Toon posts:

[Desktop] Xfce of toch ROX?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een soort van desktop omgeving hebben voor SuSE linux. Ik vind KDE en Gnome niet fijn werken, dus ben ik nu aan het kijken naar Xfce en ROX. Ik hou wel van een goed te configureren Window Manager, heb FVWM een tijd gebruikt, maar dat wordt op den duur wel irritant dat je van die enorme configuratiebestanden hebt. Dus nu gebruik k Fluxbox. Maar daar zou ik dus wel een Desktop bij willen hebben. ROX ziet er goed uit, maar Xfce ook, welke is het best te configureren (het liefste met configuratie files && ook een wizardje ofzo). Ik vind Mac OS X heel mooi, dus als je dat er een beetje mee kan naamaken lijkt me dat cool :9

Verwijderd

Ik zelf gebruik XFCE4 compleet configureerbaar doormidel van dialoog vensters, maar er zijn ook bestanden waar je het kan aanpassen. Ook vindt ik XFCE erg prettig om mee te werken, ik kan het echt ierdereen aan raden een keer te proberen.
Met ROX heb ik geen ervaring, maar ziet er intresant uit.

conclusie, probeer ze allebij en kies degene die je het lekerst vindt werken.

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

De keuze is snel genoeg gemaakt als je de vraag beantwoord of je desktop icons wil hebben. In dat geval is ROX de enige optie. Daarbij komt dat de filebrowser van Xfce4 ronduit gaar is.
Je kunt naar mijn mening Xfce4 beter draaien als je WM en dan ROX erbij pakken voor je desktop en als kleine filemanager.

[edit]
De enige config file die ik in Xfce4 ben tegen gekomen is een xml file waarin je icon box (of hoe je het ook wilt noemen) gedefinieerd worde. Maar deze is ook met wat klik en sleep werk wel bij elkaar te krijgen. De rest wordt allemaal geregeld dmv een klein control center. En met de juiste gtk2 themes en decoraties is zo een OSX kloon in elkaar te prutsen.

[ Voor 38% gewijzigd door froggie op 01-07-2004 20:39 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit lijkt mij gewoon een kwestie van persoonlijk voorkeur, probeer ze allebei en houd degene die je zelf het prettigst vindt, dat gaan wij niet voor je bepalen.

Dit topic is gesloten.