[WLAN] conectie met verkeerde LAN

Pagina: 1
Acties:

• Ecl!pS
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09-2024
Goede morgen allemaal

Ik zit hier met een probleempje met de draadloze netwerken hier in de buurt.
Het is als volgt. Er zijn binnen het gebouw 3 access points. Deze zijn met elkaar verbonden via een draadje en dus kan je binnen het gebouw over het gehele netwerk komen.
Nu zijn er ook buren die draadloze netwerken hebben, een stuk of 5.
1 ervan stoort heel irritant we weten niet wie wel de naam van het netwerk.
Als je naar een kant van het gebouw loopt dan “drukt” ie je uit je eigen netwerk en dan word je verbonden met het AP. van die ander. Maar we kunnen verder niet op internet of op het netwerk en krijgen ook geen IP toegewezen van het AP. van de ander. We zijn al bezig geweest om te kijken of we misschien kunnen zorgen dat de NIC niet meer met het netwerk van de buurman connect.
Weet iemand een manier om het netwerk buiten de deur te houden. Of om de NIC duidelijk te maken alleen maar met de 3 AP’s te mogen connecten.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/wifi2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/wifi.jpg

Werkt dat niet?

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49

reiker

dan jij!

Misschien je Access Point maar op één bepaald kanaal laten uitzenden, en je NIC's op dat ene kanaal laten luisteren? En dan maar hopen dat niet dat andere netwerk alle kanalen gebruikt... Anders zou ik gewoon even door de buurt lopen, desnoods met je notebook in de hand kijken waar het signaal het sterkst is. En dan aanbellen omte vragen of ze een ander kanaal willen gebruiken.
Succes!

Icey: dat werkt natuurlijk alleen als hij z'n netwerken beheert met de Windows ingebouwde meuk :)
Maar, alle tools hebben wel zo'n instelling, is ook nog niet zo'n slechte :) Wellicht zelfs makkelijker dan het verhaal wat ik hierboven heb getikt.

[ Voor 25% gewijzigd door reiker op 01-07-2004 10:28 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:52

wasco

brightest crayon in the box

zou denken van wel icey
lijkt me geen onoverkomelijk probleem

wasco [the brightest crayon in the box]

• Icey
reiker schreef op 01 juli 2004 @ 10:27:

Icey: dat werkt natuurlijk alleen als hij z'n netwerken beheert met de Windows ingebouwde meuk :)
Maar, alle tools hebben wel zo'n instelling, is ook nog niet zo'n slechte :) Wellicht zelfs makkelijker dan het verhaal wat ik hierboven heb getikt.
Zo'n zelfde optie heb ik ook in mijn intel proset software zitten, dus dat lijkt me wel een optie.

Kanalen maakt volgens mij weinig uit, want de software swithed gewoon over naar de AP met het sterkste signaal, en dan maakt kanaal weinig uit. Kanalen kunnen elkaar wel storen, wat de verbinding minder maakt.

• Ecl!pS
jah ik beheer het met de software van win xp. ik zal is kijken naar dat vinkje, moet ie nu uit of aan staan? ik vermoed uit.

@ reiker

ik hem gister een uur door de 2 omliggende straten gelopen en daar is het signaal zo af en toe wel te vinden maar dan zwak en we kunnen geen duidelijke plek aanwijzen waar het vandaan komt.

ik zal is kijken naar de kanalen misschien dat dat werkt.

alsvast bedankt

• Icey
Uit dus :)

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 08:20

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

DOwnload wepcrack en snif z'n WLan uit... Decrypt de key en hack z'n netwerk 8)

Nee effe zonder gein...

ALs je zelf zorgt welke WLans je voorkeursnetwerken zijn, en tevens je AP's op een hoog kanaal zet (of laag, dus bijv 1 of 15) dan heb je de minste kans op storingen. Een AP zendt bij voorkeur uit op kanaal 7 omdat dit midden in het frequentiebereik van WLan ligt. Daarnaast zou een WLan AP eigenlijk (volgens de WLAn standaarden) automatisch een ander kanaal moeten kiezen als 'ie merkt dat 'zijn' kanaal gebruikt wordt (of 2 lager / hoger, WLan kanalen hebben een overlap van 2) Echter als jij of de stoorder hun AP vast op een kanaal hebben, tja.....

Suc6

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Ecl!pS
het vinkje bij automatisch verbinden stond dus aan en ik hoop dat dat de oplossing is. en anders zet is er een hele zware versterker aan zodat ie die ander er fijn uitdrukt }) .
maar ik denk dat het nu is opgelost.

bedankt allemaal
Pagina: 1