Windows XP Media Center Edition

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• fredmanders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 21:47
Dat heb ik nu op de computer gezet en het ziet er leuk uit. Maar het leuke nieuwtje is dat je de computer met een afstandbediening kan besturen. Er zijn speciale PC's voor gebouwd, maar ik wil graag mijn eigen houden en alleen los iets erbij kopen. Nou moet het aanschaffen van een TV-kaart met afstandsbediening afdoende zijn. Maar dat mag niet iedere willekeurige zijn (ben ik achter gekomen). Op het forum van xpmce.com staat dat het alleen gaat met de ATI All-In-Wonder (maar ik heb al genoeg videokaarten). En qua TV-kaarten zouden alleen bepaalde Hauppage kaarten in aanmerkingen komen. Ik kan wel dat advies volgen en een Hauppage kaart kopen. Maar mijn vraag is (uiteindelijk, de vraag);
Kan ik twee vliegen in één klap slaan en een kaart kopen die compatible is en ook te tweaken tot het gratis ontvangen van Canal+ (want ook dat is mogelijk bij bepaalde TV-kaarten).

Hopelijk heeft iemand antwoord op de vraag en zijn er mensen die zelf ervaring hebben met Windows XPMCE of met het tweaken tot Canal+, maar het liefst met beiden.

Alvast bedankt,

Fred

Natuurlijk ben ik ook realist en weet niet iedereen is idealist, de meesten zijn zelfs egoist, maar stel je eens op als altruist, je hebt geen idee wat je mist..

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met het gebruiken van je TV-kaart remote voor het besturen van andere applicaties dan je TV-tuner weet ik niet veel, maar dit lijkt me persoonlijk een softwarematige kwestie aangezien de communicatie met de PC al tot stand is gekomen.

Het "tweaken" van Canal+ is niet zo heel bijzonder aangezien je geen geluid hebt, dus misschien dat je er iets aan hebt bij voetbalwedstrijden waar je de radio bij aan kunt zetten maar films kijken is er dus niet bij. Of je moet ergens een illegale stream van het geluid vinden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

fredmanders schreef op 01 juli 2004 @ 01:03:
Kan ik twee vliegen in één klap slaan en een kaart kopen die compatible is en ook te tweaken tot het gratis ontvangen van Canal+ (want ook dat is mogelijk bij bepaalde TV-kaarten).
Dit bettekent uiteindelijk het omzeilen van een copieerbeveiliging - en dat is op GoT niet toegestaan.

Dit topic gaat dan ook dicht.

Dit topic is gesloten.