Toon posts:

Wireless routers en Chello

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2x geprobeerd een wireless router te configureren voor chello.
Eerst een Sweex en daarna een Belkin.
Het doel is draadloos internet te krijgen op m'n laptop.
Als ik alleen de LAN (dus aan de kabel) aansluit, krijg ik wel IP nummers
van chello uitgedeeld.
Maar op de wireless alleen de interne dhcp van de router.
Maar als ik Lan en wireless "aansluit" krijg ik alleen interne ip nummers toegezen naar beide.
Ik krijg 't dus nie voor elkaar om de ip nummers van chello te verkrijgen op de wireless.
En ik kan clonen wat ik wil, hij deeld wireless geen chello ip nummers uit :(
Heeft iemand eeeeeenig idee waarom niet?

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Omdat je je router ook zo moet configureren dat je aan de 'binnenkant' eigen IP Adressen gebruikt (192.168.x.x) middels de ingebouwde DHCP Server van de router, en aan de 'buitenkant' 1 adres van chello gebruikt.

Als je een hele reeks IP Adressen van Chello hebt gekregen (alleen bij zakelijke abbo's) moet je een professionele router gebruiken om je toegewezen IP reeks te kunnen gebruiken (routeren).

Zie ook de Netwerk Faq,

Nothing is a problem once you've debugged the code

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Precies, je router krijgt een IP van Chello. Je router deelt weer IP adressen in de private-range uit aan je clients.

Verwijderd

Topicstarter
Da snapsk wel,,, hij krijgt op de lan: 192.168.2.2
en op de wireless: 192.168.2.38

Maar de wireless router krijgt geen chello adres van de modem van chello :(

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:23

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 10:10:

Even voor de duidelijkheid: wie is hij? Kneem aan het systeem wat je normaal aan het chello modem hebt hangen en die krijgt op basis van zijn macadres wel een ip van chello.

Als het klonen van het macadres van het systeem in de router goed gaat, moet het werken. Zo nee, eens met de hand invullen. Met een Sitecom router werkt dat perfect.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 10:10:

Dan bel je de Chello helpdesk en zeg je dat je een nieuwe pc hebt, daarna vraag je of ze je dhcp lease weer vrij willen geven.
Dit had je ook in alle Chello topics terug kunnen vinden. Probeer in het vervolg je vraagstelling wat duidelijker te verwoorden, zodat je sneller en beter geholpen kunt worden.

• _VpS_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-04-2023
Hou je in de gaten dat de router 2 IP adressen heeft/krijgt? Eén intern (die 192.168.2.38 waarschijnlijk) en één extern: je chello IP.
Doe eens ipconfig op een client. Als de gateway 192.168.2.38 is, dan is dit het interne adres van je router. Het externe adres van chello kun je via één van de menus in de router zelf zien.

Als je dit al wist, excuses ;)

(bb) || !(bb)

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig wist ik dat allemaal al ;)
Doe mij meer weer de vaste ipadressen bij de oude vertrouwde com21 modems ;)
Maar kzal chello dan wel ff bellen om te flushen "als ze dat doen" en dan moet 't allemaal maar goed komen

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 11:05:
Gelukkig wist ik dat allemaal al ;)
Doe mij meer weer de vaste ipadressen bij de oude vertrouwde com21 modems ;)
Maar kzal chello dan wel ff bellen om te flushen "als ze dat doen" en dan moet 't allemaal maar goed komen
Je kan toch ook gewoon MAC adres ff klonen (van de PC/netwerkkaart waarmee chello is geactiveerd?)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit heeft niets te maken met Software Algemeen, past veel beter in Network Troubleshooting. Maar op deze manier heeft het topic verplaatsen weinig zin; open even daar een nieuw topic en ga dan even in op alle tips hier, hoeven die daar niet herhaald te worden :)
Geef natuurlijk ook de precieze situatie etc (check vor de zekerheid de sticky topics daar even voor het geval je wat vergeet).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.