties kunnen aanmaken in vb6, wel minder gebruiksvriendelijk.
Weet iemand hoe je relaties moet aanmaken in VB6, zodat je een kolom van één tabel kunt gelijk stellen aan een kolom van een ander tabel. Dus wanneer je een gegeven invult in de ene kolom, dat dit gegeven dan ook automatisch in het ander kolom komt van een tabel. Dus een relatie???

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:54
:?
Dat zou toch gewoon bullshit zijn? Ligt het niet aan je drivers oid waarmee je VB6 app connecteert met Acces.

https://fgheysels.github.io/

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 22:02
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 12:13:
Ik denk dat access 2000 dus te nieuw is voor VB6 en dat daarom dit moet geconverteerd moet worden.
Dit lijkt me onzin, ik gebruik niet anders als Access 2000 en VB6. Gebruik je ADO voor het benaderen van de database ? Post anders je open statement van de db hier.

Daarnaast doe ik al die relaties met de hand programmeren in VB, dus als dat in dat programma ook het geval is, heeft het WEL weer met VB te maken B)

Verwijderd

Topicstarter
ParaNoiMia schreef op 01 juli 2004 @ 12:16:
[...]

Dit lijkt me onzin, ik gebruik niet anders als Access 2000 en VB6. Gebruik je ADO voor het benaderen van de database ? Post anders je open statement van de db hier.

Daarnaast doe ik al die relaties met de hand programmeren in VB, dus als dat in dat programma ook het geval is, heeft het WEL weer met VB te maken B)
De verbinding tussen de database en VB6 gebeurt met de hand. Maar graag had ik relaties gelegd tussen verschillende kolommen tussen verschillende tabellen. In Access is dit dus ietsje gemakkelijker en overzichtelijker dan met de hand die relaties leggen in VB6.

code:
1
2
3
4
Data1.connect = Access 
Data1.DefaultType = 2  'dus op UseJet
Data1.RecordSource = "Select * from Matenbalk_Maten2"
DBGrid1.DataSource = Data1

Stel dat ik niet converteer, dan heeft hij een foutmelding. En als ik wel converteer, dan zullen enkele relaties wegvallen
Waar kun je die ADO aanpassen, ben nog een tamelijke leek in database's.

!!!!!! Mag deze niet terug bij Programming !!!!! ==> dit gaat toch over programmeren

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Effen de oplossing erbij noteren ;-)
Om veel werk te besparen ben ik niet overgegaan naar ADO, daarom heb ik terug Access 97 geïnstalleerd. Dan was het probleem opgelost en had ik geen problemen meer. Omdat gebruiker toch niet moet werken in access zou dit geen probleem mogen geven.

Bedank voor de informatie ;-):D
Pagina: 1