Mijn vader overweegt een stand-alone DVD recorder te kopen. Nu zou het mooi zijn dat deze DVD recorder ook gebruikt kan worden i.c.m. Pinnacle (dit gebruikt hij voor de montage). Hij heeft al wel een ingebouwde DVD recorder, maar daar zit geen MPEG2 encoder in, dus Pinnacle staat de hele nacht te rekenen. Aangezien de externe DVD recorder ook over firewire beschikt zou het mooi zijn om direct naar de DVD recorder te kunnen schrijven. Deze heeft vanzelfsprekend een MPEG2 encoder aan boord, dus dat gaat mooi real-time.
Wellicht dat het mogelijk is om de DVD recorder gewoon te zien als DV video, maar dan krijg je een lange stream, zonder indexen, menu's, etc... Wat ik dus eigenlijk zoek is naar een mogelijkheid om wel alle DVD mogelijkheden te kunnen benutten, maar als output gewoon DV formaat te sturen en de DVD recorder lekker te laten converteren.
Op de website van Pinnacle kan ik hierover niets vinden, maar wellicht dat iemand anders dit al heeft uitgezocht.
PS: Zijn de moderne (onboard) firewire poorten die je tegenwoordig koopt in de winkel allemaal OHCI en compliant met Pinnacle Studio?
Wellicht dat het mogelijk is om de DVD recorder gewoon te zien als DV video, maar dan krijg je een lange stream, zonder indexen, menu's, etc... Wat ik dus eigenlijk zoek is naar een mogelijkheid om wel alle DVD mogelijkheden te kunnen benutten, maar als output gewoon DV formaat te sturen en de DVD recorder lekker te laten converteren.
Op de website van Pinnacle kan ik hierover niets vinden, maar wellicht dat iemand anders dit al heeft uitgezocht.
PS: Zijn de moderne (onboard) firewire poorten die je tegenwoordig koopt in de winkel allemaal OHCI en compliant met Pinnacle Studio?
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.