Toon posts:

HD wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb het volgende systeem:
AMD 64 3000+
MSI K8N Neo Platinum
2 x 256 DDR 400Mhz / 1 x 512 DDR 400Mhz

Ik heb ook al hier op tweakers het verhaal over HD gelezen, maar daar staat niet echt wat in wat met dit probleem te maken heeft

In eerste instantie had ik na de installatie van mobo+processor+geheugen het probleem dat mijn HD niet herkend werd. Na jullie hulp en het installeren van IDE drivers met de bijgeleverde CD v.h. moederboard is dit opgelost. (Zie ook mijn vorige post): Mobo POST problemen

Echter…
Mijn oude harddisk wordt niet herkend. Dit is een maxtor 740X 6L. Er staat ongeveer 50 gig aan mp3 etc. op die ik zeer graag wil behouden. Stom dat ik geen backup heb gemaakt.
Ik heb deze HD in mijn oude pentium III 733Mhz systeem geplaatst. Daar wordt ie wel herkend, zie ik hem ook staan in schijfbeheer. Maar zodra ik op verkennen druk krijg ik de melding “schijf niet geformatteerd”.
Indien ik chkdsk doe krijg ik de melding: bestandssyteem is raw.

Ik heb alles goed staan m.b.t. master & slave.

Indien ik de HD weer terugzet in mijn nieuwe systeem blijft het hele systeem hangen
:?

Iemand een idee?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even datarecoverysoftware erop los laten? Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gaande data terug?" :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Kan je niet je oude HD en je nieuwe HD even in je oude Piii 733 hangen en dan die 50 GB aan data recoveren en dan die oude formatteren ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar in mijn P3 wordt ie wel herkend maar is ie niet toegankelijk :?

Kan het niet te maken hebben met een verschil in mobo?

Voordat ik mijn nieuwe systeem had draaide de HD in een AMD Athlon 2600+ / mobo MSI Kt3 Ultra

Of maakt dit niets uit?

Ik weet gewoon zeker dat ik de HD niet geformatteerd heb of zo

Verwijderd

Wat bij mij al gelukt is; een checkdisk tijdens het opstarten. Desnoods in een andere PC. Staat de HD wel ingeschakeld vanuit de BIOS? Anders kan je blijven zoeken

Je kan er niets mee misdoen. Heb op die manier eens 60Gb aan Avi's teruggegkregen.