Gloednieuwe monitor in een keer overleden?

Pagina: 1
Acties:

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb sinds een dag of 3 een nieuwe monitor, de LG F900P CRT.
Sinds gister heb ik ook alles van mn nieuwe pc binnen, dus meteen in elkaar geschroeft en alles goed draaiend gekregen.
Toen ik gisternacht mijn monitor(en) uitzetten (heb dualmonitor, een op dvi met converter, en een op de gewone) had ik nog geen problemen, en de F900P werkte perfect, ook op de oude computer werkte hij goed (daar had ik hem eerst toch maar ff op aangesloten). Nu werd ik vanmorgen wakker, strompel ik naar mn pc, gooi me monitoren aan, geeft de LG ineens geen beeld meer en geeft ie aan van 'No signal - Check Cable' nouja, afijn, het kan wel eens gebeuren dat de kabel er ff niet helemaal lekker in zit. Ik kabels checken, niks... Ik krijg gewoon simpelweg geen beeld meer, wat ik toch heel erg raar vind aangezien er sinds gisternacht niks meer mee gebeurd is!

Wat heb ik al geprobeerd?
-Kabel omdraaien
-Kabel ff schoonblazen
-Stroom van de monitor en pc af
-Andere videokaart (mx440 ipv 9800pro)
-LG op dviconverter aangesloten, en mn oude Philips op de gewone (LG werkte nog steeds niet, Philips wel dus ligt niet aan mn videokaart)

En hier heb ik ook alle verschillende combinaties van gedaan, maar het werkt simpelweg gewoon niet! :S
Ik hoop dat jullie een idee hebben, en dat ik niet meteen de garantie aan moet spreken van mn monitor...
Ik heb nog geen andere kabel geprobeerd omdat bij de rest van de monitoren hier in huis de vgakabel aan de ene kant aan de monitor vast zit gemaakt... Intern dus.
Ik ga nog ff een kabel regelen, en hoop dat dat het probleem oplost...

Specs pc:
WinXP Prof NL

Athlon64 3200+
EPoX 8KDA3+
2x 512mb GEiL Ultra pc400
Club3D ATi Radeon 9800pro
Antec TruePower 430watt

Dit was wel het belangrijkste I guess, als jullie nog iets willen weten dan hoor ik t wel.

edit:

Oops, ik was ff vergeten dat mn specs in me sig staan :P Nou ja, maakt niet uit

[ Voor 4% gewijzigd door sOid op 01-07-2004 09:18 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het wil ook wel eens gebeuren dat er één pinnetje terug gedrukt is, zodat deze geen contact maakt. Kun je zo met een punttang weer uitrekken.

Anders moet je de monitor maar terugsturen, garantie claimen. En da's minder. :|

Toen waren beige computers heel gewoon.

• sOid
  • Niet online
Prutz0r schreef op 01 juli 2004 @ 09:23:
Het wil ook wel eens gebeuren dat er één pinnetje terug gedrukt is, zodat deze geen contact maakt. Kun je zo met een punttang weer uitrekken.

Anders moet je de monitor maar terugsturen, garantie claimen. En da's minder. :|
Nope, alle pinnetjes zitten goed :(

• daniel_ev
  • Laatst online: 17-05 00:10
Sluit anders je monitor even in z'n eentje aan met de kabel van die oude philips van je, dan weet je in ieder geval zeker dat het niet aan je kabel ligt (als die kabel tenminste niet vast zit aan je monitor, wat tegenwoordig eigenlijk best vaak het geval is bedenk ik me nu).

offtopic:
best leuk systeempje trouwens :P

Toch?

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Er zit toch een knopje op je LG waar je kan kiezen tussen dvi en sub? Daar al eens opgedrukt?
Misschien dat ie denkt dat ie op dvi zit aangesloten....

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:43
Een klap op de achterkant wil bij mij nog wel eens helpen in dit soort gevallen.

Sla alleen niet te hard in je frustratie anders heb je geen recht meer op garantie:p

http://axrotterdam.blogspot.nl

• sOid
  • Niet online
daniel_ev schreef op 01 juli 2004 @ 09:40:
Sluit anders je monitor even in z'n eentje aan met de kabel van die oude philips van je, dan weet je in ieder geval zeker dat het niet aan je kabel ligt (als die kabel tenminste niet vast zit aan je monitor, wat tegenwoordig eigenlijk best vaak het geval is bedenk ik me nu).

offtopic:
best leuk systeempje trouwens :P
dit zei ik :)

Ik heb nog geen andere kabel geprobeerd omdat bij de rest van de monitoren hier in huis de vgakabel aan de ene kant aan de monitor vast zit gemaakt... Intern dus.

Die van mn LG kan ik loshalen, is gewoon losse kabel, maar bij de rest van de monitoren hier in huis zitten ze wel vast :( Kga zo ff een kabel regelen...

Damn, baal hier behoorlijk van :(

En ja, is indd leuk systeempje :P

• sOid
  • Niet online
Ik kan geen dviknopje vinden, en er zit ook geen dvi aansluiting op dus denk dat het in dit geval geen mogenlijkheid is.

Klap op de achterkant werkt ook niet :P :(

Ik heb nu ook nog ff voor de zekerheid de powerkabel omgewisseld, en nogsteeds hetzelfde probleem :(

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Geen enkel teken van leven? Ook geen lampjes ofzo?

• sOid
  • Niet online
nowell schreef op 01 juli 2004 @ 09:55:
Geen enkel teken van leven? Ook geen lampjes ofzo?
Mwa, hij blijft blaten 'No signal - Check Cable' met van die lelijke vierkantjes die dan over het scherm bewegen in verschillende kleurtjes :P

Dat doet ie dan nog wel, dus het ligt waarschijnlijk niet aan de beeldbuis zelf...
En de gewone led brand dus ook...

• PD2JK
  • Laatst online: 06:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een paar keer de monitor aan/uit doen dan. Of uit het stopcontact trekken en dan er weer in.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 12:13

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

3 dagen, ik zou er niet eens naar kijken, kan je em niet voor garantie tergugeven? moet gewoon kunnen hoor.

• sOid
  • Niet online
Nope, stekker erin en eruit en aan/uit werkt ook niet...

Ja, zit 36(!) maanden garantie op :) Dat wel, maar dan ben ik hem een paar dagen kwijt, en dat is hetgene waar ik minder zin in heb...

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:36 ]

Verwijderd

Indien apparaat defect bel dan wel BINNEN 10 werkdagen na aankoop anders heb je geen recht meer op een nieuwe en krijg je een gereviseerde!

• Tux
  • Laatst online: 06:33

Tux

Na drie dagen zou je hem gewoon om moeten kunnen ruilen bij een beetje fatsoenlijke computerwinkel :P

Ik heb ook ooit een DVD-ROM gehad die na een paar dagen kapot was. Ik ermee naar de reparatie/garantieafdeling van de betreffende winkel en ze constateerden dat er inderdaad iets mis mee was. Ik kreeg gelijk een bon mee om een nieuwe af te halen :)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• sOid
  • Niet online
Nee, gewoon op 1600x1200 @ 85hz alsk me niet vergis over die hz.
Verder heb ik dr ook niks meer aan veranderd sinds gister, dus dat valt ook af...
En hij geeft nieteens de bios en opstartshit weer als ik mn pc boot, dus dos werkt dan ook niet...

Bedankt voor de tip van die 10 dagen!

edit:

@ Tux: Ik heb hem via een groothandel besteld... Dus ik denk niet echt dat dit van toepassing is... Ik kan hem wel terugsturen, maar denk dat het zinvoller is om hem terug te sturen naar LG

[ Voor 27% gewijzigd door sOid op 01-07-2004 10:13 ]

• sOid
  • Niet online
K*t, met andere kabel werkt het ook niet :'(
Iemand nog laatste suggesties?

Verwijderd

monitor op een ander werkstation proberen?

als ie het dan niet doet, dan zou ik je scherm maar terug gaan brengen

Verwijderd

.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:36 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 21:02

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

idd op CRT ff standaard isntellen op lagere fefreshrates en reso, daarna weer aankoppelen...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• daniel_ev
  • Laatst online: 17-05 00:10
Die oude monitor draaide toevallig niet op >1600*1200 of >85 hz (denk t eigenlijk niet, waarom zou je dan een nieuwe monitor nemen ;) )? Dan zou het misschien nog kunnen dat ie daarom geen beeld geeft. Maar ik zou gewoon LG bellen, ik heb van verschillende kanten gehoord dat ze best een snelle on site garantie hebben.
offtopic:
en ik heb ook van verschillende kanten gehoord dat best veel mensen problemen hadden met hun F900P

[ Voor 3% gewijzigd door daniel_ev op 01-07-2004 12:04 ]

Toch?

• sOid
  • Niet online
Monitor op andere pc werkt niet...
Maargoed, ik ga nog wel ff aankloten en anders ff LG bellen.

Verder isset tot nu toe een prima monitor, erg mooi, scherp en helder beeld :)

Verwijderd

.

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:37 ]

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-08 16:39

xiD

12345

kan je geen andere monitor verlengen met de kabel van die JG?

dan kan je misschien kijken of het de kabel of de monitor is

67890

• sOid
  • Niet online
Ik ben er gister nog achter gekomen wat het was, maar had ff geen tijd meer om het nog te posten.
Ik weet nu ook precies hoe het gebeurd is, en tis behoorlijk stom :P
Toen ik met mn slaapdronken kop mn bed uit stapte, drukte ik op t knopje naast de powerknop van me monitor (dacht ff dat dat t powerknopje was) maar daarna kwam ik erachter dat ie t niet was dus toen zette ik hem wel goed aan. Wat bleek nou; dat knopje die ik lang in had gedrukt (select/input) verwisseld de d-sub en bnc (alsk me niet vergis) kanalen. Maar hoe kom je daar ooit achter ?! Nou, er stond me nog vaag iets van bij dat je lang op knopjes moest drukke om 'verborgen' functies te zien te krijgen, zodoende ben ik er achter gekomen...

Heel vreemd allemaal, maarja, nu heb ik weer heerlijk scherp (en groot:P) beeld, overgens op een resolutie van 1600x1200 @ 85hz, wat prima werkt :)

* sOid voelt zich eigenlijk best stom :P
Pagina: 1