Toon posts:

inloggen ander netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien niet het juiste forum maar,)
Voor een nieuwe vestiging met 3 users moeten we een tussenoplossing zoeken
om deze mensen op ons (novell)netwerk te laten werken.
Nu hebben ze daar ADSL en bij ons ook dus het idee is om een VPN verbinding
te maken naar drie (dummy)-pc's binnen ons netwerk zodat ze met onze
programmatuur kunnen werken (we willen uiteindelijk naar citrix/asp
oplossing). Is dit de meest voor de handliggende (en meest goedkope
oplossing) of hebben jullie nog andere ideeen. (hebben we wel 3 dummy pc's
nodig..?)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:24
je omschrijft niet echt duidelijk wat je nu precies wil.

Je hebt momenteel een novell netwerk, en er moet een ander netwerk aangekoppelt worden, zodat de mensen op het novell netwerk kunnen werken.

Als je op beide locatie's een breedband verbinding hebt kun je gewoon 2 routers een VPN tunnel met elkaar oplaten zetten, denk aan netscreens oid.

De grote hamvraag is WAT gaan de gebruikers uit dat netwerk op het novell netwerk doen?
ERP applicatie's draaien, mailen, word/excel documenten ?

en wat je met je dummy's pc's bedoelt snap ik eigenlijk niet :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Grolsch schreef op 01 juli 2004 @ 13:19:

en wat je met je dummy's pc's bedoelt snap ik eigenlijk niet :?
Ik gok dat hij daarmee bedoelt dat er 3 pc's zonder monitor etc. staan waarop de users vanaf afstand inloggen dmv vpn. Remote desktop/vnc, zeg maar. Op deze manier hoeven die gebruikers niet de software te downloaden, maar kunnen ze er direct remote mee werken.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Mja, ik ben niet echt blij met de manier waarop dit gepost wordt. Je geeft bepaald geen aanleiding tot discussie en bovendien veel te weinig informatie over de situatie, gebruikte apparatuur etc.

Je zegt zelf dat je aan VPN denkt; dat *is* in dit geval je enige optie. Dus op deze manier is er met dit topic, zeker in Professional Networking & Servers niet veel te bereiken.

Dit topic is gesloten.