Dag mensen, vorig topic ben ik goed geholpen dus ik denk ik probeer het nog een keer
ditmaal een probleem met het plaatsen van minimize en close buttons zoals te zien
hier.
in mozilla gaat het 'bijna' goed. de linker kolom wordt precies weergegeven zoals ik het graag zou hebben. de andere twee kolommen echter doen om voor mij onverklaarbare redenen anders.
css met betrekking tot de buttons:
in IE6 gaat het echter helemaal goed fout.
hij lijkt de rechtermarge niet op de parent uit te voeren maar op het voorgaande float-item (de close button staat links van de minimize button ipv de rand van de parent)
Ik kan denk ik dit probleem oplossen door de volorde van de buttons in de html aan te passen.
verder lijkt IE6 ook lak te hebben aan de opgegeven hoogte van de knop.
eigenaardigheidje: mozilla kent de kleur 'grey' en 'gray' , IE kent alleen 'gray';
grrr@IE
ditmaal een probleem met het plaatsen van minimize en close buttons zoals te zien
hier.
in mozilla gaat het 'bijna' goed. de linker kolom wordt precies weergegeven zoals ik het graag zou hebben. de andere twee kolommen echter doen om voor mij onverklaarbare redenen anders.
css met betrekking tot de buttons:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| .contentbox {
margin-bottom: 5px;
border: 1px solid black;
background-color: #CEE9FF;
}
/* -- max/minimize/close buttons -- */
a.buttonmin {
border: 2px outset;
float: right;
margin-right: 15px;
margin-top: -14px;
background: url(../style/styletest/buttonmin.gif) no-repeat gray;
width: 8px;
height: 7px;
}
a.buttonmax {
margin-right: 15px;
background: url(../style/styletest/buttonmax.gif) no-repeat gray;
}
a.buttonclose {
margin-right: 2px;
background: url("../style/styletest/buttonclose.gif") no-repeat gray;
} |
in IE6 gaat het echter helemaal goed fout.
hij lijkt de rechtermarge niet op de parent uit te voeren maar op het voorgaande float-item (de close button staat links van de minimize button ipv de rand van de parent)
Ik kan denk ik dit probleem oplossen door de volorde van de buttons in de html aan te passen.
verder lijkt IE6 ook lak te hebben aan de opgegeven hoogte van de knop.
eigenaardigheidje: mozilla kent de kleur 'grey' en 'gray' , IE kent alleen 'gray';
grrr@IE