ik begeef me in een klein netwerkje met een windows 2003 sbs en 6 xp home clients. ik ben op zoek naar de beste manier om deze clients op afstand te beheren. xp home ondersteunt standaard geen remote desktop en na zoeken op microsoft, google en got ben ik geen manier tegen gekomen om dit te installeren op de clients. toch kan ik niet constant de werknemers storen, dus welke opties resten mij?
Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje
dank je, maar dat was mijn vraag niet. wat is de beste manier? wat zijn de voor en nadelen bij toepassingen als VNC, NetOp, remote pc access etc?
`klojo` - vertel even wat je zelf al geprobeerd en gedaan hebt. Wat heb je al gevonden?
Verder - aan de mensen die reageren - als je niet wil reageren, reageer dan niet?
Verder - aan de mensen die reageren - als je niet wil reageren, reageer dan niet?
ik heb uiteraard eerst geprobeerd voor de makkelijkste manier te gaan: 'extern bureaublad' op de clients aan te zetten. aangezien xp home dit blijkbaar niet ondersteunt, ben ik op de microsoft site gaan zoeken of ik deze functionaliteit misschien alsnog kan installeren. niet dus (toch?).
verder ben ik met googlen, zoeken op microsoft en got een hoop tegen gekomen over remote control, en kwam voornamelijk vnc een hoop aan bod. vnc werkt op zich ok, voor zover ik het uit heb geprobeerd, maar de interface valt me erg tegen. de onervaren persoon die hier zodirect mee moet werken heeft al die leuke opties bovendien ook niet nodig. netop en pc anywhere zijn pakketten die je moet kopen, maar als dat net zo'n gedoe is als vnc is het de moeite niet.
verder ben ik met googlen, zoeken op microsoft en got een hoop tegen gekomen over remote control, en kwam voornamelijk vnc een hoop aan bod. vnc werkt op zich ok, voor zover ik het uit heb geprobeerd, maar de interface valt me erg tegen. de onervaren persoon die hier zodirect mee moet werken heeft al die leuke opties bovendien ook niet nodig. netop en pc anywhere zijn pakketten die je moet kopen, maar als dat net zo'n gedoe is als vnc is het de moeite niet.
VNC is de makkelijkste tool die het mogelijk maakt om het scherm over te nemen.
Wat jij allemaal overbodig/onnodig vindt?? Zo uitgebreid is het niet
Al die andere tools zijn stukken groter, zwaarder en moeilijker dan VNC.
BTW volgens mij werkt die Remote Desktop ook gewoon op de Home versies hoor. De optie "help op afstand oproepen" is dat programma.
[offtopic]
Ik vraag met trouwens wel af waarom jij XP Home clients in je netwerk omgeving hebt
BTW volgens mij werkt die Remote Desktop ook gewoon op de Home versies hoor. De optie "help op afstand oproepen" is dat programma.
[offtopic]
Ik vraag met trouwens wel af waarom jij XP Home clients in je netwerk omgeving hebt
let the past be the past.
Met de laatste zin ben ik het mee eens, je hebt op dit moment geen enkele goeie ondersteuning voor het domein.SPee schreef op 01 juli 2004 @ 12:42:
VNC is de makkelijkste tool die het mogelijk maakt om het scherm over te nemen.
[offtopic]
Verder kan je ook kijken naar Pcanywhere, of DameWare RemoteControl, deze 2 kan je ook van afstand instaleren.
Hm of niet, aangezien het Home is, kan iemand eventjes bevestigen dat home ook een C$ share heeft? of een Admin$ share
Extern bureau blad is iets anders dan hulp op afstand.
Hoewel het allebei op Terminal services gebaseerd is is het wel degelijk een andere functionaliteit.
Verder is het een beetje jammer dat er in zo een omgeving geen XP Pro gebruikt wordt. (je kunt overigens van Home naar Pro upgraden, maar dat ff terzijde)
Dameware Remote Control is op zich erg plezierig. Remote Administrator ook, hoewel de ontwikkeling daarvan een beetje stil lijkt te staan. pcAnywhere is zwaar en overkill lijkt me.
Als je een vnc variant wil gebruiken kies dan de TightVNC.
Maar hulp op afstand is gewoon in XP Home beschikbaar, en bruikbaar. (ook zonder gebruik te maken van windows messenger).
Hoewel het allebei op Terminal services gebaseerd is is het wel degelijk een andere functionaliteit.
Verder is het een beetje jammer dat er in zo een omgeving geen XP Pro gebruikt wordt. (je kunt overigens van Home naar Pro upgraden, maar dat ff terzijde)
Dameware Remote Control is op zich erg plezierig. Remote Administrator ook, hoewel de ontwikkeling daarvan een beetje stil lijkt te staan. pcAnywhere is zwaar en overkill lijkt me.
Als je een vnc variant wil gebruiken kies dan de TightVNC.
Maar hulp op afstand is gewoon in XP Home beschikbaar, en bruikbaar. (ook zonder gebruik te maken van windows messenger).
Abort, Retry, Quake ???
je hebt helemaal gelijk, maar ik heb die licenties niet aangekocht. aangezien ik een beetje moe word van het beperkte aantal functionaliteiten in de home-editie is dit misschien niet eens zo'n gek idee. aangezien men hier erg pro-microsoft is en dat functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid best wat mag kosten, zal ik het overwegen.Verder is het een beetje jammer dat er in zo een omgeving geen XP Pro gebruikt wordt. (je kunt overigens van Home naar Pro upgraden, maar dat ff terzijde)
oh sorry ik dacht dat je gewoon een lijst met alternatieven wouVerwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 12:14:
dank je, maar dat was mijn vraag niet. wat is de beste manier? wat zijn de voor en nadelen bij toepassingen als VNC, NetOp, remote pc access etc?
Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje
Verwijderd
Ik gebruik zelf ( op mijn stage en thuis ) Radmin - Remote administrator www.famatech.com
Hiermee kan je makkelijk een pc op afstand overnemen
This fast, reliable, easy-to-use remote control software saves you hours of running up and down stairs between computers. Radmin allows you to take control of another PC on a LAN, WAN or dial-up connection so you see the remote computer's screen on your monitor and all your mouse movements and keystrokes are directly transferred to the remote machine.
Hiermee kan je makkelijk een pc op afstand overnemen
This fast, reliable, easy-to-use remote control software saves you hours of running up and down stairs between computers. Radmin allows you to take control of another PC on a LAN, WAN or dial-up connection so you see the remote computer's screen on your monitor and all your mouse movements and keystrokes are directly transferred to the remote machine.
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 13:59 ]
ik heb http://download.microsoft.../TweakUiPowertoySetup.exe gedownload, die mij de mogelijkheid geeft automatisch aan te melden bij het domein.Met de laatste zin ben ik het mee eens, je hebt op dit moment geen enkele goeie ondersteuning voor het domein.
Verwijderd
En NetMeeting, heb je daar al eens naar gekeken? Zit standaard bij Windows, is simpel en installatie is zo gedaan. (X:\Program Files\Netmeeting.)
Pagina: 1