[W2KSRV] AD domein en internet domein probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mauzer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:06
Goedemorgen,

Ik heb sinds kort een server met windows 2000 standard onder mijn beheer die geinstalleerd is door een ander persoon. Deze heeft aan de active directory een domeinnaam gegeven die door het bedrijf gebruikt wordt voor de website. Hij had het dus niet helemaal begrepen, en daarom moet ik nu het beheer doen.

dus het active directory domeinnaam is vandooren.nl, servernaam is server.vandooren.nl enz. De DNS omzetting GING direct via een DNS van planet. Nu heb ik dit getracht via de server te laten lopen. Alles gaat goed totdat je van binnen het netwerk naar www.vandooren.nl probeert te gaan. dan krijg je een zoekpagina omdat hij het op zoekt in het lokale netwerk.

Als ik in de dns een entry maakt, en deze doorlus naar een planet webserver waar de site word gehost, werkt dit niet. dat IP is 195.121.8.138. Wanneer ik dit adres direct in mijn browser zet, dan krijg ik een planet pagina met Fout 500 server fout. het adres in een host bestandje zetten bij de clients lijkt me dan niet te werken.

als ik [ping www.vandooren.nl] doe, krijg ik "unknown host www.vandooren.nl" terug.

Nu is de vraag; hoe zorg ik ervoor dat ik de werkstations naar www.vandooren.nl kan sturen ZONDER de hele active directory opnieuw te installeren, maar het liefste wel het gebruik van de DNS op de server te behouden?

groet,

Maurice

Wololoo

• dmeij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 14:28

dmeij

It's just my name

Maak eens een host record aan in je dns die www heet en direct verwijst naar het ipadres van de website

• Mauzer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:06
zooo, dank je wel voor het wakker schudden. Wat je hier verteld had ik al geprobeerd, alleen dan met een typotje ertussen. Nu probeer ik het weer en het werkt. Nog niet sluiten het topic, want ik denk dat ik strakt nog een probleem hebt wat ermee te maken heeft.

in ieder geval tot zover bedankt

Wololoo