Toon posts:

Wel of geen internetverbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Wanadoo Adsl-lite abonnement, met een alcatel speedtouch 510 ethernetmodem en daaraan hangend een Asus w300g accespoint.

De 2 pc's draaien allebei op windows Xp home, en maken verbinding via een draadloze verbinding.

Als ik mijn 1e pc 's nachts laat aanstaan om bv te downloaden en 's morgens kijk is er zo te zien geen internetverbinding, want hij download niet meer en explorer kan geen pagina's meer openen.

Als k dan de 2e pc aanzet, die heeft dan wel internetverbinding dus ligt t niet aan de provider, als k dan de 1e pc weer opnieuw opstart dan doet ie t wel , waar kan dit nu aan liggen bv?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
specs is misschien handig?

LinkedIn
BlackIntel

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 21:58
kijken of deze thread het wel overleeft :)

• mach2
  • Laatst online: 23-02 22:24
Wat voor firewall gebruik je? Wat download je? Via P2P? Ik gebruikte bv. Zonealarm als firewall, en als ik dan via een P2P programma (kazaa, Bittorrent) wat wilde downloaden werd na bepaalde tijd (soms 5 min , soms 30min) mijn internetverbinding om zeep geholpen. Nu gebruik ik een andere Firewall en het probleem is weg.

Hallo

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 19:48

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ben ook benieuwd of deze wel open blijft.

Maar ok.. Heb je op die pc die je 's nachts aan hebt laten staan dan wel nog gewoon verbinding met je AP of is die ook weg? Als die weg is, kijk dan eens of er een of andere instelling is dat ie de verbinding moet verbreken als er een bepaalde tijd geen activiteit meer plaats vindt.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Heb je op dat moment nog wel een ip-adres ? (CMD -> ipconfig /all)
Staat bij configuratie scherm -> netwerkverbindingen dat er nog een connectie is ?
Kan je wel pingen naar het ip van de andere computer ?
Zoek ook eens op GOT er zijn 1000en topics over verbinding kwijt raken van het draadloos netwerk.

Offtopic:
kijken of deze thread het wel overleeft
Nuttige opmerking :(

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

moet je achter dat modem niet eerst een router hangen, en dan pas je accesspoint? ik neem aan dat je maar 1 public IP krijgt...
of is die ethernetmodem meteen ook een router?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu zonealarm pro, maar met norton PF had k precies t zelfde, dus daar kan t niet aan liggen, welke instellingen zouden de verbinding om zeep kunnen helpen bv?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 19:48

FlipFluitketel

Frontpage Admin
FireWurx: De speedtouch510 is een adslmodem met ingebouwde router.

Webrise: Lees mijn vorige post nog eens door en controleer of je zo'n instelling kunt doen in je AP of dat dit in Windows ergens ingesteld is.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit kan liggen aan een DHCP of verkeerd ingestelde DNS server, bijvoorbeeld alleen het modem.
Probeer de DNSservers van wanadoo er ook bij te zetten

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou ik wel willen Flip, maar ik kan het acceispoint niet bereiken, dit kan alleen als je de instellingen van het AP standaard hebt, dit is een tekortkoming van Asus denk k, k kan wel bij de instellingen van het Alcatel Adsl modem, heb je hier iets aan?

• mach2
Geen idee wat het om zeep hielp, het was volgens mij na de update van versie 4.5 naar 5.0. Ik gebruik nu de firewall van Sygate en heb geen problemen meer. Een vriend van mij had er ook wat problemen mee en is ook overgestapt naar een andere firewall. En ik maar denken dat het aan mijn pas nieuw gekochte Asus P4C800 Deluxe MB lag. Gelukkig bleek het daar dus niet aan te liggen.

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
Maar als t aan zonealarm zou liggen, das toch vreemd, want met Norton deed ie precies t zelfde, wat nu?

• mach2
Geen idee, zonealarm deinstalleren? En via bittorrent wat downloaden en kijken of het nu wel blijft werken. Heb ik gedaan en zo ben ik er achter gekomen. Ik gebruik zelf overigens geen router dus weet niet of het daar aan zou kunnen liggen.

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn de Dns adressen van Wanadoo :

Primaire DNS-server: 194.134.5.55
Secundaire DNS-server: 194.134.5.5

Waar zou k die dan kunnen instellen, in het Ethernetmodem?

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:29

reiker

dan jij!

Dat kan je waarschijnlijk wel in de handleiding vinden ??
(Als je niet de papieren versie hebt, kan je hem zeker weten vinden op http://www.speedtouch.nl)

Zo gezegd, zo gedaan.

• mach2
mach2 schreef op 01 juli 2004 @ 12:11:
Geen idee, zonealarm deinstalleren? En via bittorrent wat downloaden en kijken of het nu wel blijft werken. Heb ik gedaan en zo ben ik er achter gekomen. Ik gebruik zelf overigens geen router dus weet niet of het daar aan zou kunnen liggen.
edit-Ik ben dit trouwens gaan proberen nadat ik hier op GOT gezocht had naar een oplossing. Hier vond ik dus dat er mensen waren met hetzelfde MB als ik die de PCcillin firewall (zit bij het MB) gebruikten en ook dit probleem hadden. Blijkt dus dat zonealarm niet de enige is.

Oeps verkeerde knop 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door mach2 op 01-07-2004 12:17 ]

Hallo

Pagina: 1